chapter 40-Estoy cansado (I'm tired)

14.5K 394 19
                                    


"Anaya dah tidur? ".

"Dah tuan, tadi lepas makan ubat terus dia lelap" jawab Mak Leha.

Zane mengangguk dan masuk ke lif.Hari ini dia balik lambat sikit gara-gara melawat Zaril.

Klak

Pintu dibuka perlahan supaya isterinya tidak terjaga.Bukak sahaja pintu, terus nampak susuk tubuh Anaya terbaring membelakanginya. Dia membuka pakaiannya kecuali seluar dan naik berbaring di sebelah.

'Panas' gumamnya dalam hati setelah menyentuh kepala isterinya.

Dia angkat tangan dan peluk Anaya dari belakang.Tanpa sedar, Anaya dah bangun sebaik sahaja mendengar bunyi pintu di buka.Air matanya mengalir lesu sebaik sahaja suaminya memeluk dia.


"Anaya tak turun makan lagi ke Mak Leha? " tanya Zane setelah selesai habiskan sarapannya.

"Dah tuan tapi dia makan sikit je.Biasalah orang tak sihat mana nak berselera sangat" jawab Mak Leha.

"Nanti paksa dia makan, Zane tak kisah kalau dia nak order makanan dekat luar" beritahu Zane.

"Oh, nanti Mak Leha tanya dia nak makan apa" balas Mak Leha.

"Zane gerak pergi kerja dulu" putus Zane dan beredar.

Tok tok

"Anaya, Mak Leha masuk ye" pinta Mak Leha sebelum membuka pintu.

Terkejut dia tengok rambut puannya sudah dipotong pendek.Anaya duduk menghadap cermin sambil memotong rambut dengan gunting.Rambutnya bersepah di lantai.

"Anaya... kenapa ni potong rambut hah? " tanya Mak Leha sambil mendekatinya perlahan.

"Tak suka rambut panjang" balasnya perlahan.

"Tapi takkanlah sampai pendek macam ni... sayang rambut ni cantik" tegur Mak Leha lembut.Tangan menyapa lembut rambut puannya.

(Author malas search dekat pinterest)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Author malas search dekat pinterest)

"Takpe, nanti panjang balik" balasnya bersahaja sambil membetulkan rambut perang kemerahannya.Ada sebab kenapa dia buat.

"Aku suka rambut kau sugar,lurus panjang keperangan.Tiap-tiap kali bangun tidur, aku suka tengok rambut kau selimut lengan aku".

Mulut cakap suka tapi perbuatan menyakitkan apa yang dikatakan.Dia sudah penat.

"Tadi Zane pesan, kalau Anaya nak order makanan luar boleh je" beritahu Mak Leha.

"Nak order McD boleh? Teringin nak makan ayam dengan burger" pinta Anaya.Tekaknya teringin nak makan benda yang pedas dan mengenyangkan.

"Okay, nanti Mak Leha suruh Talia pergi belikan" balas Mak Leha.Anaya bangun untuk bersihkan diri.Dia menolak bantuan Mak Leha untuk memandikannya.


Papi Dulce (Completed) Where stories live. Discover now