Nevin Hanım sabah saatlerinde aldığı telefon sonrası ablasının yanına gelmişti çünkü doktoru Nergis Hanım'ın Ela'nın resmine tepki verdiğini öğrenince yavaş yavaş geçmişi hatırlatıcı şeylerle yüz yüze gelmesini istemişti. Bunun doğrultusunda da Nevin Hanım hatırlamasına yardımcı olma anlamında ablasıyla konuşmaya başlamıştı. Akşam evlerinde verdikleri yemek davetinin ve gelen misafirlerin hakkında konuşuyor ama onu da fazla zorlamamak için ara sıra da duraksıyordu.
Nevin Hanım ablasının tepkisini ölçe ölçe Ela'nın yemek konusundaki başarısını anlatırken Nergis Hanım'ın ifadesine takılmıştı. Ne zaman Ela'nın adı geçse ya parmağını oynatıyor ya da bakışını değiştiriyordu. Nevin Hanım bunu fark etse bile bir anda üstüne gitmemesi gerektiğini de biliyor sadece izlemekle yetiniyordu.
Nevin Hanım ablasıyla konuşurken Leman'da Nevin Hanım'ın gelirken getirdiği çiçekleri vazoya yerleştirip onlarla birlikte odaya girmişti. Tabii onu görünce Nevin Hanım hemen ayaklanıp yanına gitmiş ve gözü ablasında olarak vazoyu alıp "Bugün acele ile gelince sana çiçek alamadım ama dün akşam evimize gelen bir genç bize çok zarif bir çiçek getirdi. Sana ondan küçük bir buket yaptım" dedikten sonra ablasının yanında duran sehpanın üzerine koymuştu. Tolga'nın getirdiği çiçekten bahsediyordu.
Nergis Hanım'ın içinde herhangi bir anlam içermeyen bakışları çiçeği gördüğü anda yerini hüzünlü bir bakışa bırakmıştı. Gözleri dolmak ve dolmamak arasında gidip gelirken de onu izleyen Nevin Hanım neden böyle bir şey olduğunu anlayamamıştı. Gözlerini ablasıyla vazonun arasında gezdirirken "Çiçekleri sevmemiş gibisin" dediğinde cevap alamamıştı ama almayı da beklememişti zaten. O anlarda Nergis Hanım onu duymuyordu. O çiçek eşi Orhan'ın elinde aynı tarz bir çiçekle eve sinirli bir şekilde geldiği günü hatırlatmıştı ona. Yani yaşanan tüm olumsuzlukların başlangıç noktasına...
........::::::::__YILLAR ÖNCE__::::::::........
Nergis karşılarındaki evden kendisini izlemekte olan Vedat'tan habersiz pencereden eşi Orhan'ın gelişini bekliyordu. İşte oradaydı. Köşeden elinde bir demet çiçekle dönen Orhan'ı gören Nergis onu beklerken kararını iyice kesinleştirmişti. Artık Vedat'ı hiçbir şekilde hayatında istemiyordu. Bugün bunu daha iyi anlamıştı. Girdiği yolun sonunun olmadığını biliyordu. Bunu geç kalmadan anladığında ise içinde burukta olsa bir huzur oluşmuştu. Artık ne olursa olsun onun kafasını karıştırmasına da izin vermeyecekti. Orhan'a eve geldiğinde bunların hiçbirinden bahsetmeyecek hatta belki de Orhan'ın ailesinin kendilerine yaptığı teklifi değerlendirip onların çevresindeki bir eve geçmeyi kabul ettiğini söyleyecekti.
Bu sırada Orhan da hızlı adımlarla eve doğru yaklaşmıştı. İyi de görünmüyordu. Yüzündeki ifadeye bakılacak olunursa sanki bir şeye kızmış gibiydi. Nergis kapıyı açmaya giderken bir terslik olduğundan adı gibi emindi. Haklıydı da...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişin Gölgesinde (Son 1 Bölüm Kaldı)
Romance-Hesabı görülmemiş bir geçmişle sorunsuz bir gelecek kuramazsın- Ela&Tolga Orhan ve Vedat'ın dostluğu ansızın ortaya çıkan güzeller güzeli Nergis'in varlığıyla zedelenmiş iki arkadaşın yaşananlar karşısında arasının bozulması da ortaya birçok kötü s...