OFFICIALLY

4.8K 224 26
                                    

"Aryka, I'm sorry." Ucap Adam sebelum dia sepenuhnya keluar dari skrin yang sememangnya dah terbelah dua itu.

Aku mengecilkan matanya. Is that really Adam? Yes, it's him, bertuxedo hitam. Slowly, Adam berjalan ke arah aku.

"Adam?" Soalku yang memang cukup pasti itu adalah dia.

Selepas itu, begitu banyak cahaya mula berebut-rebut memasuki mata aku. Disebabkan terlalu silau, aku menutup mata. Kemudian, kedengaran bunyi tepukan mula memenuhi ruang itu. Semakin lama, semakin kuat bunyinya.

Tidak menunggu lama, aku menarik tangan dari terus menutup mata. Ruang itu dah terang benderang dan aku dapat melihat dengan baik. Adam masih berada di situ, tersenyum kepadaku.

"And there she is, the beautiful angel."  Seseorang berkata tapi bukan Adam.

Huh? Siapa? Aku berpaling ke belakang dan saat itulah aku lihat betapa ramai, ramai dan ohmaigod RAMAINYA ORANG! Aku dekat mana dan apa yang tengah terjadi ni? Damn, aku confused. Disebabkan terlalu terkejut, aku menutup mulut. Eh, malu pun ada. Mana, taknya. Semua orang tengah pandang aku since aku berada dekat atas stage.

"Sorry, Aryka. Ini semua plan Adam."

Aku pandang ke kanan. There stood Zaqif, with a mic in his hand. What the fish? Aku pandang pula Adam. Seseorang memberikan dia mic sebelum lelaki itu melangkah ke arah aku.

"Hey, Aryka. You look really pretty in that dress."

Dress? Aku pandang ke bawah, melihat pakaianku. Oh, wow? Aku tengah pakai dress labuh putih berlace bunga. Simple but nice. Eh, tapi, siapa yang tukarkan baju aku ni?! Aku angkat wajah, sebelum Adam berkata-kata.

"And thanks to our mama dan papa sebab dah tolong uruskan wedding ni. Maaf sebab Adam dan Aryka tak dapat tolong since this should be a surprise for Aryka."

Adam berhenti dan mendekatkan wajahnya ke sebelah telinga aku.

"No worries. Mama yang tolong pakaikan dress awak."

Adam kembali menjauh sementara aku masih terkejut. Tekalah kenapa aku terkejut. Sebab Adam dah guna 'awak' instead of 'kau'. Oh wow. Is this really happening? Like finally! Wow, Adam, wow.

Adam yang perasan akan riak wajah aku yang terkejut tambah fangirling, tersenyum sinis. Yah, Adam! Handsome pulak dia ni. Wakaka.

"Terima kasih jugak kepada semua sebab sudi luangkan masa untuk datang ke majlis malam ni. Next, thank you Zaqif sebab sanggup tolong aku jalankan prank ni."

Adam pandang Zaqif dan aku melakukan hal yang sama.

"No hal lah bro." Balas Zaqif.

Adam pandang aku. Pandangannya redup dan sangat mendalam. Dengan tuxedo dan hairstyle baru malam ni, no doubt, he's handsome and hot. Tak tahulah nak describe macam mana cairnya aku dengan lelaki ni. Nasib baik dah jadi suami aku.

"Lastly, thanks Aryka Sofea. Thanks a lot kerana masih percayakan saya walaupun selepas difitnah banyak gila. Itu membuktikan how you already accept me as your husband and terima kasih atas kepercayaan tu. To be honest, I was quite touched by that. Well, betul cakap Zaqif. Awak mungkin belum kenal siapa saya sepenuhnya. But, trust me. The sides yang awak masih belum kenal tu, aren't bad." Adam tersenyum.

Aku pandang mata dia dalam-dalam. So, ini semua hanya prank?

"Jadi, semalam tu.. awak tak marahkan sayalah?" Soalku.

"Haih, Aryka. No way. I'm not that stupid to be mad at you hanya sebab tu. And yeah, tipu je semalam tu. Hahaha. Tapi bagus jugak, kan?"

Adam menjauhkan mic dari mulutnya supaya ayatnya selepas ini tak didengari orang lain.

Mr. NobodyWhere stories live. Discover now