"Sugar".
"Hmm" sahutnya.
"Lo siento...(I'm sorry) " ucap Zane perlahan.
"Apa tu.. " dia masih mamai.
"Aku minta maaf... " tiba-tiba mata dia segar-bugar pulak.
Zane minta maaf? Seriously suaminya, Alexander Malokev minta maaf dekat dia?
"Kau kenapa pandang aku macam tu ish?" decit Zane.
Nak kata dia susah nak minta maaf lah tu.
"Nothing, first time abang minta maaf dekat Anaya" kata-kata Anaya membuatkan dia semakin dihurung rasa bersalah.
"Look, I know aku dah janji aku takkan paksa buat benda tu but I broke it... Of course aku kena minta maaf... ".
"Takpelah, Anaya pun minta maaf sebab lawan cakap abang.Anaya patut respect keputusan abang" pinta Anaya.
Mereka berdua ada silap sendiri.
"Then, abramos nuevo libro (let's open new book" ajak Zane.
"Hah? ".
"Kita buka buku baru.Aku..tak janji aku jadi suami yang baik tapi aku cuba" terang Zane.
Dia mengaku dia bukan seorang lelaki yang baik tapi dia akan cuba.
"Anaya pun bukan isteri yang baik tapi tak salahkan kalau kita sama-sama cuba jadi baik...for our marriage" pujuk Anaya.
Dia tidak mahu suaminya rasa jahat sangat.Mereka bukan manusia yang sempurna.
"Abang, jom balik rumah Nek Jah.Haritu kita pergi sekejap je.Anaya rindulah" ajak Anaya ketika suaminya leka mengucup pipinya.
"Hmm esok kita balik and tidur sana 3 malam" putus Zane.Anaya tersenyum sebelum memeluk erat Zane.
---------------------------------------------------
"Tak cakap pun balik? " tegur Nek Jah.
Dia memandang tajam menantunya sebelum menarik Anaya ke dalan pelukan.
"Ni apa cerita sampai si Zaril masuk hospital kena belasah ni? " tanya Nek Jah tanpa berkias.
"Nenek, dahlah tu dah lepas" tegur Anaya.Mulut Nek Jah boleh tahan bisa.
"Takdelah nek, budak Zane belasah dia sebab dia tuduh Zane pasal case adik dia tu. Tapi dah settle dah " terang Zane.Dia sudah mengagak nenek mertuanya akan bertanya tentang ini.
"Betul ni dah settle? Nenek tak nak dengar lagi dah benda-benda macam ni" tegasnya.
"Harap-harap tak berlaku lagi lah nenek, lagipun abang dah deal dengan diorang haritu" sampuk Anaya.Nek Jah mengangguk faham.
"Baguslah macam tu, hidup ni jangan nak bermusuh sangat nanti susah di kemudian hari " nasihat Nek Jah tegas.
Zane diam mendengar.
"Erm nenek jom kita masak.Lapar lah nek takdi kat R&R makan roti je sebab ramai orang" Anaya cuba mengalihkan topik.
Kesian pula tengok suaminya itu diam sahaja.
"Hah yelah, nenek pun dah lama tak masak ngan kamu".
"Betul ke Zane dah tarik saman tu? " tanya Zaril.Dia baru pulang dari hospital.
"Ye,Juwita sendiri jumpa dia ajak settle elok-elok" balas Juwita sambil menanggalkan tudung.
"Macam mana kau settle dengan dia? ".
"Juwita cakap kalau dia tarik saman tu, kita takkan ganggu dia lagi".
"HAH?! APASAL KAU JANJI MACAM TU? " marah Zaril.Dia masih berdendam dengan lelaki itu.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...