Anaya sedang memasak untuk makan tengahari.Suaminya keluar pergi kerja dan berjanji untuk balik apabila masuk waktu Zuhur.Dia masak Gulai Ayam dan Sayur masak campur.Mak Leha tolong dia sediakan bahan masakan
"Hmm..agak-agak dalam pukul berapa Zane balik?" tanya Anaya pada Mak Leha.
"Biasa pukul 2, tapi kadang-kadang lewat jugak sampai pukul 3" balas Mak Leha.Tangan tuanya sibuk buat air jus buah untuk tengahari nanti.
"Oh begitu, nampaknya Anaya kena tanya Mak Leha lah pasal jadual kerja dia" ujar Anaya sambil terangguk-angguk.Mak Leha tersengih.
"HEI DON'T TOUCH ME LAH! " kedengaran suara perempuan nyaring di ruang tamu.
Dia dan Mak Leha lekas cuci tangan untuk pergi tengok apa yang sedang terjadi.
"EH KAU NIH PEREMPUAN EIII" geram Talia, orang kata tak boleh masuk tak boleh masuklah.
"Ke-kenapa ni? " tanya Anaya.
"Eh you sape hah? Bibik eh? " tanya perempuan tersebut angkuh.
Dahlah pakai baju senteng ketat, dengan rambut macam baru lepas celup air bawah jambatan.
"Kamu jangan buat hal kat sini Sherry.Kalau tuan Zane tahu, masak kamu nanti" Mak Leha memberi amaran.
"Eh suka hati I lah, you bibik je so tak payah nak tegur I" bidas Sherry.
Dia nak jumpa buah hatinya.
"Maaf ye bertanya, cik nih ada apa urusan dengan suami saya? " tanya Anaya curiga.
'Abang ada simpan perempuan ke belakang Anaya?' bisik hati Anaya.
"Ouh jadi you lah isteri dia, huh! Takdelah cantik mana" kutuk Sherry tanpa bertapis.
"EII KAU NIH, KAU INGAT KAU CANTIK SANGAT KE BETINA? KALAU AKU LEMPANG KAU BERDEBU SATU RUMAH NI" sampuk Talia.
Dia dahlah baru balik jogging, kena layan perempuan gila ni pulak.
"You sape nak hina I hah? You tu pekerja Zane je so tak payah nak menyibuk hal I lah" marah Sherry.
"I nak jumpa Zane" berkeras Sherry.
"Tapi Zane takde kat rumah" balas Anaya perlahan.
"You ingat I percaya, dahlah jual badan lepastu nak sorokkan boyfriend I pulak" hina Sherry.
Terkedu Mak Leha dan Talia.Anaya pula terdiam.
"EH KAU NIH KAN PEREMPUAN EII!" Talia terus tarik rambut Sherry dan aksi tarik-menarik berlaku.
"Ya Allah TALIA!?".
---------------------------------------------------
"Hello Zane" sapa Cheetah.Mereka sudah lama berurus niaga.
"Hello " balas Zane dingin.Diam kata sombong pulak.
"So I'm here because I want to discuss with you something" terus terang Cheetah.
Zane memandang senget pada lelaki bertatu itu.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...