Aku melangkah masuk ke dalam bilik kelab itu. Kosong tanpa manusia tapi penuh dengan kenangan.
Mungkin ni kali terakhir aku datang sini. Hm.. next week dah trial.
Aku pandang slot gambar-gambar ahli kelab tahun ni. Hmm.. dah banyak kejayaan yang kami peroleh. Setiap perlawanan dari awal tahun sehingga yang terakhir, bulan lepas. Perlawanan bersama SMK Tengku Mahmud. Oh ya, teringat pulak kat si Zaqif tu.
"I wonder what you're thinking about."
Aku mengangkat wajah apabila ada satu suara menegur.
"Eh, Zaqif. Duduklah," pelawaku sambil mengukirkan sebuah senyuman.
"Hm, thanks. Err, Aryka.." panggilnya.
Aku mengangkat kedua belah kening.
"Err.. actually, I, um.."
"Actually you...?" Aku mengulang kembali supaya Zaqif menyambung ayatnya. Macam suspen je.
"I.. umm.. I wanna congrates you. 4 on 1 was really incredible."
"Ohh.. hee. Thanks. I was surprised too. Finally, we beat you in the second round. Hooray?" Aku tersengih kerang busuk.
Zaqif senyum hambar. Aku mengerutkan kening. Kenapa Zaqif ni? Macam gelisah pun ada.
"Can I make a confession?"
"Um.. okay?"
"I'm sorry."
"Aha? About what?" Aku mengerutkan kening. Tetiba je Zaqif ni.
"Sebenarnya,.."
"Takut rindu, ke?"
Aku tersentak. Segera aku menghalau segala memori-memori bulan lepas tu.
"Takde maknanya aku nak rindu korang lah."
"Habistu, kenapa cik pengurus.. ehh, bekas pengurus melawat kawasan ni?"
Aku menjeling Adam. Tahulah aku dah retired dalam last club meeting minggu lepas.
"Eh, suka hati akulah. Tepi sikit, aku nak balik dah ni."
"Okay meh, your best knight temankan."
"Sorry? Ex-knight, isn't it?" Aku berhenti di hadapan Adam. Sebelah kening sengaja diangkat.
"Miss, I'm always your knight, protecting you in your day and night," Adam buat muka cute. Aku terkedu, bulu roma dah naik and nak muntah pun ada.
"Adam, are you... out of your mind or something like that?" Aku menyoalnya sinis.
"Nah, you're right. I'm out of my heart and you know where it is," ujar Adam sambil mengenyitkan mata kirinya.
Aku roll eyes lalu mengalihkan pandangan. Mula dah perangai buaya dia. Tetiba rasa tak selesa bersama Adam jadi aku angkat kaki laju melangkah keluar dari bilik kelab.
"Eh, Aryka, tunggu!" Terkocoh-kocoh Adam mengunci bilik kelab lalu mengejar aku.
Aku sedaya-upaya berjalan laju meninggalkan Adam di belakang.
Adam ni kan.. memang lah. Mula-mula bermusuh dengan aku. Lepastu buang tebiat nak berbaik pulak. Eh, tapi baguslah. Yang tak bagusnya, dalam pada berbaik tu, dia jadi makin baik, baik, baik and then macam nak flirt aku pulak.
Adam ni nak jadikan aku next victim dia ke? Tapi kitorang kan dah berbaik. Takkan dia sengaja nak permainkan hubungan baik kitorang ni? Hakk! Or.. dia dah tangkap cintan dengan aku? Eh.. eh.. tak mungkin. Tapi kalau difikirkan..
"Aryka Sofea."
Langkah aku terhenti. Kejap? Su.. suara ni? Hai, Aryka. Takkanlah dia boleh ada kat sini. Tak mungkin. Tapi.. Aku menelan liur. Not him. Please.
Perlahan-lahan aku mengangkat wajah.
"What are you doing here?" Soalku perlahan. Tak percaya. Dia datang sini semata-mata nak cari aku ke?
"Aryka. Aku tahu yang kau dah tahu."
"Tahu, tahu apa ni? Tak fahamlah. Dah lah, nak balik ni," aku melangkah setapak sebelum IQ memegang lenganku.
"Hold off, Eeqbal Aqisha," arahku tegas. Tapi bukannya dia nak dengar pun. Hish. Dari dulu, suka buat benda ikut suka hati je.
"Okay, aku mengaku aku salah. But at least, let me explain." IQ memandang aku penuh mengharap. Ceh, apa lagi yang kau nak jelaskan? Tak cukup kau tipu aku dulu, and still.. nak sakitkan hati aku lagi?
"Okay macam ni. Kalau kau sudi dengar apa yang aku nak cakap, aku janji, aku sendiri yang akan bagitahu our parents to cancel the wedding plan, okay?"
Aku memandang Eeqbal. Serious eh?
Aku diam, memikirkan tawaran Eeqbal. Macam bagus. Tapi kan aku tengah marah kat dia ni, kenapa aku nak dengar cakap dia lagi? Instead, kalau aku bagitahu mama pasal semua ni pun mesti mama akan cancel jugak nanti. Tapi takpelah, let's hear to what he's gonna say.
"Hemm.. promise?" Alah.. setakat tadah telinga aja. Tak susah mana pun, Ryka.
"Promise," IQ tersenyum lega.
"Dam, pinjam kejap eh," ujar IQ sebelum menarik tangan aku berlalu dari situ. Sekali lagi?! Eh jap. Dam? Adam?! Aku berpaling ke belakang. Kelihatan Adam sedang berdiri sambil tersenyum memandang ke arah kami. Hah! S.. since when? Oh my tak perasannn!
~
"Heeee... kau tak marah aku kan? Alalala kau kan comel. Takmo marah-marah."
Aku menjeling Aifyn. Kalau difikirkan bukan bestpuweng aku, dah lama aku cepuk budak sorang ni. Menggedik pulak nak peluk-peluk orang.
"Hm... tak marah pun lah. Kecewa sikit je." Ujarku dengan nada kendur.
"Ermm.. sorrylah. Aku tahu aku bukan kawan yang baik. Tapi aku janji, aku tak buat lagi dah lepas ni."
"Hish! Jangan berani buat lagi. Kalau tidak..."
Belum sempat aku habis mengugutnya, IQ memotong.
"Alah, bukan salah Fyn pun. Aku yang mintak dia rahsiakan dari kau."
"Ooh.. backup girlfriend nampak." Aku menjeling Eeqbal yang hanya membalas dengan sengihan.
"Tulah kau. Dulu aku suruh cop boyfriend sorang, tak nak," perli Aifyn. Amboi, amboi. Teringat pulak masa Hari Anniversary dulu. Patutlah minah ni bersungguh nak suruh aku cari boyfriend. Mesti bersalah sebab ambik aku punya lah tu. Eh, 'aku punya'? Hmph, kalau Eeqbal tak kisah, jangan yang aku betul sayang sudah.
"Wei.. kau tak marah lagi, kan?" IQ menyoal. Aku memandangnya.
"Hm.. asalkan kau tepati janji kau."
"Eh, mestilah. Takkan nanti aku nak kahwin dua, kut?"
Aku mencebik. Aifyn dah menyiku perut boyfriend kesayangan dia tu.
"Hehee.. gurau lah sayang," Eeqbal memegang perut sambil tersengih memandang Aifyn.
Sayang? Werkkk.. wei, nak muntahhh. Hailah.
YOU ARE READING
Mr. Nobody
Teen FictionAryka Sofea. Secantik nama, secantik itu jugalah tuan empunya nama. Namun, adakah perangainya secantik itu jua? Hahahaha Menjadi seorang pengurus kepada pasukan bola sepak sekolahnya, banyak kontroversi yang perlu dilaluinya memandangkan ahli yang h...