"Feeling better sugar"
"Mhmm" balas Anaya.
Dia merasa penat selepas bergelut dengan Zane dan menangis.Zane lantas mengeratkan pelukan.Mereka berposisi begini sejak 10 minit yang lalu.Tidak mengapa, dia suka bila sugarnya mendengar kata.
Tok tok
Zane bangun bergerak ke pintu selepas merungkai pelukan mereka.Noah menghulurkan sehelai dress casual kepada Zane.Zane memberi isyarat untuk jaga di luar melalui mata.
"Nah pakai nih" hulur Zane.
Nasib baju yang Noah pilih tidak menjolok mata.Kalau tidak, memang dia humban Noah dari tingkat 20 ofisnya.Anaya menyambut huluran tersebut.
"Tuh bilik aku,kau tukar dekat sana.Nak mandi pun boleh ada bilik air sekali" tunjuk Zane.
Wah.Kaya teramat sampai ada bilik tidur sekali dengan bilik air dalam bilik kerja.
"Dah siap" perlahan suara Anaya.
"Come here,sugar" arah Zane.Nak tak nak dia kena ikut jugak.Dia tidak sanggup hadap api kemarahan Zane lagi.
"Kau nak buat lagi tak hmm? " tanya Zane.
Dia merujuk pada perbuatan gadis itu yang hampir membuatkan dia hilang waras.
"T-tak" gagap Anaya menjawab.Dia jadi gerun apabila mengenangkan apa jadi tadi.
"Good girl sugar,jangan dekat dengan Zaril lagi.Kalau tak, tengok apa aku buat dekat dia pulak" tenang sahaja Zane bersuara.
Di sebalik ketenangan itu, tersimpan satu sisi gelap.
"O-okay daddy".
---------------------------------------------------
"Haih mana Anaya nih tak balik lagi.Nak magrhib dah nih" risau Nek Jah bila cucu kesayangannya belum pulang.Tak pernah-pernah dia buat perangai macam ini.
Sebuah kereta meluncur masuk ke pekarangan rumahnya.Kelihatan Zane keluar dari tempat duduk pemandu dan terus menghadiahkan senyuman kecil padanya.
Zane lekas ke pintu penumpang sebelah pemandu dan membukanya.Anaya keluar dengan perlahan.Dia masih trauma.
"Sorry nek, Zane leka bawak dia keluar sampai tak sedar dah nak maghrib" Zane mengucap kata-kata maaf.
Anaya di sebelah hanya diam sahaja.Dia penat dan mengantuk.
"Ouh, takpelah kalau kamu yang bawak dia keluar.Hah Anaya pergi masuk mandi cepat" arah Nek Jah.
"Lain kali cakap dekat nenek kalau hantar dia balik lambat.Yelah nenek risau sebab dia mana pernah keluar lama macam ni" tegur Nek Jah.Zane terdiam.
"Baik nek, nanti Zane call kalau Zane hantar Anaya lambat" balas Zane.
"Hah kamu pergilah balik dah nak malam nih.Bahaya drive malam-malam karang".
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...