Önder Bey ile Tolga doktordan aldıkları tavsiyeler ışığında ilerleyip Ahsen Hanım'ı yavaş yavaş hafta sonu olması uygun görünen ameliyat için ikna etme yoluna girmişlerdi. Bunu da öyle alenen yapmıyorlardı elbet. Göze sokmadan girmeye çalışıyorlardı aklına. Önder Bey eşinin her daim yanında iken Tolga'da güler yüzlü gözükmeye çalışarak annesine gelecekle ilgili olması muhtemel güzel tablolar çizerek onun yaşama tutunmasını sağlamaya çalışıyordu.
Aslına bakılırsa bu uğraşları da olumlu sonuç veriyor gibiydi. Tabii en etkili motivasyon kaynağı da Tolga'nın annesine bir an önce toparlanmasını çünkü daha torun hatta belki de torunlar büyütmesi gerekeceğini söylemesi oluyordu. O anlarda Ahsen Hanım'ın gözlerindeki parlama oğlunun dediklerinin gerçekleşmesini çok istediğini alenen ortaya koyuyordu. O da isterdi oğlunun çocuklarının kendisine babaanne diye seslene seslene etrafında fır dönmesini.
Tolga'nın durumu böyle iken Ela da Mine ile elbirliği etmiş bir yandan gelinliğinin provasına gidip düğün hazırlıkları ile ilgileniyor bir yandan da Tolga'nın yanına döneceği günü iple çekiyordu. Onu o kadar özlemişti ki bu kelimelerle anlatılacak gibi değildi. İçi içine sığmıyor duaları da Ahsen Hanım'ın ameliyatını olup sağlığına kavuşması ve Tolga'nın da bir an önce yanına gelebilmesi adına dudaklarından dökülüyordu. Ama içini rahatlatan gelişmeler de yok değildi. Telefonla her konuştuklarında Tolga'nın daha da umutlu görünüyor olması Ela'yı da çok mutlu ediyor içindeki anlamsızca oluşan huzursuzluğu bertaraf etmeye yardımcı oluyordu.
O da haklıydı. Bir yandan teyzesi Nevin Hanım daha ne kadar orada kalacağını sorguluyor diğer yandan Buğra arayıp yanına gelmeye teşebbüs ediyordu. Ela bir şekilde durumu idare ediyordu ama daha ne kadar onlara yalan söyleyebilirdi o da bilmiyordu. Çok şükür ki yanında Mine vardı. O olmasa tek başına ne yapardı nereden kimden güç alırdı belli değildi. Ama tüm bunlar sona erecekti elbet. Tolga döndükten sonra evlenecekler ve hayatları o andan itibaren öyle ya da böyle bir şekilde rayına oturmaya başlayacaktı. Tabii önlerine hiç ummadıkları engeller çıkmazsa...
........::::::::____::::::::........
Sonunda hafta sonu gelip çatmıştı. Tolga ile Önder Bey Ahsen Hanım'ın yine son dakika ameliyattan vazgeçmesinden çekindikleri için birbirlerine belli etmeseler de diken üstünde duruyorlardı. Şu birkaç günü bir atlatsalar onlarda rahata ereceklerdi ya o ana kadar birazcık sabretmeleri gerekecekti.
Sabah saatlerinde Önder Bey hastane için Ahsen Hanım'ın eşyalarını arabaya yerleştirirken Tolga'da annesinin yanında oturup ona hissettirmemeye çalışarak bir nevi nabzını yokluyordu. Tabii Ahsen Hanım oğlunun yaşadığı telaşı göremeyecek bir anne değildi. Bu yüzden de Tolga'nın elinden tuttuktan sonra kendinden gayet emin bir halde gözlerine bakarak ona "Bu ameliyatı senin için olacağım Tolga o yüzden vazgeçip geçmeyeceğimi merak ederek kendini daha fazla üzme olur mu? Sadece annenin elini sıkı sıkı tut yeter oğlum" dedi.
Tolga duygusallaşmıştı ama hemen o ruh halinden çıkmaya çalışarak annesine sarılıp onu çok sevdiğini ve her şeyin yolunda gideceğine inandığını söylemişti. O sırada yanlarına Önder Bey gelmişti. İkisine mutlu olduğunu belli eden gözlerle bakarken bir yandan da artık gidebileceklerini söyleyince Ahsen Hanım'ın ve Tolga'nın ayağa kalkmasıyla hep birlikte evden çıktılar.
Onlar hastanenin yolunu tutarken Ela da hâlâ uyanmamıştı. Bu ne uykusuydu anlamak mümkün değildi. Mine bile şaşırmıştı bu haline. İyi mi değil mi merakıyla kapısını tıklatıp içeriye girdikten sonra yatağının yanına yaklaşıp yavaşça oturdu. Ela geldiğini bile hissetmeden mışıl mışıl uyumayı sürdürüyordu. Mine arkadaşının saçlarını kenara çekip "Ela... Elacığım... Hadi kalk bak çok işimiz var" dediğinde gözlerini nihayet aralayan Ela da saatin kaç olduğunu sorup Mine'den "Üsküdar'da sabah oldu. Ah! Hep bunu söylemek istemişimdir şimdiye kısmetmiş" cevabını alınca tebessüm edip isteksizce yattığı yerden doğruldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişin Gölgesinde (Son 1 Bölüm Kaldı)
Romance-Hesabı görülmemiş bir geçmişle sorunsuz bir gelecek kuramazsın- Ela&Tolga Orhan ve Vedat'ın dostluğu ansızın ortaya çıkan güzeller güzeli Nergis'in varlığıyla zedelenmiş iki arkadaşın yaşananlar karşısında arasının bozulması da ortaya birçok kötü s...