chapter 38-Cuadros (Pictures)

12.6K 344 13
                                    

"EH! APA NI" Anaya menyentak tangannya terlepas daripada pegangan Zaril.Dia bingkas bangun sebelum menampar muka Zaril.

Pang

"AWAK JANGAN NAK MELAMPAU YE ZARIL! JANGAN SAMPAI SAYA BENCI AWAK NANTI! " amuk Anaya.

Dia menggapai beg tangan dan menolak troli ke parking kereta.Sempat dia chat Kak Lia untuk memberitahu dia berada di parking kereta.

Zaril mengangkat tangan mengusap pipinya yang terasa berpijar.Boleh tahan.

---------------------------------------------------

"Beli apa je tadi" tanya Zane.

"Beli barang baby lah" balas Anaya.

"Kau tak beli ke untuk kau? ".

"Nak buat apa? Bukannya Anaya mengandung pun" keluhnya.

"Takpe nanti adalah tu" pujuk suaminya.

"Abang mesti teringin nak ada anak sendiri kan? " tanya Anaya kelat.

Dia selalu guna test kehamilan setiap bulan tetapi masih satu garis.

"Nanti kita usaha sama-sama eh.Jom try ikut petua nenek" ujar Zane nakal.Anaya terdiam mengingatkan semula.

'Cuba buat 4 kali seminggu'.

"Eh tak nak lah" tolak Anaya.Penat nyah.

"Alah jomlah mana tahu melekat benih aku" ajak Zane.Dia okay je wkwk.

"Tak payahlah-eh Abang! " .

"Jomlah aku semangat ni" Zane terus mendukung isterinya ke bilik.

Tangan Zane mengelap peluh di leher isterinya.Dalam diam dia tersenyum bahagia.


Dreet

"What? ".

"Atas urusan apa nak jumpa aku? ".

"Okay petang esok.Nanti PA aku uruskan meeting kita" putus Zane.Malam buta juga sibuk menelefon.

---------------------------------------------------

"Kau nak apa jumpa aku ni" tanya Zane pada photographer yang beria mahu jumpa dia.

"Let's make a deal Dato" ujarnya sambil mengeluarkan satu sampul surat dan menghulurkannya.

"Deal apa?" tanya Zane sambil menyambut huluran tersebut.Dia lekas buka dan mengeluarkan isinya.

Nak terjegil biji matanya melihat gambar isterinya duduk rapat dan berpegang tangan dengan Zaril.Kalau dilihat pada pakaian isterinya sama dengan apa yang Anaya pakai pada hari dia keluar dengan Kak Lia.

"I will keep this if you paid me RM15000" tawar lelaki cina tersebut.

"Mana kau dapat ni? " tanya Zane bengang.

"No one, usaha and dapat sendiri ma" balasnya.

Zane mengeluarkan buku cek dan menulis RM20000.

"If you share this then see you in court" ugut Zane dan beredar pergi.

Lelaki cina itu hanya mengangkat bahu dan mencium cek tersebut.Minta 15000 dapat 20000.Rezeki!


"Eh Noah, buat apa dekat sini? " tanya Anaya sebaik sahaja nampak Noah di kaunter.

"Tuan nak jumpa".

"Sekarang?" Noah mengangguk sekali.Dia memberitahu Kak Lia yang dia keluar sekejap.


"What the fuck is this Anaya Mikayla?!" hambur Zane sebaik sahaja Noah meninggalkan mereka berdua di bilik ofisnya.Dia melempar sampul surat di atas meja.

"Kenapa abang ni? " tanya Anaya sambil membelek sampul surat.Terkejut dia melihat gambarnya yang kelihatan mesra dengan Zaril.

"A-abang ni-".

"How could you! Kau kata kau keluar dengan Kak Lia but this?! ARE YOU FUCKING KIDDING ME?!!" amuk Zane.

Patutlah isterinya tidak mahu Talia ikut, mahu keluar dating rupanya.

"Tak abang, Anaya betul-betul keluar dengan Kak Lia.Ni gambar ni masa Kak Lia pergi beli makanan" terang Anaya sambil cuba memegang tangan suaminya.

"ENOUGH! Entah-entah Kak Lia pun berpakat tipu aku kan huh? Patutlah beria tak nak Talia ikut, ini kerja kau ye" tebaknya sambil memegang rahang Anaya.

Dia punyalah usaha jadi suami baik tapi ini balasannya?

"Tak abang, ni semua fitnah! Anaya tak tergamak buat semua ni-".

"SHUT UP AND BALIK RUMAH SEKARANG! AKU TAK IZINKAN KAU KERJA LAGI OR KELUAR" putus Zane.

"ABANG DENGARLAH DULU APA YANG ANAYA NAK CAKAP" bentaknya.

"AKU KATA BALIK! " tengking suaminya.

Anaya lantas mencapai beg tangan dan keluar dengan hati yang sebal.

---------------------------------------------------

"Mak Leha.. Zane tak balik lagi ke? " tanya Anaya.

Sudah pukul 12 malam tapi suaminya masih belum pulang.

"Oh Zane tak bagitahu ke? Dia cakap dia balik lambat ada kerja" beritahu Mak Leha.Anaya terdiam.

"Kalau macam tu Anaya naik atas tidur dulu lah" pinta Anaya.Suaminya betul-betul marah kali ini.

Klak

Zane masuk ke bilik tidurnya.Dia sengaja balik lambat.Hatinya panas!

Dia membuka kemejanya dan berbaring membelakangi isterinya.Hati dia kuat mengatakan ini kerja Zaril tapi Zaril kerja pada hari kejadian.Serabut!


"Abang, tunggulah kejap.Abang!" panggil Anaya.Zane merengus.

"Kau nak apa lagi? " tanya Zane dingin.

"Bagilah peluang untuk Anaya terangkan.Abang langsung tak bagi Anaya bercakap" pintanya perlahan.

"Kau nak cakap apa lagi? Perbuatan kau hari tu dah jelas dah.Kalau betul ni fitnah, asal kau tak bagi Talia ikut?" balas Zane dingin.

Dia bukan tak nak percaya tapi susah nak kata ini satu kebetulan.

"Ye betul Zaril ada jumpa Anaya tapi kami terserempak je.Lepastu Anaya terus balik bila nampak dia" ujarnya.

"Habistu dalam gambar ni siapa? Hantu? Jangan perbodohkan aku sugar.Aku tak suka" tegas Zane tidak suka.

"Anaya tak tahu sape ambik gambar ni tapi ni fitnah abang.Kalau betul Anaya nak curang,kenapa baru sekarang? " soal Anaya.

"Sebab kau baru dapat peluang tu sekarang.Selama ni mana-mana kau pergi Talia ikut but THAT DAY dia TAK IKUT" tekan Zane suaminya.Zane pantang orang tipu dia.

"INI SEMUA SALAH FAHAM ABANG.KENAPA ABANG SUSAH NAK PERCAYAKAN ANAYA? " keluh Anaya kesal.

"SEBAB AKU LAGI PERCAYAKAN PERBUATAN DARI MULUT ORANG! " jerkah Zane.

"APA GUNA PERKAHWINAN KITA KALAU TAKDE KEPERCAYAAN ABANG?! ANAYA NI ISTERI ABANG TAU" bentak isterinya.

"JANGAN TUKAR TOPIK SUGAR, AKU PANTANG ORANG TIPU AKU! ".

"MASALAHNYA ANAYA TAK TIPU ABANG! " suara Anaya meninggi gara-gara marah.

PANG

"KAU JANGAN KURANG AJAR DENGAN AKU! " tengking Zane selepas melempang muka isterinya.

Berdarah bibirnya.Anaya terkaku.

"SEKARANG NI AKU TAK KIRA LAH SALAH SAPE SEBAB KAU SENDIRI TAK CAKAP APA-APA PUN HARITU" tutup Zane sebelum beredar pergi dengan amarah dalam diri.

"A-abang"

DUM

Zane menghempas kuat pintu bilik mereka.Anaya terduduk di katil dan menangis.Buat pertama kali suaminya menampar wajahnya.

"Hiks hiks" tangisnya.

---------------------------------------------------

Papi Dulce (Completed) Where stories live. Discover now