24.

436 38 2
                                    

Sebastian Grey:

Abych řekl pravdu, neměl jsem moc energie na nějaké větší výkony. Po včerejšku jsem byl totálně mrtvý. V hlavě se mi pořád opakoval moment, kdy Speedy udělala ten riskantní manévr. Nevím, proč mě to tak vyděsilo. Dříve bychom se tomu zasmáli a ještě měli blbé připomínky, ale teď jsem si jen opakoval: ,,Co kdyby se stala nehoda?" ,,Co kdyby to nevychytala?"

Nevím, co bych dělala. Přál jsem jí vítězství. Taky si ho zasloužila. Je to jedna z nejlepších řidiček, kterou znám, ale i přesto...

Chtěl jsem alespoň odpoledne udělat něco užitečného. Bylo teprve úterý a já už byl bez energie... Rodiče byli opět pryč, což mě nepřekvapovalo, takže to byla ideální situace na to, abych něco podnikl. Jako na zavolanou (doslova) mi zazvonil telefon.

,,Ano, Sethe?" řeknu místo pozdravu a v tu chvíli slyším v pozadí ženský smích.

,,Čau, Sebe. Neruším? Mám takový nápad," ozve se vysmátý Seth a já jen pobaveně pokroutím hlavou.

,,V pohodě, co máš v plánu?"

,,Tak mě napadlo, nechceš jít lézt? Dlouho jsme nebyli a dneska je ideální počasí," odpověděl a já uvnitř zajásal. Byla pravda, že jsme hodně dlouho nebyli lézt a přesně takový program se mi dneska hodil.

,,Jasně, akorát mi musíš vzít vybavení, nevím, kde ho mám," řeknu a opět slyším v pozadí ženský hlas. ,,Sethe, s kým to zase jsi?" zeptám se zvědavě.

,,Dobře, nachystám to dvakrát. Řekni Speedy, ať jde taky a ne neberu jako odpověď."

Zavěsil. Ani mě nenechal nic říct a zavěsil. Jen jsem pokroutil hlavou a šel se chystat. Málem jsem zapomněl i zavolat Speedy. Kdo ví, jestli má vůbec čas, a jestli někdy horolezectví zkoušela. Nicméně souhlasila, i když se mi nezdála v telefonu stoprocentně rozhodnutá, a já pro ni teď jel. Seth mi poslal adresu, kde jsme se měli sejít a jak jsem tušil, bylo to místo poblíž jezera, kam jsme vždy chodívali. Tu skálu tam mále naučenou i po slepu, takže jsem se nebál. Nepatřila mezi ty těžce zdolatelné, ale snadné to taky nebylo.

Co bylo pro mě ale překvapením, byl Sethův doprovod. Mladá slečna, zhruba jeho věku, vcelku mile vypadající.

,,Ahoj," pozdravím je a s otázkou se dívám na Setha, jestli nás představí. Speedy vypadala poněkud překvapeně, ale zůstala tiše.

,,Dragone, toto je Timea, kamarádka. Timeo, toto je Dragon, můj kámoš. Speedy už znáš," představí nás Seth. Stál jsem překvapený z dvou důvodů. Seth se bavil s holkou, kterou neznám a navíc s holkou, která se zná s mojí holkou. Na to se ho budu muset ještě zeptat...

,,Ahoj, Speedy," zašklebila se Timea a já zvědavě zvedl obočí. Speedy vypadala poněkud nesvá, ale v takovém zvláštním stavu je už od příjezdu z Acapulca. Budu se jí muset více věnovat. Kvůli mně se ji to všechno stalo a pokud se ji něco děje, musím to vědět a vyřešit to.

,,Ahoj," odpoví Speedy a pohlédne na mě. ,,Je to sestra manželky mého bratrance," vysvětlí a ja chvíli stojím a čekám než to můj mozek zpracuje. ,,Dobře, chápu." Přikývnu hlavou a obrátím se na Setha.
,,Máš všechno?" Zeptám se ho a v tu ránu vystřelí ke kufru a začne všechno vytahovat.
,,Takže, dámy. Jelikož jste ještě něco takového nedělaly, dobře poslouchejte." Spustil a já v tu chvíli vypl. Ohlédl jsem se kolem a zjišťoval, co se tu změnilo od doby, co jsem tady byl naposled. Pár stromů bylo pryč, ale jinak asi vše při starém.

Ucítil jsem jemný dotek na ruce a pak si Speedy se mnou propletla ruce. Oddechla si, jakoby to bylo právě to, co potřebovala a já jí stisk oplatil a palcem ruky ji hladil.
,,V pořádku?" Zeptám se tak, aby to slyšela jen ona a ona přikývne.
,,Ano, jen Seth absolutně neumí vysvětlovat a chudáka Timeu akorát straší." Ušklíbne se.
,,Není to těžké. Budeme vás navíc jistit, aby se vám něco nestalo," ujistím ji a ona se tiše zasměje.
,,Já se nebojím o sebe. Není to poprvé, co polezu. Bojím se spíš o Timeu, jestli to zvládne." Podotkne a v tu chvíli se zarazím
,,Cože? Ty už jsi někdy lezla?" Zeptám se udiveně, ale odpovědi se mi nedostane, protože si naší nepozornosti všimne Seth.
,,Hej, Hrdličky, ten výklad závisí na vaši bezpečnosti!" Pokárá nás a my se oba začneme smát.
,,Velice nás to mrzí, Sethe. Už se to nestane," řeknu s rukou na srdci a snažím se o vážný výraz, což se smíchem jde opravdu těžko.
,,Děti," odfrkne si Seth a pokračuje ve svém výkladu.

Race of lifeKde žijí příběhy. Začni objevovat