"We should start with this area, close to the road" cadang Cheetah.Mereka sudah bersedia dengan jeep masing-masing.Talia akan menaiki jeep yang dipandu oleh Lucas.Tidak lupa juga dengan beberapa pucuk pistol untuk keselamatan.
"Spread out, try to keep moving".
"Да, мастер (Yes, master)".
"Berlumpur... dengan pokok duri banyak.Macam manalah tuan boleh lalu sini" rungut Talia.
Sudah 2 jam mereka pusing-pusing dalam hutan dengan harapan dapat jumpa jejak Zane.
"Jangan risau, he's strong.I know him" nasihat Lucas.
Bep bep
"Team 1 found him".
Bunyi walkie talkie menyentak mereka dari fokus memandu dan mencari.Lucas memberhentikan Jeep dan pandang ke arah Talia.
"Roger that".
Sayu hatinya melihat tubuh Zane diusung oleh budak-budak Cheetah.Dengan darah kering masih melekat di kepala dan perut yang berkemungkinan terkena kaca cermin kereta.Zane masih bernafas ketika dijumpai.Team 1 menemui dia di tepi pohon berdekatan sungai.Mungkin lelaki itu haus.
Drett
"Hello" sahut Anaya sebaik sahaja menjawab panggilan telefon dari Talia.
"Kami dah jumpa Zane, sekarang tengah on the way ke hospital sama yang Noah duduk.Don't worry puan, tuan masih hidup".
"Alhamdulillah, terima kasih ya Allah" dia merasa ingin menangis gembira.
Dia baru selesai solat hajat bersama Mak Leha, memohon agar suaminya ditemui dan masih hidup.
"Nanti saya pergi sana dengan Mak Leha" putus Anaya sebelum menamatkan panggilan.Namun,masih terselit rasa risau.
Bagaimanakah keadaaan suaminya sekarang ini?
---------------------------------------------------
"He just dehydrated and luka sikit.Tak teruk tapi tak ringan juga luka dia.Ada blunt trauma dekat belakang kepala dia maybe kesan dari terhentak ke kusyen kereta masa accident but don't worry, takde fatal injury pun" beritahu doktor tersebut.
Noah turut berada di wad kelas pertama Zane sebaik sahaja mendapat tahu dia sudah ditemui.
"Ambik masa lama ke untuk dia sembuh? " tanya Lucas.
"Don't worry Dato, kalau jaga dia dekat rumah pun dia still boleh sembuh.Bagi dia rehat secukupnya and jaga luka dia.Tapi saya kena tahan dia dekat ward for 2-3 days untuk pantau lebih lanjut.Takut ada yang terlepas pandang then dia boleh pulang ke rumah kalau dia nak".
"You heard that Talia, he's fine I told you" Talia menggulingkan matanya menyampah mendengar kata-kata Lucas.Tak salah pun dia over risau tadi.
"Urghh" Zane mengerutkan dahinya sakit.Rasa berdenyut di belakang kepalanya.
"Abang".
"Hei" tangan Zane menyapa lembut pipi basah isterinya.Sudah merah wajah comel itu.
"Hiks, janganlah macam ni lagi.Tahu tak Anaya risau hiks".
"Sikit je, abang okaylah.Dah stop crying, nanti baby pun sama ikut mama dia".
"Sape yang sampai hati buat abang macam ni hiks.Memang Anaya pijak dia nanti" ujarnya geram sambil mengelap hingus.
"Amboi, sampai hati ke kau nak pijak orang lain.Semut pun tak mati kau pijak" usik Zane.
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...