BAE

11.6K 602 0
                                    

Adarwish: Yeah, you. Any prob?
flyer: Adam! Kau sedar x moment kau ni, semua org boleh baca. N kau! Mmburukkan nama baik DH skaligus maruah aku!!
Adarwish: N wht do I care?
flyer: What?! Adam!!
Adarwish: Stop calling my nme, please
flyer: Adam! Adam! Adam! Adam!
Adarwish: Kau ni mcm bdx kcik. Org suruh diam, makin banyak pulak bunyi

Beberapa saat aku tersedar sesuatu. Selama ini, aku tak pernah berbual dengan Adam lebih daripada dua dialog sama ada face to face mahupun chatting. Hm... ini satu penghormatan nih!

Tiba-tiba, satu comment menyampuk di antara kami.

Syahidan: Point the finger to the manager? Hahhah.. hm.. btw sounds interesting

Adam pula menghantar emoji smirk, membalas comment Arif. What!?? Arif!!!! Sekalipun aku menjerit sampai anak tekak aku lebam, namun ia hanya akan bergema di dalam hati.

Aku memasukkan telefon ke dalam backpack yang aku letakkan di bawah kerusi bas. Malas dah aku layan diorang yang macam nak tak nak aku jadi manager DH Knight.

~·~·~·~·~·~~·~·~·~·

Aku adalah yang terakhir turun dari bas. Dari sini, aku dapat menangkap susuk tubuh Zaqif sedang tercegat di hadapan pintu pagar utama Sekolah Menengah Tengku Mahmud. Mungkin sedang menunggu ketibaan kami? Mungkin.

Tanpa membuang masa, aku mengatur langkah mendekatinya.

"Hai," tegurku sambil tersenyum.

"Assalamua'laikum," ucapnya. Senyuman separa sinis terukir di bibir seksinya. Seksi? Euw... Tetapi ia tidak dinafikan.

Aku menghamburkan ketawa tidak ikhlas.

"Waa'laikumussalam," jawabku. "Um.. This is my team. Cikgu Farhan, this is Zaqif, and Zaqif, this is cikgu Farhan, our coach."

Cikgu Farhan dan Zaqif saling memperkenalkan diri lalu Zaqif menyalami Cikgu Farhan. Yang tua dihormati, yang muda disayangi.

Kemudian, ahli DH Knight bergilir-gilir berjabat tangan dengan Zaqif. Aku? Usah ditanya. Memang taklah.

Setelah selesai sesi ice-breaking yang sememangnya tak sampai dua minit itu, aku membiarkan ahli DH Knight melangkah dahulu ke padang, manakala aku menuruti mereka.

Tiba-tiba, lengan kiriku terasa dipegang. Niat untuk memalingkan muka batal apabila merasakan ada hembusan nafas yang melanggar pipi di sebelah kiri.

"You look so beautiful in that track-suit," sayup-sayup suara itu kedengaran di telinga kiriku.

Mata yang sedia ada bulat, semakin membutang mendengarkan ucapan itu.

"Za.. Zaqif?" Panggilku gugup.

Tidak semena, wajah Zaqif muncul di hadapan mata aku yang berjarak lebih kurang dua tiga inci.

"Yes?" Tanyanya.

Lenganku masih berada kemas di dalam genggaman yang aku pasti milik Zaqif.

"Are you touching me?" Soalku buat-buat marah. Berharap Zaqif akan melepaskan lenganku yang suci lagi murni itu.

"Oh? Oh... Yeah... sorry, Aryka," ujarnya lalu meleraikan genggamannya.

Sejurus itu, aku meletakkan lengan kiriku ke dada sambil memandangnya aneh. Menyampah betul. Walaupun kulit kami dipisahkan oleh benang-benang baju, namun ia tetap sesuatu yang tidak senonoh bagiku.

"Err... um... lain kali jangan buat lagi. Tak elok, kalau orang tengok," ceramahku.

"Jadi... kalau orang tak tengok, saya boleh buatlah?" Soalnya bersama senyuman nakal meniti di bibir.

Aku mengerutkan kening. Oh, tolonglah. Bulu roma aku dah terangkat-angkat ni, minta diturunkan balik.

Zaqif kemudiannya ketawa.

"Just kidding. Dah, jomlah. Nanti, game start tanpa kita pulak," ajak Zaqif lalu berlalu ke padang meninggalkan aku.

Aku mula memerhatikan Zaqif. Rambut tidak lagi dipacakkan seperti our first meet. Dia memakai baju kemeja bewarna coklat muda dan seluar coklat tua. Mungkin seorang pengawas sekolah. Bahagian lengan disinsing hingga ke paras siku. Mungkin dah style dia kut. Anak matanya juga masih bewarna koko tua seperti di Cafe Pelangi. Bermakna ianya asli. Cara dia berjalan juga menarik. Kedua-dua belah tangan dimasukkan ke dalam poket seluar dan dia berjalan seperti seorang model. Aneh, pelik tapi menarik. Zaqif.

"Kalau game start tanpa aku, itu semua salah kaulah. Membuang masa aku aja," bebelku sendirian sambil meneruskan perjalanan ke arah padang S.M.K Tengku Mahmud.

Mr. NobodyWhere stories live. Discover now