Zane leka melihat gambar Anaya yang dihantar oleh Noah dan Talia.Dia sudah berada di Sepanyol atas urusan kerja.Bukan dia saja-saja pergi, tapi client dia kali ini adalah client penting.
"Oh hombre, nunca te he visto así (Oh man,I've never see you like this)" sampuk satu suara.
Sibuk sahaja lelaki itu cuba mengintai apa yang terpapar di telefon Zane.
"¡A la mierda hombre! (Fuck off man!)" halau Zane.
"Nueva aventura¿eh? (New fling huh?)" tak habis lelaki bermata hijau itu mengusik sahabatnya.
"Solo cierra tu puta boca Lucas (Just shut your fucking mouth Lucas) " bidas Zane.Menyibuk je.
"De todos modos volvamos a nuestro negocio (Anyway back to our business) " Lucas menutup topik 'fling'nya itu.
"¿Qué quieres esta vez? (What do you want this time?)" malas-malas Zane melayan 'client penting' nya itu.
"Necesito algo de tu hombre. El mejor si es posible (I need some of your man.The best one if it possible)" terang Lucas.
"¿Para qué mis amigos? (For what my friends) " pelik Zane dengan permintaan Lucas kali ini.
"Digamos que me he jodido (Let say I've fucked up)" Lucas masih ingin berkias.
"Directo al grano dumbass (Straight to the point dumbass) " bengang Zane bila kawannya main tarik tali.
"Mis gachas de gato han sido robadas por mi enemigo. Realmente no me importa si no es importante, pero todo el arma ordenada en él. Vale 1.000 millones. (My catridges has been stolen by my enemy.I don't really mind if it not important but my ordered weapon in it.It worth 1 billion) " dengus Lucas.
"¡Muy bien! Te dejaré pedir prestados a algunos de mis hombres, pero asegúrate de devolverlos (Fine fine!I'll let you borrow some of my men but make sure you give them back) " akhirnya Zane bersetuju.
Kalau harini dia cakap tak esok Lucas kacau balik.
"Buen amigo mío. Sé que me amas (Nice my friend.I know you love me) " menggedik Lucas.
---------------------------------------------------
"Rindu Zane ke cucu kesayanganku" usik Nek Jah apabila perasan Anaya termenung jauh.
"M-mana ada nenek ishh" dalih Anaya.
Sikitlah rindu.Sikit je hmm.
"Call lah dia kalau rindu, takkan tuh pun kena ajar " pelik cucunya yang sorang ni.
"Anaya tak nak lah kacau dia nek.Dia pergi oversea sebab kerja" keluh Anaya.
"Alah setakat tepon kejap tanya khabar takkan tak boleh sayang oi!"
"Hmmm nantilah Anaya pikirkan"
"Jangan jual mahal sangat,nanti melepas pulak " tegur Nek Jah.
Dia suka dengan Zane tuh.Pandai jaga cucu dia (kononnya).
"La la lala" riang Anaya berjalan pulang dari pekan.
Saja pergi beli kain untuk jahit baju.Anaya turut menjalankan perniagaan kecil-kecilan iaitu menjahit baju.Kalau ada tempahan memang dia ambik.
"Anaya"
"Eh abang Z-aril" terkedu Anaya.
'Haduh asallah asyik terserempak'.
"Abang nak mintak maaf pasal haritu" perlahan sahaja nada suara Zaril.
Dia rasa bersalah sebab berkasar dengan gadis kesukaannya.
"Takpelah,Anaya tak ambik hati pun.Cuma kita tak boleh rapat lagi dah.Anaya kan dah ada boyfriend" terang Anaya.
"Tapi takkan tak boleh berkawan langsung" bantah Zaril.
"Hmm tak boleh.Cuba abang Zaril letak diri abang kat tempat pakwe Anaya, abang jeles tak kalau makwe abang kawan rapat dengan lelaki lain " lembut Anaya menasihati Zaril.
"Tapi abang nak berkawan je..tak boleh ke kalau kita kawan senyap-senyap? Abang janji abang tak kecoh benda nih.Please..." rayu Zaril.
Dia tidak sanggup berpisah dengan Anaya.Dia sudah terlalu sayangkannya.
"Hmm... tapi.. " teragak-agak Anaya untuk bersetuju.
Dia takut sebenarnya kalau perkara ini sampai ke pengetahuan Zane.Sumpah dia serik.
"Alah kawan je, abang janji abang tak pegang-pegang lagi Anaya " pujuk Zaril.
"Hmm... Okay lah.Betul eh abang tak touch-touch Anaya lagi " Anaya ingin kepastian.
"Betul, abang Zaril janji" Zaril mengangkat ikrar seolah-olah bersumpah.Anaya lantas tertawa kecil.
"Okay, Anaya pegang janji abang" setuju Anaya.
Tanpa dia sedar,Talia sedang perhatikan dia and dengar apa yang mereka borak.
'¿Por qué eres tan terca?chica estúpida haish (Why you so stubborn.Stupid girl haish)' keluh Talia dalam hati.
Dia tahu baran tuannya itu.Dia sendiri takut apabila tuannya naik angin apatah lagi kalau dia kena tempias.
"Hmm? ¿Anaya se reencuentra con él hoy?(Anaya meet him again today)?"
"De acuerdo, entonces. Solo concéntrate en ella. La manejaré cuando regrese (Okay then.Just focus on her.I will handle her when I get back) "
Tit
'¿Por qué te comportas como este azúcar?(Why you behaving like this sugar?) soal hati Zane.
Dia fikir Anaya serik lepas apa dia dah buat hari itu.Rupanya hukuman itu tidak cukup untuk ajar Anaya supaya hormat hati dan perasaan dia.
---------------------------------------------------
YOU ARE READING
Papi Dulce (Completed)
FantasyKarya Pertama In Editing Start : 26/3/2022 End : 28/4/2022 Let's jump to our hero first Alexander Malokev (Zane) Berumur 26 tahun.Ceo of Royal A.M. company dan dalam masa yang Sama menjalankan perniagaan illegal which is u will find out once you re...