Başlangıç Notu: Bu bölüm Reis'in bölgesinde geçmektedir. Reis'in hikayesinde en son nerede kaldığımızı hatırlamak istiyorsanız Gökçen (7) bölümünü okuyabilirsiniz.
MELTEM (3)
Eşinin banyoda olduğunu söylemişlerdi, rahatsız edilmek istemediğini de ilave etmişlerdi. Ama bu uyarı Meltem'in umurunda değildi. Banyo olarak kullanılan odaya girdiği zaman bu şekilde bir görüntüyle karşılaşmayı beklemiyordu. Bir hizmetkâr eşinin atkuyruğu saçını özenle tarıyor, bir tanesi de ayaklarını yıkıyordu. Eşi ise gözlerini kapatmış bir şekilde dinleniyordu.
"Bu işi kendi başına yapamaz mısın?" diye tepki gösterdi Meltem. Gözlerini aniden açan eşinin öfkeli olduğunu fark etti, belli ki ilk başta sesi tanıyamamıştı ama karşıdakinin Meltem olduğunu görünce öfkesi azaldı.
"Uyuyakalmışım," dedi önce, sonra da protezini gösterdi: "Sanırım kendi başıma yapmak biraz sıkıntı oluyor."
"Beni çağırsaydın, ben sana yardım ederdim. Ne gerek var buna?" diye sorgulamaya devam etti Meltem.
Eşinin tartışmayı devam ettirmeye kararlı olduğunu gören Reis hizmetkârlarına onları yalnız bırakmaları gerektiğini söyledi. Adamlar gidene kadar bekleyen Reis, durumu kısaca eşine açıklamaya başladı.
"İnsanlar onlara dert olmaya başlamış büyük meseleleri onlar yerine düşünmemi istediler, ben de öyle yapıyorum. Ama bu esnada boşta kalan zihinlerini gereksiz yere endişeyle doldurmak yerine belli bazı işlerle onları oyalamam gerekiyordu. Aklıma ilk gelen bu tarz işler oldu. İnsanlar kendileri bunları yapmayı kabul ettiler, belli ki hizmet etmek daha çok işlerine geliyor."
Meltem, eşinin anlattıklarına inanamıyordu. Sevdiği adam tamamen değişmişti ve söylediği şeylere gerçekten kendisini de inandırmıştı. Açıklamalarını yaparken de kendine güveni tamdı. Bu konuyu daha fazla tartışmak istemiyordu, aslında başka bir konuyu konuşmaya gelmişti.
"Yaşlı adam konusunu düşündün mü? Hala ona ceza vermeye kararlı mısın?"
Reis, eşinin onun otoritesini sorgulayıp durmasından rahatsız oluyorsa da kızmadan yanıt vermeye gayret gösterdi: "Düşündüm ve kararlıyım."
"Hala karşımdaki insanın sen olduğuna inanasım gelmiyor," diye tepki gösterdi Meltem ve hakaret edecek düzeye gelmeden banyodan çıkmak için kendisini zorladı.
"Eğer karşındaki kişi seni seven o eski kocan olmasaydı şu anda nefes alıyor olmazdın yaşam kaynağım. Senin için almak zorunda kaldığım kararları bilseydin benim yerimde olmayı sen de en az benim kadar istemezdin."
Küvetten tamamen çıplak bir şekilde çıktı ve küvetin yakınına taktığı zilin ipini çekti. Hizmetkârlar içeri girdi hemen. Bir tanesi havlu getirmişti ve Reis'in bedenini bu havluyla sarmaya başladı.
Meltem'in inanası gelmiyordu gördüğü manzaraya, ama eşinin söylediklerinin gerçekliğine artık inanıyordu. Gerçekten de insanlar karşılaştıkları büyük meselelere çözüm bulmayı değil de onlar yerine bu arayışta olan kişiye hizmet etmeyi yeğliyorlardı. Durum karşısında iyice midesi bulunan Meltem odadan çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Varoluş
Science FictionMacera, gerilim ve beklenmedik sürprizlerle bezeli bir hikayenin derinliklerine girmeye hazır olun. Türkiye'de pek fazla görülmeyen yerli post-apokaliptik romanlara olan açlığınızı bastıracak ve gerçekte dünyamızda böylesi bir felaket olduğunda nele...