Sadece o olabilir.
İkili içeri girdiğinde, Rita bir hizmetçi tarafından Adolf'un odasından çıkarılıyordu, kafası karışmış ve yolunu şaşırmış görünüyordu.
Shen Siwei kapıya yaklaştı ve içeriye bir göz attı. Gündelik kıyafetler giymiş olan Adolf'un kanepeye yığıldığını ve altındaki halının kanıyla kırmızıya boyandığını gördü. Sağlık personeli kanepenin etrafını sarmış, cesedi incelerken, muhafızlar da etrafta herhangi bir ipucu arıyordu.
"Yüzbaşı Shen," dedi Rita, Shen Siwei'nin yanında durarak, "Adolf öldü."
Bu apaçık bir gerçekti ama Rita'nın görünüşüne bakılırsa böyle bir şeyin olabileceğine inanamıyor gibiydi.
Shen Siwei bakışlarını odadan çekip koridordaki güvenlik kameralarına baktı ve fazla umutlanmadan, "Katili yakaladılar mı?" diye sordu.
Adolf'un özel koruması öne çıkarak, "Hayır," dedi, "Katil pencereden girip çıkmış olmalı."
"Peki ya avludaki güvenlik kameraları?" Shen Siwei tekrar sordu.
"Onlar da bir şey yakalayamadı," dedi muhafız, "Katil güvenlik kameralarındaki kör noktalara aşina gibi görünüyor."
Adolf daha önce Miller'in de pencereden girip çıkmış olması gerektiğinden bahsetmişti. Görünüşe göre bu iki kişinin ölümü farklı olsa da, muhtemelen aynı kişinin işiydi.
Rita dudaklarını oynatarak, "Katilin kim olduğunu biliyorum," dedi.
Bu ifade tanıdık geliyordu çünkü daha önce Adolf'u katil olmakla suçlamıştı. Shen Siwei onun sözlerini takip ederek, "Kim?" diye sordu.
"Amor," dedi Rita, gözlerinde belirgin bir korku ifadesi vardı ve hassas makyajıyla bile korkusunu gizleyemiyordu.
"Amor mu?" Shen Siwei beklenmedik bir şekilde kaşını kaldırdı. "Ama o gitmedi mi?"
Rita ciddiyetle, "Sadece o olabilir," dedi, "Ailesiyle her zaman anlaşmazlık içindeydi ve bu kez Li nin başına gelenler onu çok rahatsız etmiş olmalı."
"Ama-" Bu sonuç çok rastgele değil miydi?
"Bir düşün Yüzbaşı Shen," diye araya girdi Rita Shen Siwei, "Birileri Miller'e karşı kin besliyor, birileri Adolf'a karşı kin besliyor. Bu normal bir şey. Ama kim hem Miller'e hem de Adolf'a kin besliyor?"
Cinayet nedeni açısından bakıldığında, katilin her iki kişiye de kin beslemiş olması gerekirdi ki bu da olasılıkları önemli ölçüde azaltıyordu.
"Ama Amor öldürmez," dedi Shen Siwei.
"Nereden biliyorsun?" Rita, "Onu iyi tanıyor musun?" diye sordu.
Shen Siwei Amor'la sadece iki kez karşılaşmıştı; bir kez Moran'ın evinde, bir kez de Miller'ın cenazesinde. Ancak Shen Siwei, belki de Amor'un günlüğünü okuduğu için, onu her zaman uzun zamandır tanıyormuş gibi hissetmişti.
En azından Amor'un günlüğünden olgun ve geniş bir anlayışa sahip olduğu anlaşılıyordu.
Kendi kimlik kaygıları nedeniyle, mevcut sosyal sisteme yönelik bazı eleştirileri olsa da bunu sınıfta göstermiyor, sessizce günlüğüne yazıyordu.
Shen Siwei bir an için "O bir üniversite profesörü. Nasıl öldürüleceğini biliyor mu?" diye sordu.
Rita, "Bir insan köşeye sıkıştığında her şeyi yapabilir," dedi. Sonra kendini düzeltti, "Hayır, köşeye sıkıştırılmak değil, delirtilmek."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Top Edge ( BL ) Novel
Science FictionTAMAMLANDI ✓ Dondurucu uykudan uyanan Shen Siwei acil bir görev aldı: asil bir müzakereci kılığına girip müzakere kisvesi altında işgal altındaki bölgeye girmek ve mültecilerin lideri Klet'in geçmişini araştırmak. Asil kimliğinin koruma sağlayacağın...