"Abang, Anaya keluar dengan Mak Leha and Talia tau, nak pergi mall beli barang sikit".
"Okay go on, tapi balik sebelum aku balik" pesan Zane.
"Okay abang, bye love you".
"Love you too" tutup Zane sebelum talian diputuskan.Hubungannya dan Anaya semakin baik.
"Bukan main lagi senyum" usik Noah.
"Ish kau ni, taulah mengsingle" usik Zane balas balik.
"Eh tuan ni, single sebab mahal tau" .
Zane menggulingkan bebola matanya menyampah.
"Hah nak apa? ".
"Ouh saya nak tunjuk something" Noah mengeluarkan telefonnya dan menunjukkan sesuatu.
"Zaril?".
"Haah, dia stalk sepanjang masa tuan dan puan berada di kampung" terang Noah.
"What the hell? Pasal apa pulak ni.Saman aku dah tarik kan" dengus Zane.
Inilah satu-satunya sebab kenapa dia susah nak beri peluang kedua.
"Maybe dia still tak puas hati? " teka Noah.
"Huh, Vergonzoso (Shameful) " decit Zane.
"Takpelah tuan janganlah risau sangat, macam lah dia boleh dekat dengan puan".
"Memanglah tak boleh, tapi aku still tak suka" rengusnya.
"Biar jelah tuan, lagipun tuan baru je berbaik dengan puan.Kalau dia melampau baru tuan ambik tindakan nanti takdelah nampak macam tuan yang cari pasal " nasihat Noah.
"Hmm".
---------------------------------------------------
"Kamu nak pergi mana Zaril? ".
"Zaril kan tengah cuti sem akhir tahun.Ingat nak cari kerja sekejap ayah" balas Zaril ketika bersiap.
"Yelah ayah tahu, tapi dekat mana? " tanya Kamarul.
"Dekat KL ayah, sana je banyak kerja dengan gaji tinggi" jawab Zaril.
"Kamu tahu ke selok-belok dekat sana? ".
"Alah pandai-pandailah Zaril cari jalan dekat sana, ayah jangan risaulah" ujar Zaril.
Kamarul membiarkan sahaja memandangkan anak lelakinya itu sudah dewasa.
"Hah elok-elok kat sana, kalau boleh bawak balik menantu sekali " usik Aishah.
Zaril tertawa kecil.
"Abang~" terus Zane angkat.
Terkejut dia melihat isterinya pakai lingerie jarang berwarna nude.
"S-sugar... Kau kenapa? " ini yang lemah ni.Susah pulak nak telan air liur.
"Kenapa apa? Anaya datang nak bagi air kopi abanglah" balas Anaya lembut.
Dia mendekati suaminya dan meletakkan air kopi di atas meja sebelum duduk di atas riba suaminya.Zane tersenyum kelat.
"Kenapa pakai baju ni hmm" tanya Zane sambil menunduk mencium bahu Anaya yang terdedah.
"Panas lah sejak kebelakangan ni, abang manalah perasan asyik sibuk je" tangannya bermain di collarbone Zane.
"Turunkan lah suhu air-cond kalau panas.Aku pasang air-cond bukan untuk jadi hiasan".
Jangan macam-macam.Sudahlah dia ada kerja yang perlu disiapkan.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...