"Aryka?"
Aku terkejut dengan teguran Aifyn lantas segera mematikan talian.
"Kenapa? Ada orang call aku ke?" Soal Fyn yang berjalan mendekatiku.
"Em.. haah, tadi ada orang call. Aku pun.. angkatlah, ingatkan your mom tapi suara lelaki. Sebab terkejut, aku terus end the call. Huhu, boyfriend kau, eh?" Walaupun hati aku berdebar bagai nak rak, I tried to cover my voice supaya tak bergetar. Aku tak tahu nak react macam mana. Terlalu pantas, aku tak boleh fikir.
Jelas, rupa Aifyn nampak terkejut bila aku sebut the word 'boyfriend'.
"O.. oh.. yeke.. erm.. let me see." Balas Fyn tersekat-sekat.
Aku menghulurkan handphonenya.
"Erm.. dia, dia.. ada cakap apa-apa, ke?"
"Ah, nothing! Err.. em, kan aku dah cakap aku matikan call tu lepas dengar suara dia.. so, dia tak sempat cakap apa-apa."
"Oh.. em.."
Maybe Fyn tak perlu tahu that I'm already know. Takpelah, baik aku senyap dulu. Lagipun, aku bukannya marah pun dekat Fyn sebab ada something dengan lelaki tu. Dan aku tak marah sebab dia tak bagitau. It's okay.
"So, kau still tak nak bagitau aku siapa boyfriend kau, tu?" Tanyaku.
Fyn duduk dia atas katil.
"Kau.. tak cam ke?"
"Hm? Why? Do I know him?" Cheap trick, Aryka.
"Em.. maybe. Kau tak rasa ke kau pernah dengar suara tu?" Tanya Fyn.
Oh, nak uji aku ke ni?
"Oh, ya!" Aku memetik jari. Fyn nampak terkejut dengan respon aku.
"You know?" Tanyanya.
"I think suara dia a little bit same to suara Arif. Cheez, is it Arif? Fyyynnnn~" aku mengusiknya.
"Oh please, Aryka. No way that he'll like me either," Aifyn ketawa. Nampak macam dia baru lega. Dalam diam, aku tersenyum.
No way, Fyn. Tak mungkin aku tak kenal suara itu belongs to whom. Aku tak marah kau, cuma aku marahkan lelaki tu, yang aku tak faham kenapa dia masih setuju nak ditunangkan dengan aku sedangkan dia dah ada kau. Don't worry Fyn, I'll find it out... and be ready, Eeqbal.
{A/N}
Hyeeee. Sorry. I know, last update was four months ago and saya tahu chapter kali ni is seriously seciputtttt. Sorry, i'll try to update secepat mungkin. Soo, keep reading Mr. Nobody~~ thanks
Oh, one more thing.. untuk chapter sebelum ni, tajuk dia was 'FyI' kan? But I already changed and put it for this one. Actually FyI means Fyn and IQ not 'for ur information'. Huhu. Got it? Great! So, I thought tajuk tu lebih sesuai untuk chapter ni. Tu je. Bye!
YOU ARE READING
Mr. Nobody
Teen FictionAryka Sofea. Secantik nama, secantik itu jugalah tuan empunya nama. Namun, adakah perangainya secantik itu jua? Hahahaha Menjadi seorang pengurus kepada pasukan bola sepak sekolahnya, banyak kontroversi yang perlu dilaluinya memandangkan ahli yang h...