"Kak, kak.. hulur perisa Strawberry yang baru, jap," pinta Bad.
"Okay, kejap."
Aku berjalan ke arah kotak-kotak di belakang gerai yang menempatkan barang-barang berniaga.
"Nah," hulur seseorang.
Aku memandang sepaket Strawberry Flavour yang dihulurkan. Kemudian aku memandang Adam yang sedang duduk di atas meja sambil mendengar lagi melalui headphone. Okay? Gerai nak bergegar sebab ramai customer, kau boleh pulak goyang kaki kat sini?
"Kau-"
"Kak Aryka, cepat sikit, kak!" Laung Bad dari depan.
Aku menoleh ke arah Bad. "Ya, kejap!"
Aku memandang Adam kembali. Dia mengangkat sebelah kening. Aku merampas kasar perisa Strawbery itu dari tangannya.
"Nanti kau!" Ugutku keras lalu berjalan pergi dari situ.
Aku membuka penutup botol perisa Strawbery yang telah kosong lalu mengisinya dengan yang baru. Kemudian, aku menghulurkan kepada Bad.
"Thanks kak Ryka," ucap Bad.
Senyuman ku ukirkan buatnya.
"No prob."
Aku menutup bahagian atas cawan-cawan minuman yang telah berisi ice-blended menggunakan penutup plastik lalu mencucuk straw di bahagian tengah penutup tersebut. Akhirnya, aku menghulurkannya kepada beberapa pelajar yang sejak tadi tidak letih menyuarakan perisa ice-blended yang mereka mahukan.
Tiba-tiba seseorang menolak aku dari tepi membuatkan aku teralih sedikit. Aku mengangkat wajah.
"Apa kau buat ni?"
Aku memerhatikan tangan Firash yang telah ralit mengambil alih tugasku.
"Biar aku je yang buat semua ni. Kau pergi rehat dulu. Sejak tadi lagi kau duk buat kerja. Tak henti-henti," suruh Firash.
Aku memandangnya hairan.
"Senang cerita, pergi join Adam goyang kaki tu haaa."
Huh? Aku menjeling sekilas ke arah Adam.
"Kenapa pulak?"
"Ishh.. pergi ajalah. Asalkan kau tak buat kerja dah," ujar Firash sedikit geram. Tak faham betullah aku.
"Hm.. yelah, yelah," balasku sambil mengangkat kaki berlalu dari situ.
Mulanya memang aku nak join Adam. Tapi bila difikirkan balik, tak payahlah. Buat semak je. Kang tak pasal-pasal bergegar booth ni dek sesi tengking-menengking antara kami.
Aku meneruskan langkah ke arah Arif yang menguruskan bahagian photo booth. Arif sedang menatap kameranya dengan penuh khusyuk.
"Wei, kau buat apa tu? Fiq mana?" tegurku.
"Hmm.. kau buat apa kat sini?"
Eh dia ni.. orang tanya dia, dia tanya kita balik pulak.
"Erh.. saja. Firash dah halau aku. So, aku datanglah sini," beritahuku.
Arif hanya membalas dengan 'hmm'. Aku menjeling ke arah kamera yang dipegang Arif. Apalah yang ditengoknya tu? Interesting benor nampaknya.
"Kau.. tengok gambar awek, eh? Comel sangat ke dia tu, sampai kau tak boleh lepas pandang walau sesaat? Eh, eh?" Aku mengusik Arif.
Akhirnya Arif mendongak untuk memandang wajahku. Senyuman terukir di bibir merahnya.
Lama.
.
YOU ARE READING
Mr. Nobody
Ficção AdolescenteAryka Sofea. Secantik nama, secantik itu jugalah tuan empunya nama. Namun, adakah perangainya secantik itu jua? Hahahaha Menjadi seorang pengurus kepada pasukan bola sepak sekolahnya, banyak kontroversi yang perlu dilaluinya memandangkan ahli yang h...