chapter 17-¿Perdón? (Forgiveness)

18.4K 428 5
                                    


Mahu menjerit Anaya apabila melihat sekitar leher dan dadanya dipenuhi tompok merah.Patutlah Nek Jah tersengih-sengih tengok dia.Huwaa rasa nak menyorok dalam almari.

"Abang! ".

"Apa kau nih? " soal Zane pelik.

"Tengok ni! Apa abang buat ni ish"  rengus Anaya.Buatlah kat tempat tersorok sikit.

"Hah ye kenapa? Cantik kan seni aku " balas Zane dengan bangga.Kembang kempis hidung dia.

"Eii dahlah tak nak kawan abang " rajuk Anaya.

Kalau dia tahu jadi macam ni, memang dia buat benda sama kat Zane semalam baru sama-sama malu eh?

"Eleh kejap lagi kau berkepit dengan aku jugak " balas Zane sombong.

Ingat dia nak pujuk? Tidak sama sekali.Dia tidak reti memujuk.

"Hmph" rengus Anaya dan berlalu pergi ke bilik.

Pap

Mahu terbuntang mata dia apabila suaminya baru saja melepuk punggungnya.Dia berpaling dan menjeling.

"Bluek" Zane menjelir lidah.Anaya lantas menghentak kaki dan berlalu pergi diiringi dengan tawa nakal suaminya.

---------------------------------------------------

"Abang! Eii abang tunggulah!" laung Juwita.

"Kau nak apa dik? " rengus Zaril menyampah.

Susah betul ada adik serupa beru- erm tak baik lah.

"Abang nak pergi mana? Nak pergi jumpa Anaya ke? " soal Juwita curiga.

"Kau sibuk kenapa? " selamba Zaril menjawab.

"Eh abang ni-".

"Dah jangan kacau aku, kalau betul pun aku tak nak bawak kau, menyusahkan" balas Zaril.Terdiam Juwita.

"Abang Zaril sebenarnya nak minta maaf".

"Untuk apa?" bukan Anaya yang bersuara tapi Zane.

"Sebab masuk campur hubungan kau dengan Anaya, aku patutnya hormat keputusan Anaya.. " keluh Zaril.

Zane tajam memandang Zaril.Katakanlah dia ada masalah untuk percayakan orang.

"Abang.. " lembut suara Anaya seakan memujuk Zane.

Pandangan tajam tadi berubah lembut.

"Let me be honest, aku tak percaya kata- kata kau".

"Aku tahu yang-".

"Unless kau buktikan, aku takkan percaya kalau perbuatan kau tak selari dengan mulut kau" potong Zane.

Orang tak habis cakap nak menyampuk pulak.Ada makan kaki kejap lagi.

"Okay, aku... akan slow-slow jauh dari Anaya.Bagi aku masa.. " pinta Zaril.

Zane sebagai lelaki,dia memahami jadi dia mengiakan saja permintaan Zaril.

"Lagi satu, jaga adik kau tu sikit sebelum aku sendiri settle dengan dia" tenang tapi tajam mulut Zane.

Dia bagi amaran supaya kalau dia ada buat benda yang melampau, at least dia sudah memberi amaran dan bayangan.

"Kenapa dengan adik aku? " soal Zaril curiga.

"Kau tanya dia apa dia buat pada dua malam sebelum hari kahwin aku dengan Anaya,aku tak suka tuding jari dekat orang" dingin Zane membalas pertanyaan Zaril.Zaril terkedu mendengar kata-kata Zane.

---------------------------------------------------

"Aban-"

"Kalau kau nak cakap pasal tadi, aku malas nak layan" potong Zane.

Papi Dulce (Completed) Where stories live. Discover now