"Da-daddy kenapa nih? Sakitlah daddy-" ringis Anaya apabila Zane mencengkam rahangnya kuat sebelum beralih memegang sisi kepalanya pula.Mereka berdua berada di dalam kereta yang dipandu oleh Noah."Why the fuck u friend with Juwita?" potong Zane.Dia tidak suka gadis itu berkawan dengan Juwita.Pengaruh buruk.
"Kita kawan gitu-gitu je hmm" jawab Anaya perlahan.
Betul.Dia tidaklah rapat mana dengan Juwita memandangkan gadis itu eh perempuan itu selalu dengki dan tidak puas hati dengannya walaupun dia tidak membuat sebarang masalah atau gaduh dengannya.
"Well then lepasni jangan bercakap dengan dia.Aku tak suka kau berkawan dengan dia.Tak layak buat kawan".
"O-okay daddy.Im sorry" Anaya meminta maaf.
Dia sebenarnya takut bila Zane secara tiba-tiba berubah perwatakan dan kasar dengannya.Lihatlah sekarang daddynya sedang memegang sisi kepalanya ketika marah supaya dia lebih fokus kepada dirinya.
Zane bukannya nak besarkan isu, tapi dia boleh nampak yang Juwita akan jadi salah satu masalah dalam hubungannya dan Anaya.He didn't sign up for this shit.Tidak akan ada sesiapa jadi orang tengah antara dia dan sugarnya.Never.
"Good girl,now jom daddy belikan kau ice-cream" sejuk hati Zane melihat Anaya patuh dengan apa yang dia cakap.
Bolehlah dia bagi ganjaran.Dia pun tidak suka berkasar apatah lagi menghukum sugarnya itu.
"Noah".
"Yes sir" sahut Noah.
"Suruh Talia perhati dan jaga Anaya dari jauh, make sure tiada sesiapa yang sentuh dia especially Juwita" arah Zane.
Dia sudah suruh Noah siasat pasal Juwita.Anak ketua kampung di kampung Anaya.Tapi perangai macam budak bodoh.Zane mendecit bila memikirnya.Zane tak terkejut kalau Juwita dengki dengan Anaya hanya sebab Anaya itu lebih cantik dan ramai minatinya dalam diam.
Tapi dalam masa yang sama,dia tidak mahu sesiapa masuk dalam hidup dia dan Anaya.No one especially lelaki.Katakanlah dia posesif dan obsesif, dia tidak kisah.What he knows, he want it, he get it.Titik.
"Oh tuan?".
"Hmm".
"Tuan tahu kan yang cik Anaya banyak peminat" Noah meminta kepastian.
"Ye,kenapa? Straight to the pointlah" decit Zane.Dia tidak suka berkias-kias.Bazir masa.
"Take a look at this" Noah menunjukkan sesuatu di tabletnya.Kelihatan gambar Anaya ketika berusia 15 tahun sedang memegang keputusan pt3 nya.Anaya sememang seorang gadis yang bijak.Dia memperoleh 5A dalam peperiksaan Pt3.
Tapi bukan itu yang menarik perhatian dia sekarang nih tapi seseorang yang berada di sebelah Anaya.Lelaki.Nampak rapat sekali.
"Who is he?".
"Zaril Redzuan,abang kepada Juwita and at the same time.Kawan rapat Anaya cuma sekarang mereka jarang berjumpa kerana Zaril sedang melanjutkan pelajaran di universiti.And he is one of the reason why Juwita tak puas hati dengan Anaya" terang Noah.
"Baguslah kalau diorang jarang berjumpa but why dia salah satu sebab Juwita tidak sukakan Anaya pulak? Takkan sebab si Zaril suka dekat Anaya?" soal Zane pelik.
"Suka tuh salah satu sebab but sebab utamanya Zaril selalu melebihkan cik Anaya almost in everything.Tapi saya rasa Zaril buat macam tuh sebab dia tahu perangai adiknya itu macam mana.Kalau saya jadi Zaril pun saya akan lebihkan cik Anaya since cik Anaya bukan seorang budak bermasalah macam dia" Noah memberi pendapatnya.
"Hmmm, ada lagi ke?" tanya Zane malas.
"Oh ye Zaril selalu pulang ke kampung sebulan sekali,kebiasaanya hujung bulan" sampuk Noah.
"Okay then." tangan Zane mengisyaratkan Noah untuk meninggalkannya seorang diri.Pasal Zaril tuh dia sendiri akan settle dengan Anaya.Yang dia tahu gadis itu kena turut dengan apa yang dia mahukan.
"Anaya" panggil Zane.
"Ye daddy" sahutnya.
"Kau rapat ke dengan Zaril? Sebagai kawan or lebih dari tu?".
"Rapat, Anaya dah anggap dia macam abang sendiri dah" riang Anaya berkata.Zane mengukir senyuman lega.Tapi dia mahukan kepastian.
"Betul nih kau anggap dia abang je?" soal Zane mencari kepastian.
"Betullah daddy, lagipun dulu dia selalu jaga Anaya bila dekat sekolah.Macam abang jaga adik" polos Anaya berkata.Zane tertawa kecil mendengar apa yang keluar dari mulut sugarnya.
'Kau rasa dia jaga kau sebab dia nak jadi abang tapi dia tak rasa macam itu.Dia suka kau' bisik hati Zane.Tapi biarlah Zaril sendiri bagitahu Anaya tentang itu.Dia malas sibuk.
"Daddy, look!" Anaya menunjukkan origami rama-rama yang baru dia siap lipat dengan bangganya.
Sempat lagi dia warna origami rama-ramanya.Entah bila dia buat Zane pun tidak perasan.Yang dia tahu Anaya main lipat-lipat kertas.
"Beautiful, like you sugar" komen Zane ringkas tapi bermakna.
Anaya tersenyum suka mendengar pujian Zane.
"Why butterfly?" minat pulak dia nak tau.
"Anaya suka butterfly.Lagi-lagi Greta Oto" teruja Anaya memberitahu Zane tentang minatnya dengan rama-rama.
Zane tahu apa itu Greta Oto.Sejenis rama-rama yang terkenal di South America.Rama-rama itu juga dikenali sebagai "little mirror" kerana sayapnya yang transparent macam cermin.
"Kalau boleh kan Anaya nak pergi tengok Greta Oto dengan lelaki yang Anaya sayang.Anaya nak tengok dia disebalik sayap butterfly dia" ujar Anaya polos.
"Ouh.. " Zane terdiam.
Polos dan suci.Tak macam dia.Kotor dan jahat.Memikirkan itu membuatkan Zane tersenyum sinis melihat jurang perbezaan dia dan Anaya.
"Daddy...Anaya laparlah " cebik bibirnya.
"Come,daddy suap kau makan" pinta Zane. Memerah pipi Anaya.Zane suka memanjakannya macam ini.Dia suka hihi.
---------------------------------------------------
"Eh Zaril, kamu bila balik sini?" soal Nek Jah.Terkejut dia apabila melihat lelaki muda itu sudah tercongok di depan pintu rumah.
"Baru semalam nenek, nih baru hilang rasa penat hah" beritahu Zaril dengan senyuman kecil.
"Kamu cari Anaya ye, Anaya takde dekat rumah dia keluar dengan Zane" belum sempat Zaril bertanya, Nek Jah sudah bagitahu terlebih dahulu.
"Zane? Siapa tuh nenek? Pakwe dia ke kawan dia?" soal Zaril tidak senang hati.
"Pakwe dialah, dia manalah ada kawan lelaki selain kamu ish".
"Ouhh.. Dah lama ke nenek? " hati dia sedikit merudum apabila mendapat tahu yang gadis kesukaanya sedang bercinta dengan lelaki lain.Dia lambat.
"Dah nak dekat sebulan dah.Haritu ada dia jumpa nenek.Segak orangnya baik pulak tuh.Suka betul Anaya dengan dia" puji Nek Jah.
"Hmm kalau macam tuh Zaril balik dululah.Kirim salam Zaril dekat Anaya" Zaril tidak mahu berlama di situ.Dia semakin cemburu apabila Nek Jah memuji lelaki tersebut.
"Hah elok-elok jalan tuh".
---------------------------------------------------
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...