"Ada tinggal apa-apa lagi tak? ".Talia diam berfikir.Rasanya tiada barang tertinggal.
"Takde" jawab Talia yakin.
Noah mula mengundurkan kereta.Mereka perlu pergi ke lapangan terbang.Destinasi perlancongan mereka ialah Kanada.
"Lama ke nak sampai sana? " tanya Talia sambil mengunyah biskut.
Tak sempat nak sarapan sebab masing-masing bersiap lambat.
"Lama lah juga, tapi takpelah sebab aku tempah first class.Selesa sikit duduk lama-lama" Noah mengangakan mulut apabila isterinya menyuakan biskut.
"Kau dah exchange duit ke? " mata wang dekat sana lain.
"Tak" jawab Noah selamba.
"Habistu nak beli makan minum dekat sana guna apa? Air liur kau ke ish" rengusnya.
"Nanti pergilah bank bila sampai sana.Macamlah aku takde kad kewarganegaraan Kanada, tak payah susah-susah exchange pun" dia malas nak tukar mata wang.Banyak prosesnya.
Baik dia keluarkan duit dari bank dekat sana.
"Kau ada nak beli apa-apa before naik flight? Kalau ada pergi cepat, aku tolak troli" arah Noah sambil menolak troli berisi bagasi mereka.
Talia bergegas ke mesin air tin.Dia kurang berkenan dengan air yang dibancuh oleh orang lain.
"Jom" mereka sama-sama menolak troli.
"Kau mabuk kapal terbang ke? " tanya Noah setelah melihat wajah tidak selesa isterinya.
"Takdelah mabuk, cuma aku dah lama tak naik flight" dia kurang suka bila kapal terbang bergegar untuk berlepas dan mendarat.
Dia terbayangkan kapal terbang meletu-
"Eh" tangan kasar Noah elok menggenggam jari jemari halusnya.
"Hold my hand if you scare" arah suaminya.Talia diam menunduk pandang tautan tangan mereka.
Kontra betul.Tangannya kecil dan halus manakala tangan suaminya besar dan kasar.Sesekali dia memicit urat tangan suaminya.Geram!
Kapal terbang mula berlepas, dia lantas peluk lengan Noah secara spontan.Takut nyah!
"Dah sampai langit dah" tegur Noah bila isterinya berterusan pejam mata.
Perlahan-lahan Talia membuka matanya.Kus semangat.
"Erm hehe sorry" dia melepaskan tangan Noah segera.Malulah titew.
"Kalau kau nak peluk aku pun aku tak kisah.Aku lagi suka" usik Noah perlahan.
Talia lantas mencubit paha suaminya.Dalam flight pun nak gatal.
"Sir, do you want some drink? We have coffee and juice" tanya seorang pramugari sambil menolak troli kecil.
"Give me a coffee and a juice for my wife" jawab Noah.
"How long does it take untuk sampai Kanada? " tanya dia sebelum menyisip jus yang diberi.Seketika wajahnya berkerut.Masam.
"17 ke 20 jam" Noah membelek pamplet.
"Lamanya" rungut isterinya.
"Tidurlah dulu kalau kau nak.Nanti masuk waktu solat aku kejutkan".
Talia menekan button untuk merendahkan kerusinya untuk baring.Dia menyelesakan tubuhnya sebelum memejamkan mata.Perjalanan mereka masih lama.Mahu mereput dia!
---------------------------------------------------
"Hei honey, dah sampai lah".
"Hmm" rengek Talia masih tidur.Noah mengeluh sebelum menggendong tubuh isterinya.Bila dah tidur memang tak ingat dunia.
"Bring my bags for me" arah Noah pada bodyguardnya.
Dia masuk ke tempat duduk belakang.Dia membetulkan kepala isterinya yang terlentok di bahu bidangnya.Macam koala tidur tapi lena.
"Straight away to my penthouse".
"Huarghh" Talia menguap besar.Dia dekat mana ni? Bukan tadi dalam flight ke? Perlahan-lahan dia melangkah keluar bilik.
"Wake up already" suara suaminya mengejutkan dia.Dia lantas berpaling ke belakang.Noah bertuala!
"Watch out honey" Noah sigap menangkap pinggang isterinya bila Talia secara mengejut terkebelakang.Masha Allah, godaan apakah ini?
"Erm kita dekat mana? " tanya dja dengan suara perlahan.Malu bila suaminya berterusan memegang pinggang rampingnya.
"House, my penthouse" Noah menarik pinggang isterinya untuk mengikut langkahnya.Mereka turun ke ruangan rehat.
"So big, kau tak pernah cerita pun kau ada rumah dekat sini".
"Dekat Malaysia aku miskin, dekat sini aku kaya.Buat apa nak menunjuk bila kita dekat sana" balasnya bersahaja.
"Sit here" Noah mengarahkan isterinya supaya duduk di ribanya.
Talia membulatkan matanya, sudahlah bertuala lepastu nak suruh dia duduk situ.
Melihat Talia yang enggan mengikut arahannya membuatkan dia terus menarik lengan isterinya laju sehingga Talia jatuh terduduk di paha kekar Noah.
"Janganlah, kau dahlah bertuala je" Talia cuba bangun tapi suaminya memeluk kemas pinggangnya.Malulah.
"Sir, do you want to eat now? " seorang bibik perempuan tua muncul.
"Later, just leave it" jawab Noah.
Talia boleh hidangkan dia makanan jadi dia tidak perlu sesiapa untuk menguruskannya.
"Berapa maid dekat rumah ni? Muda ke tua?" Talia cemburu kalau ada bibik muda.
"Just four, and two of them muda but that won't be a problem.Aku pilih sebab prestasi diorang" tangan kasarnya mengusap lembut belakang isterinya.Cemburu lah tu.
"Why you need a maid bila kau dah ada wife? " soal Talia tidak puas hati.
"This penthouse bigger than the normal one, honey.Nanti kau penat" Talia mula tidak sedap duduk bila merasakan sesuatu janggal di bawahnya.
"Kau pakai seluar ke kat dalam? Asal aku rasa macam ada benda keras bawah aku? " tanyanya polos.Dia bodoh bab itu.
"I have no pants under me honey, just a towel.Big isn't it? " bisik Noah nakal.
Talia diam memproses.Setelah menangkap apa maksudnya dia terus bangun mendadak.Tak guna punya Noah!
"A-aku mandi dulu" laju dia mendaki tangga naik ke bilik semula.
Noah tersenyum jahil.Baru usik sikit dah malu-malu miau.
"Ish, panjang akal dia kenakan aku! " rengus Talia geram.Kenapalah dia mudah sangat lemah dengan Noah.Kalau dengan Lucas bukan main lagi dia jual mahal.
Dia tergelak jahat, takpe malam ni dia kenakan Noah.Ingat dia je reti menggoda, ini Talia lah.Serba boleh.Muehehehehhe.
---------------------------------------------------
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...