3.Bölüm : Seni bir tek ben sevdim. Bir tek ben!

3.8K 268 88
                                    

Eşi Orhan'ı yıllar önce evlerinde çıkan yangında kaybeden Nergis Hanım o hazin olaydan sonra tamamen içine kapanmış adeta hayatla olan tüm bağlantısını da kesmişti. Yaşadığı büyük üzüntüyle beraber suskunlaşan Nergis Hanım artık ne konuşuyor ne de herhangi bir duruma karşı tepki veriyordu. Bedenen o evden çıkmış olsa da ruhu eşiyle birlikte içeride kalıp çoktan bu hayata vedasını yapmış gibiydi.


Nergis Hanım'ın Orhan Bey ile olan evliliğinden Ela adında bir de kızı vardı. Ela evlerinde çıkan yangından aynı annesi gibi komşuları Vedat Gürsoy sayesinde hiçbir yara almadan kurtulmuştu. Buna kurtulmak denilirse tabii.


Küçük kız evden çıkarıldıktan sonra yağmur altında ağlayarak korku içinde anne ve babasının yanına gelmesini beklemişti. Bir süre sonra annesinin gözleri yaşlı ve etrafa donuk bir şekilde bakarak evden çıktığını gördüğünde ise koşarak yanına gitmiş ama tam bu sırada içeriden hızla çıkan Vedat Bey evden gelen patlama sesi eşliğinde anne kızı evin önünden uzaklaştırarak bir kez daha hayatlarını kurtarmıştı.


O dönem yaşı oldukça küçük olan Ela yaşanan trajediye tahmin edilenden daha iyi göğüs germişti. Daha doğrusu içinde kopan fırtınayı gizlemeyi çok iyi başarmıştı. Ela zeki bir kızdı. Küçük olmasına rağmen etrafında olup bitenlerin de farkındaydı. Bu yüzden de yaşananları değerlendirmek konusunda pek zorlanmamıştı.


Ela yangın çıkmadan az önce anne ve babasının hararetli konuşmalarını dinleyip kafasında bazı düşünceler oluşturmuştu. Bu nahoş düşüncelere bir de teyzesi Nevin Hanım'ın evine geçtiklerinde kendilerine taziye ziyaretine gelen komşuların fısıldaşarak yaptıkları dedikodular eklenince iş iyice can acıtıcı bir hâl almıştı. Bu üst üste binen olumsuzluklar da maalesef Ela'yı bir süre sonra annesinden büsbütün uzaklaşmıştı.


Nevin Hanım ise ablasının her geçen gün daha da kötüye gitmesi karşısında daha fazla direnmeyip ne yazık ki doktorların nezaretinde yaşamasına izin vermek zorunda kalmıştı. Bu zor bir karardı. Ancak ablasının iyiliğini gerçek anlamda istiyorsa doktorun dediklerini de kabul etmeliydi ki o da ne kadar üzülse de sonunda bunu kabul etmişti.


Yeğeni Ela'yı yanına alıp onun tüm sorumluluğunu üstlenen Nevin Hanım ablasına bakması için Leman adında işini de çok seven genç bir hemşire bulmuş ve Ela'nın aksine ablasının yanına sık sık giderek ona kol kanat germeye de devam etmişti. Leman hem güler yüzlü hem de çok tatlı dilli biriydi. Hastanedeki özel hastalar için ayrılmış küçük bir evi anımsatan bölümde Nergis Hanım'ı evindeymiş gibi hissettirerek tedavisinin en iyi şekilde devam etmesi için ona göz kulak oluyordu. O varken Nevin Hanım'ın gözü arkada kalmıyordu yani.


........::::::::____::::::::........

::::::::____::::::::

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Geçmişin Gölgesinde (Son 1 Bölüm Kaldı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin