5. fejezet

528 39 4
                                    

Kyle távozása után Nicholas kapkodva bezárta az ajtót, majd az ablakból figyelte, ahogy egykori barátja alakja lassan elhalványodik az erdő fái között. Mindeközben nevelt fia lelopakodott az emeletről, mert a történetek után úgy érezte, beszélnie kell nevelőjével.

– Ki volt ez a fickó? – kérdezte ártatlanul.

Amint feltette a kérdést, rájött, hogy nem volt eléggé körültekintő, mert sikeresen ráhozta a frászt nevelőapjára.A férfi úgy pördült meg a tengelye körül, hogy a nagy sietségben még a tartása is megingott. Arca elsápadt, szeme elkerekedett, majd mikor felismerte fiát csak nevetve a hajába túrt, ez pedig nem vallt rá. Amit nem csak Caleb felvont szemöldöke és gyanakvó pillantása igazolt, de ő is észrevett, ezért rögtön átváltott a szigorú, felelősségteljes szülő szerepébe.

– El is felejtettem, hogy itt vagy.

– Pedig rólam csevegtél azzal a fickóval. Jól vagy, apa? – aggódott. – Idegesnek tűnsz.

– Az is vagyok, Caleb – mondta halkan. – Az is vagyok!

– Mit akart az az alak? – nyújtogatta nyakát, hátha látja még a távozó szerzetet.

– Inkább azt mondd meg, mennyit hallottál?

– Nem sokat.

– Hogy ezt mennyire tudtam – csóválta a fejét rosszallva. – Nem megmondtam, hogy menj a szobádba? Megint hallgatóztál, igaz?

– Csak egy picit – mutatta, mire a férfi szúrós pillantása elbizonytalanította. – Jaj, apa ne ölj meg a szemeiddel. Te is tudod, hogy nincs csap a fülemen, hogy elzárjam. Az a fickó...Kyle, vagy hogy is hívták...tényleg a lázadóktól jött? Honnan tudott rólam?

– Hallotta, hogy én nevellek. Régen barátok voltunk, együtt szolgáltunk a testőrségnél.

– És emlékezett rám? Apu, ilyen véletlen a világon sincs. Mégis honnan tudta, senkinek sem mondtuk el az igazságot.

– A biztonságod érdekében, hogy az emberek ne vádoljanak azzal, hogy elraboltalak. De ezzel most ne foglalkozz. Elment – intett az ablak felé – és nem jön vissza.

– Még megteheti, és érdekel, hogy mit akart.

– Caleb! – morogta nevelőapja figyelmeztetően.

Jól tudta, ha nevelőapja morogva mondja a nevét, akkor felbosszantotta. Ilyenkor csak figyelmeztette, de ez alkalommal nem hagyta annyiban a dolgot. Nem slisszolt fel a szobájába, mint egy gyáva nyúl. Egy apró, belső hang arra ösztönözte, derítse ki mi áll a háttérben.

– Ismerte az apámat. Az igazit, ő nem a Táborból jött.

– Ebben igazad van. Ott volt az ostromkor, azt hittem meghalt. De túlélte a börtönt.

– Akkor nem semmi fickó lehet – morogta Caleb fintorogva, csodálattal a hangjában. – Miért nem engedted, hogy találkozzak vele? Nem hiszem, hogy rosszat akart, és talán tud valamit apáról.

– Fejezd be, Caleb! – figyelmeztette mérgesen a lovag. – Ezt már ezerszer megbeszéltük. Az apád halott! Ahogy arról is beszéltünk, miért nem viszlek a fővárosba. A király vadászik a magunkfajtára, azt akarod, hogy felakasszanak engem felségárulásért?

– Nem, persze hogy nem. De...

– Ha még egyszer meghallom azt, hogy de...– morogta orrnyergét szorítva Nicholas. – Gregor szemében ellenségek vagyunk, meg kell húznunk magunkat. Tudod, az mit jelent? Még itt a Táborban is figyelnünk kell, nem pedig úgy hívalkodnunk az erőnkkel, mint egy kakadu. Érted mire gondolok, ugye?

Időtlen Kötelék I.: A nevek rabjaiWhere stories live. Discover now