Zane mengelak dari bertembung dengan isterinya selepas pergaduhan besar mereka.Sakit hati dia bila isterinya tidak menyebelahinya tetapi si Zaril itu.
"Tuan, tuan okay? " tanya Noah.
Bukan dia tidak perasan tuannya itu seperti terganggu dan moody sejak kebelakangan ini.
"Entahlah Noah,kalau kau jadi aku,kau rasa kau okay bila isteri kau lebihkan orang luar dari suami sendiri" beritahu Zane tidak senang.
Anaya bukan mahu memujuk tapi makin mendesak dia.Dia risau jika dia hilang sabar bila sampai masanya.
"Tuan tak cuba ke bincang elok-elok? " cadang Noah.
"Macam mana aku nak bincang kalau dia mendesak?ini semua sebab mamat bodoh tuhlah tarik sugar aku masuk dalam hal ni! " bengangnya.
"Tuan tak rasa ke tuan patut ambik tindakan dekat dia? " Noah bukan mahu menghasut, tapi dia pun tidak setuju dengan perbuatan Zaril menarik orang lain terlibat sekali.Itu satu perbuatan pentingkan diri!
"Alang-alang kau dah cakap,then aku nak kau dengan Mark buat something" ujar Zane.
"Apa dia? ".
Buk
"ARGHH! " .
"Itu sebab kau tarik orang lain masuk dalam hal tuan aku" balas Mark tenang selepas menyepak perut Zaril.
"KAU SAPE BODOH! TIBA-TIBA SERANG AKU-AH!! " Mark bertindak menarik rambut Zaril apanila lelaki itu kurang ajar.
"Tch, memang patut tuan aku benci kau, mulut celaka sama macam adik sendiri" provok Mark.
Noah hanya menjadi pemerhati.Dia hanya akan masuk campur jika perlu.
"Kau tak patut tarik puan Anaya masuk dalam hal ni Zaril.Kau tahu tapi kau buat... Kau hanya burukkan keadaan sahaja" sampuk Noah.
Dia tidak faham kenapa lelaki itu bertindak sedemikian.
"Apa aku kena buat selain minta tolong isteri dia sendiri hah?! Kau cakap senanglah kau tak berada kat tempat aku!!" amuk Zaril geram.
Buk
"ARGHH SAKIT BODOH!" raung Zaril apabila Mark bertindak menghentak kepalanya di tanah.
"Patutnya kau settle hal ni sendiri, bukan pentingkan dirj tarik orang lain masuk campur.Bodoh ke apa" balas lelaki itu.
"KALAU ZANE TUH BERANI SURUH DIA FACE TO FACE DENGAN AKU LAH SIAL!!BUAT APA HANTAR KORANG HAH PENGECUT!! " keras Zaril tidak mahu mengalah.
"Realmente quiero matarlo ahora (I really want to kill him now)" rengus Mark.
"No, señor dijo que haga lo que quiera, pero no lo mate (Don't, sir said do what you want but don't kill him) " halang Noah.Mark mendecit.
"This is last warning Zaril.Kau buat benda bodoh lagi then even Puan Anaya pun tak dapat tolong kau" ujar Noah sebelum masuk ke kereta bersama Mark, meninggalkan Zaril di tepi jalan.
---------------------------------------------------
"Abang! Abang buat apa dengan abang Zaril hah! ".
Zane baru sahaja balik kerja terus di serang oleh isterinya sendiri.Sabar Zane sabar, bini kau tu.
"Kau boleh tak tunggu aku mandi berehat dulu? Apa jenis isterilah kau ni suami baru balik kau dah cari masalah" tegurnya.
Dia penat baru habis kerja.Ingat bos goyang kaki ke?
"Tak sekarang ni jangan tukar topik, takdi nenek call kata Juwita menangis-nangis jumpa nenek cakap abang Zaril masuk hospital kena belasah dengan orang abang" bengang Anaya bila suaminya berkelakuan tidak bersalah.Apalah nak jadi dengan Zane.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...