"We were given:
Two hands to hold.
Two legs to walk.
Two eyes to see.
Two ears to listen.
But why only one heart?
Because the other one was given to someone else.
For us to find."Aku mencatat kata-kata itu ke dalam memo. Aku pun tak tahu kenapa aku terlalu addicted dengan quotes. Maybe sebab ayatnya tersusun? Hm... siapa tahu kalau aku sendiri pun tak tahu.
"Cik Aryka?"
Aku mengangkat pandangan. Di hadapanku berdirinya seorang lelaki yang agak tinggi lampai. Pastinya lagi tinggi dari aku. -,-. Rambutnya yang tidaklah panjang tidaklah pendek bergaya pacak. Hidung mancung. Berkulit kuning langsat. Memakai baju t-shirt jenama polo berlengan panjang. Bahagian lengan baju yang disinsing hingga paras siku menambahkan lagi kemachoan yang sedia ada pada dirinya. Lelaki ini juga memiliki sepasang anak mata berwarna koko tua jika diperhatikan betul-betul.
Dari atas hingga bawah, boleh dikatakan lelaki ini adalah kegilaan ramai gadis zaman sekarang.
Aku berdiri lalu tersenyum.
"Izham Zaqif?"
"Ye, saya." Dia juga turut tersenyum.
Zaqif menghulurkan tangannya untuk berjabat, namun aku menolak dengan menggelengkan kepala disertakan dengan senyuman.
"Oh. Sorry." Dia menarik kembali huluran tangannya. Aku dapat membaca riak malu pada wajahnya walaupun dia cuba menyembunyikannya.
Tanpa membuang masa, aku mempersilakan dia duduk.
"Sorry sebab buat awak tunggu lama," dengan rendah diri, dia meminta maaf.
"Ah... it's nothing." Aku tersenyum. "Oh, by the way, ini team saya. Kitorang nak pergi Pavillion lepas ni. Tu yang diorang ikut sekali. Sorry tak bagitahu awak awal-awal," terangku dengan cerita yang aku reka.
"Oh..."
Kelihatan Zaqif berdiri. Mungkin niat di hatinya ingin bersalam dengan mereka berempat.
"Yang ni Arif, kapten DH Knight. Yang sebelah tu, Fikry, Hud ngan Uwais. Diorang dalam position pertahanan. And that guy with the headphone pulak Adam. Adam position penyerang." Aku menerangkan team DH Knight yang ada bersama ketika ini.
Tepat sangkaanku, Zaqif bersalam dengan setiap mereka.
"Saya Izham Zaqif, pengurus football team S.M.K Tengku Mahmud."
Kelima-lima remaja di sebelahku mengangguk-angguk termasuk aku.
Zaqif kembali duduk di kerusi hadapan aku.
"So, shall we start our discussion?"
"Sure."
YOU ARE READING
Mr. Nobody
Teen FictionAryka Sofea. Secantik nama, secantik itu jugalah tuan empunya nama. Namun, adakah perangainya secantik itu jua? Hahahaha Menjadi seorang pengurus kepada pasukan bola sepak sekolahnya, banyak kontroversi yang perlu dilaluinya memandangkan ahli yang h...