Dagens låt: "50 shades" - Boy Epic
Jag vet att jag redan tipsat om den här låten. Men seriöst, den är otroligt bra.
OCH JAG HAR JUST KOMMIT PÅ NÅGOT JÄTTEVIKTIGT! VISSA DELAR AV TEXTEN PASSAR SÅ BRA TILL DEN HÄR BOKEN!
"My dreams the death of me" = Jason, som drömmer mardrömmar
"Cut me deep" = Claire, som skär sig
"Losing sleep and all my faith" = Jason, mardrömmar
"Lay me down with a smile to drown in the rain" = Graces/Jasons sex-scen + deras kyss i regnet
"So give me love and all your hate." = Bokstavligen beskrivningen på Graces och Jasons relation
"Tell me lies in 50 shades." Både Grace och Jason ljuger för varandra
"Tie my hands" = Dave har bundit Graces händer
Ahhh, gwaaad, jag älskar när jag hittar låtar som passar mina böcker/karaktärer. PERFEKT! :D
***
Claires pov:
Ljudet av rinnande vatten har nått mina öron de senaste tio minuterna.
Colin står i duschen och verkar inte ha ett dugg bråttom att komma ut därifrån. Om jag visste var han lagt pengarna hade jag tagit dem och stuckit härifrån så fort jag fått chansen. Men om jag visste var de låg skulle jag aldrig behövt genomgå det här från första början.
Varje gång jag sluter ögonen hör jag hans flåsanden i mitt öra och hans djupa stön. Jag känner tyngden av hans kropp. Hans händer på min hud som ivrigt rör varje millimeter av mig. Som drar ner mina trosor och snuddar vid en plats som får kroppen att darra, skälva och slå gnistor.
Inte en enda gång möttes våra läppar.
Jag har fortfarande på mig koftan. Han gjorde inget för att försöka ta av den. Han ifrågasatte den knappt. Och det har gjort mig fundersam. Det är inte normalt att ställa så lite frågor. Tror jag.
Madrassen är mjuk under mig. Jag sitter med ryggen lutad mot väggen och täcket har jag dragit upp till midjan. Det tjocka, svarta håret är utsläppt och alldeles rufsigt.
Plötsligt tystnar vattnet.
Jag håller andan.
Colin låser upp dörren till toan som ligger precis mitt emot och han kommer in till sovrummet endast klädd i en handduk. Kroppen är blöt från vattnet och om håret droppar det så vätskan slår i golvet. Sängen är precis framför honom och vi lyckas få ögonkontakt. Överkroppen är alldeles blottad.
Han ger mig ett arrogant flin innan han går till sin garderob för att leta fram rena kläder.
Jag betraktar honom bakifrån och finner mig själv tycka han är ännu vackrare än förut.
Och det gör bara hatet för honom starkare.
Han är fortfarande felfri. Alldeles perfekt. Nästan för perfekt, om jag måste erkänna det. Han är slank och vältränad, muskelös utan att vara särskilt kraftigt. Och huden. Åh, herregud. Huden är av en varm och välkomnande ton. Som han hållit sig i solen i tillräckligt länge för att ha den perfekta kroppen för en ung man.
Noah är en ängel, men Colin. Han är en gud.
Och jag hoppas han ruttnar i helvetet.
När han fått tag i sina kläder vänder han sig mot mig, med handduken fortfarande inlindad om benen. Tyget börjar precis vid höftbenen. Om det bara skulle åka lite längre ner, så-
YOU ARE READING
När snön faller
Teen FictionOm jag vetat att namnet Jason Carter skulle förfölja mig för resten av livet hade jag gjort saker och ting annorlunda. Jag hade lyssnat på mina första instinkter. Jag hade gått iväg, undvikit honom som det vore det sista jag gjorde. Jag hade aldrig...