"This is our home" mereka sampai di sebuah rumah semi-D."Sorrylah aku tak mampu nak beli rumah mewah besar" ujar Noah serba salah.
"No! It's okay.I like it" balas Talia ikhlas.Simple dan sesuai untuk pasangan yang baru berkeluarga.
"Not bad taste kau" pujinya lagi.Tema white and blue frost menyejukkan lagi pemandangan rumah mereka.
"I don't have washing machine to do laundry yet, nanti kita pergi beli nanti.Aku cuci baju kat dobi je" beritahu Noah.
"What about the others? Ampaian ada? Tempat iron baju?" Noah terdiam.Jujur rumah dia tiada benda itu.
"Okay takpe, nanti kita pergi beli.Aku tak marah pun.Fahamlah kau sebelum ni hidup single" pujuk Talia.
"Aku rasa barang dapur ada sikit.Cukup-cukup untuk hari ni.Esok kita pergi beli apa yang patut" pesan Noah.Talia mengangguk faham.
"This is our bedroom.Ni master bedroom so besar sikit dari yang lain".
Mata Talia tertangkap satu sudut.Ada satu meja menempatkan laptop Apple dan rak skincare.Noah pakai skincare? Limited siak!!"Boleh tahan product skincare kau" dia menelek produk jagaan kulit Noah.
Mahal-mahal belaka.Kalah dia yang perempuan ni setakat cuci muka, pakai pelembap muka and sunblock.
Tu tak termasuk rak facial mask.Comel je.
"Yelah, kalau tak jaga kulit nanti cepat berkedut" normal apa jaga kulit sendiri?
"Simple yet cozy" komen Talia sambil memerhati bilik mereka.
Noah tersenyum melihat respon positif isterinya.Baguslah jika isterinya selesa.Dia menanggalkan kemeja putihnya untuk mandi.
"Hei! Bukak lah dalam toilet" terjerit kecil Talia.Sudahlah ini kali pertama dia melihat tubuh Noah tidak berbaju.
"Rileks ah, aku buka baju je pun" Noah memandang pelik isterinya.Buka baju pun kecoh.
"Pergilah mandi cepat" tangan masih menekup wajahnya.
Seksa! Dada bidang, ada six pack lepastu V-line suaminya.Argh tergoda!
Melihat reaksi malu-malu kucing Talia, akalnya mula timbul idea nakal.
"Kau tak nak teman aku mandi ke hmm? " Noah berbisik perlahan di telinga Talia setelah secara senyap-senyap mendekatinya.
Membuntang mata Talia mendengar suara husky Noah.Oh tidak! Dia tidak pernah melihat sisi yang satu ini.
"Noah" rengek dia lantas menolak dada bidang suaminya.
Dia malu.Suaminya tertawa kecil sambil memegang tangan dia di dadanya.
"Pergilah masak, aku lapar" arah Noah.
Talia mengangguk patuh.Dia keluar turun ke dapur manakala Noah bergerak ke bilik air di dalam bilik tidur mereka.
Dia menyelongkar bahan yang ada di dalam peti sejuk.Tak banyak.Ada susu dan jus buah berserta air kosong.Barang basah pulak hanya ada ikan siakap.Betullah cakap suaminya, cukup-cukup makan untuk hari ini.
Dia lantas mengeluarkan bahan-bahan untuk masak siakap 3 rasa.Itu je yang dia mampu sediakan memandangkan barang dapur tak banyak.
"La la lala la~" dia menyanyi perlahan sambil memotong lobak merah sebelum ada satu tangan kekar memeluk pinggangnya.Keras kejung dia di situ.
"Kau nak masak apa? " tanya Noah sambil meletakkan dagu di bahu isterinya.
"M-masak siakap 3 ra-rasa" gagap Talia menjawab.Rasa sebu di perutnya.
"Nak aku tolong tak? " suaminya menawarkan pertolongan.
"Tolong basuh beras, lepastu letak dalam periuk nasi tekan suis" pintanya.
Noah mengambil beras dan membasuh sehingga bersih.Dia tidaklah reti memasak tapi basic memasak dia tahu.
---------------------------------------------------
"Kau buat apa je dekat rumah kalau tak kerja? " Talia memulakan perbualan.Mereka baru selesai makan malam.
"Kalau tak kerja, aku main game atau layan movie dengan Cassandra" eh, Noah ada kekasih gelap ke?
"Who's Cassandra? ".
"Kitty aku, dia tidur biasanya time macam ni.Aku lupa nak introduce dekat kau.Sibuk kemas barang" terang suaminya.
"Betina ke jantan? Kau tak pernah cakap pun kau ada bela kucing".
"Betina, aku baru beli kucing tu.British short hair warna putih".
Talia mengohkan faham.Baru bela.Patutlah panggil kitty.
"Kalau kau pergi kerja siapa jaga dia? " yelah Noah kan kerja bukan makan gaji buta.
"Aku hantar pergi vet, ada pusat jaga binatang dekat sana.So nanti dia ada teman nak bermain" Noah sibuk mengunyah kacang badamnya.
"Kau tak kisahkan aku terus bekerja even dah married? " tanya Talia serba salah.
Dia sudah jadi isteri, sepatutnya dia meluangkan masa untuk jadi suri rumah sepenuh masa.
"Tak, asalkan kau okay then I'm fine.Aku tak nak mengongkong sangat tapi bila ada anak nanti aku tak nak lah kau bekerja.They need our attention honey" ujar Noah sambil membelai rambut perang Talia.
"Jom tidur" ajak Noah.
Dia biasa masuk tidur dalam pukul 10.Dia mudah terlelap jika penat.Talia mengekori langkah suaminya.
Teragak-agak dia mahu berbaring di sebelah Noah.Dia masih segan.
"Sleep honey, aku takkan sentuh kau unless kau ready" tegur Noah dengan mata terpejam rapat.Dia sudah mengantuk.
"Nite, Noah" ucap Talia.
"Nite too,honey".
---------------------------------------------------
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...