"Aku patut beli pop-corn tadi, sambil tengok drama kau yang emotional gila," sindir Firash.
"Kau nak apa lagi? You better go before aku halau kau sekali," ugutku.
Aku memberikan pandangan pasrah buat Firash yang berjalan menuju ke katil aku. Harapan aku untuk dia faham hancur berkecai apabila dia menarik kerusi dan duduk di atasnya. Haih.. layankan ajelah, Aryka.
"Well, relax lah, kawan. We're friend, right? Best friend."
Best friend lah sangat. Aku menjulingkan mata.
"Kau tu best friend Adam. Not me. Tak lain tak bukan, dia yang suruh kau datang pujuk aku, kan? Dah lah. Aku tak perlukan sebarang pujukan. You can leave now. I'm tired of all this," aku meregangkan-regangkan jari-jemari tanganku untuk beberapa kali.
Lenguh tahu, duduk atas katil ni sejak aku tahu yang Adam ada dalam bilik ni. Nak baring tak boleh, tak manis lah lelaki tengok. Kalau Firash keluar je kan senang.
Urgh. Lagipun kenapa aku perlu ada kat sini. Aku okay jeh. Hmm.. lepasni lah aku mintak discharged. Sekarang nak rehat dulu. Penat.
"Yakin ye, kau?"
"Eh.. mestilah. Semua yang keluar dari mulut aku ni, diiringi dengan keyakinan yang tinggi."
"Hm.. kau mudah sangat kan.. nak naik angin pasal hal sentuh-sentuh, ni."
"Ya Allah, mestilah. Haram lelaki dengan perempuan bukan muhrim bersentuhan. Takkan tu pun aku nak kena ajar lagi? Hish."
"Even berlapik?"
Soalan Firash mengejut membuatkan aku sedikit terbatuk. Sikit je.
"Erm.. berlapik tu taklah.. tapi, tak manislah orang tengok. Haih kau ni," aku melarikan pandangan dari memandang mata Firash.
Firash ketawa kecil.
"Kalau untuk membantu, macam mana? Kena kira jugak ke tanggapan orang pada kita masa tu?" Soal Firash lagi.
"Bantu? Bantu apa? Macam Rayyan yang cuba peluk aku haritu?"
Mengingatkannya saja sudah membuatkan aku.. eeeeyuck.. macam manalah aku survived masa tu? Kesian aku T-T.
"Aku tak cakap pasal Rayyan, pun?" Serkap Firash on the spot.
"Err.. habistu Adam? Eleh.. dia boleh je mintak tolong manusia yang bergender perempuan. Aku.. ish.. kau boleh tak faham perasaan aku? Disentuh playboy yang paling aku tak suka? Walaupun berlapik, ianya.. O' Allah," aku menekup tapak tangan pada wajah.
"And not Adam as well," Firash bernada main-main.
What?! Then who are you talking about? Or is it supposed to be what are you talking about? Ish! Naik geram pulak aku dengan dia ni.
"We're talking about you. Aryka, kau patut kawal rasa amarah kau tu. Tahu tak, setiap kali kau marah, satu sekolah bergegar."
Aku menjeling ke arah Firash. Bergegar lah sangat.
Firash asyik memandang wajahku. Ish. Tak selesa betul aku. Dah lah berdua dalam bilik ni.
"Fyn mana?" Soalku bertujuan mengubah topik perbualan.
"Entahlah. Aku pun tak nampak dia lagi sejak dia pergi jalan-jalan dengan kau."
"Ouh. Lepastu macam mana kau tahu aku kat sini? Adam?"
"No. No one told me. Aku dah tahu yang these thing would happened," tenang Firash menjawab.
Wait, kalau dia tahu aku akan pengsan, maknanya...
YOU ARE READING
Mr. Nobody
TeenfikceAryka Sofea. Secantik nama, secantik itu jugalah tuan empunya nama. Namun, adakah perangainya secantik itu jua? Hahahaha Menjadi seorang pengurus kepada pasukan bola sepak sekolahnya, banyak kontroversi yang perlu dilaluinya memandangkan ahli yang h...