27. 2/2

409 30 3
                                    

Sebastian:

Těšil jsem se na dnešní závod, nemůžu říct, že ne, ale taky se vyskytly menší potíže v podobě Niguela. Ten papoušek mi chce zničit život. Když jsem doma v bytě, je přítulný a chová se jako miláček, ale jakmile za sebou zavřu dveře, okamžitě sebou začne mlátit o klec a hulákat, že i venku ho jde slyšet. Ne jednou mi volala sousedka, ale nějak jsme se naštěstí domluvili. Zjistil jsem, že má Niguel slabost na hudbu, takže mu vždy pouštím rádio než odejdu a mám vystaráno. Ano. Věděl jsem, že kakadu jsou hodně přátelští, ale nečekal jsem, že mi bude takto drásat nervy...

Na místo jsem dojel s lehkým zpožděním, ale stále mi zbývalo ještě dost času, než závod začne. Všiml jsem si pár novych závodníků a zároveň i známých, kteří se snaží uzavřít smlouvu a jezdit profesionálně. Tyto místní závody jsou skvělé jako trénink a je to taky adrenalin vědět, že vás kvůli tomu můžou zavřít. Kdyby se to rodiče dozvěděli, nechali by mě odvézt na nějaký odlehlý ostrov, abych jim nedělal problémy.

Naštěstí ale odjeli na týden do Istanbulu na pracovní cestu, takže jsem měl relativní klid. Maturita byla za rohem a hádky doma byly to poslední, co mi momentálně scházelo. Díky bohu se hodlám za necelé dva týdny odstěhovat na byt. Ví o tom zatím jen Rob a mí blízcí. Rob se zařekl, že pokud odejdu já, on podá výpověď, koupí si loď a bude se plavit. Přeju mu to. Pro naši rodinu pracuje déle než já jsem na světě a dovolenou si zaslouží. Na druhou stranu se mu nedivím. Sám řekl, že ho už u nich nic nedrží. Jen doufám, že neutne kontakt i se mnou. Je to super chlap.

Protlačím se mezi davem k Áronovi, pořadači závodu, a zapíšu se. Nevím, proč chtěl toto všechno papírování. Hrálo se sice o slušný balík, ale tajemstvím nebylo, že většina peněz byla od soutěžících. Sám jsem vsadil 1000 dolarů, tak doufám, že se vrátí do mé kapsy.

,,Dneska to vypadá dobře. Zapsalo se dost lidí a provoz není skoro žádný, tak mě nezklam," podoktkne, když se začnu rozhlížet.
,,Já dneska nehodlám odejít bez vítězství," ušklíbnu se, na což se začne smát.
,,To ti věřím, ale zapomněl jsi na důležitý detail," řekne a mně neunikne jeho zákeřný úsměv, ,,je tady tvoje holka."
V tu chvíli mi to došlo. Nebude to tak jednoduché, když bude závodit Speedy. Každopádně jsem byl rád, že ji uvidím. Poslední dobou jsme se moc neviděli.
,,To je dobře. Aspoň se nebudu nudit," plácnu si s ním přátelsky a odeberu se ke své partě, která se baví i s tou Speedynou. Jen chybí Lizzie a Speedy, což nebylo nic nového. Zadíval jsem se na ně a hlavou mi blesklo, jak jsme se vždy dohadovali o závodech, když tu byla celá parta. Včetně Jacka, Chelsey a Mathewa...

,,No kde jsi, chlape. Čekáme na tebe snad celou věčnost," zavěsí se na mě Seth a okamžitě mě ovane alkohol.
,,Proboha, ty už jsi totálně na mol," pokroutím hlavou a poplácám ho po tváři.
,,Trochu jsem slavil. Dneska to bude velký!" Křikne a zmizí v davu.

,,Speedy je s Lizzie u baru," řekne hned David a já jen děkovně přikývnu a vydám se tím směrem.
Už z dálky poznám Lizzie v červených šatech. Vždy byla ráda středem pozornosti. Za to Speedy byla výjimečně bokem a sledovala ji s pobavením.
,,Ahoj," obejmu ji kolem ramen, když se k ní dostanu a taky se zaměřím na Lizzie, která se značnou mírou alkoholu v krvi tančí v davu.
,,Dneska se všichni rozhodli, že se zničí alkoholem?" Podotknu pobaveně, na což Speedy jen s úsměvem pokrčí rameny.
,,Chybí jí Gavin. To jí nemůže nikdo zazlívat," vysvětlí a já přikývnu.

,,A co ty? Kolik jsi dneska vsadil?" otočí se ke mně čelem a ovine si ruce kolem mého krku. Jen zvědavě zvednu obočí, na což se ušklíbne. ,,Zajímá mě to, protože jsem přemýšlela nad nějakým potiskem na auto, tak doufám, že jsi dal dost. Dnešní výhra bude má," vysvětlila a já se nemohl nesmát. Fascinovala mě ta její jistota.
,,Být tebou, tak si tak nefandím. Nezapomeň, že tu je dnes nejlepší závodník," a s tím ukážu na sebe. Vidím na ní, že mi chce oponovat, ale vyruší nás hluk opodál.
,,Táhni i s tím svých podělaným kámošem! Už jsi udělal dost!" Slyším Lizzie a všimnul si dvou týpků, se kterými má evidentně konflikt. Oba už jsem někdy viděl. Myslím, že to byl Cody, který minulý závod totálně projel a ještě se ztrapnil a druhý... bratr Lizzie? Pamatuju si, jak se pohádali na závodech se Speedy.
Ani Speedy se netvářila nadšeně, když si jich všimla.
Ten Cody se mi ani v nejmenším nelíbil. Už od pohledu to byl blbeček.
,,Zatraceně, Christiane, zavři už konečně hubu a vypadni! Nikdo tě tady nechce. Seber si své krámy a tahni už konečně. Všem se uleví!" Lizzie byla zoufalá. Bylo to vidět nejen na jejích roztřesených rukách, ale také to šlo slyšet v jejím hlase.
,,Christiane, ani se nesnaž. Prostě se seber a běž," ozvala se teď Speedy na můj vkus až moc klidným hlasem a v tu chvíli se všechny pohledy otočily k ní.
,,Ale ale, Speedy. Rád tě zase vidím," postaví se před Chrise Cody a oplzle si Speedy prohlíží. Ani v nejmenším se mi to nelíbilo. Přitáhnu si Speedy trochu blíž, což on samozřejmě hned zaznamená.

,,Škoda, že to samé nemůžu říct já o tobě," odsekne Speedy, na což slyším jeho uchechtnutí.
,,Já myslím, že bys měla být na mě trochu milejší," ušklíbl se a zvláštně si ji prohlížel. Ani v nejmenším se mi to nelíbilo, ale věděl jsem, že se nemám do toho pouštět.
,,K tomu nemám sebemenší důvod. Ušetři mě této konverzace a raději vypadni," podotkne Speedy a otočí se k Lizzie, kterou vezme za ruku a táhne ji pryč.

,,Ten důvod brzy zjistíš a uvidíme, jestli budeš tak sebevědomá," křikne ještě za ní, což já už nevydržím a jdu k němu tak blízko, až můžu cítit jeho předražený, špatně zvolený parfém.

,,Zkus někdy jen náznakem vyhrožovat mojí holce a skončím špatně, pápánek nepapánek. Přes hubu ti může dát kdokoliv z těchto lidí a věř mi, že by to udělali s velkou radostí," syknu a s tím odcházím za partou.
,,To se ještě uvidí, ty šmejde!" křikne ještě, ale to už ignoruju a pohledem hledám bandu.

,,Přísahám, že ho zabiju, oba je zabiju," opakuje Lizzie stále dokola a přechází z místa na místo. Nikdo kromě Speedy a mě neví, proč je Lizzie naštvaná, ale i tak jen zakroutím hlavou, ať to neřeší.
,,Klid, úplně bude stačit, když je dneska porazím," odpoví jí Speedy a já se musím usmát. Jako podpora bližního je marná, ale i snaha se cení.
,,Tak to ne. To musím udělat sama. Sethe, půjčíš mi auto?" obrátí se a Seth na ni jen kulí nechápavě očima.
,,Cože? Ty si chceš půjčit moje auto? Nechceš doufám závodit?" Chápu Setha. Taky bych se bál o své auto. Nikdy jsem Lizzie řídit nevidět a nemůžu tedy soudit, jaký je řidič, ale s tím, jak je rozhozená to není dobrý nápad.
,,Lizzie, bez urážky, ale své auto mám rád a nechci..." ani to nestihne doříct, protože ho Speedy zastaví.
,,Vem si moje," řekne klidným hlasem a u toho se šklebí.

,,Počkat. Ty mi chceš půjčit svou auto?" ,,Ty jí půjčíš svoje auto?" řekne Lizzie najednou i s Oliverem. Všichni včetně mě šokovaně hledí na ty dvě a nevěří vlastním očím.
,,Speedy, jsi v pořádku? Je ti dobře?" zeptá se Ema.
,,Nedělejte z toho vědu. Raději se podívám na to, jak Lizzie nakope těm dvěma zadek. Není to poslední závod," mrkne na ni Speedy a já uznale přikývnu.

,,Asi to taky vynechám, abych to viděl," podotknu a sotva to dořeknu, všichni mě začnou komandovat.
,,Zkus vynechat ten závod a do rána ti garantuju, že budeš holka," sykne na mě Speedy a já jen pokrčím rameny.
,,To je lákavá nabídka," na oko nad tím začnu uvažovat, ale dostane se mi pořádné rány do hrudi.
,,Ráda ti to ukážu, ale teď je důležité, aby někdo vyhrál moje prachy. Někdo, kdo umí jezdit, takže nasoukej svůj pěkný zadek do toho auta a jeď," sykne mi kousek od úst a já mám v tu chvíli sucho v ústech.
,,Je těžké odolat pokušení, zvlášť, když stojíš tak blízko," šeptnu jí do úst a ona se zasměje.

,,Hrdličky, za pět minut se začíná, makejte," ozve se někdo, ale bylo mi to v tu chvíli jedno. Já vnímal jen Speedy. Zacukal jí lehce koutek a pak se postavila na špičky a lehce mě políbila.

,,Miluju tě, Dragone, ale teď padej do toho auta," odtáhne se ode mě a začne do mě žduchat.

Jestli mám tento závod vyhrát, tak ho vyhraju. Ne kvůli penězům. I když možná ano, ale hlavně kvůli Speedy. Chci vidět, jak plní své výhružky, a že to bude pěkně žhavé.

Race of lifeKde žijí příběhy. Začni objevovat