Aku melangkah masuk ke dalam kelas. Buku-buku di tangan aku lepaskan ke atas meja guru. Fuhh.. lega. Kemudian aku kembali ke tempat duduk.
"Wei, Fyn. Sampai hati kau kan. Tinggal aku."
Aku menjeling Aifyn di sebelah. Takde reaksi.
Fuhh.. sakit hati betul. Haa cenggini ceritanya.
Masa aku ngan Fyn berjalan balik ke kelas tadi (waktu rehat dah habis), Cikgu Syakila cakap dia masuk kelas lambat sikit dan mintak tolong kitorang pergi ambilkan buku latihan kelas kitorang dekat perpustakaan.
Nak dijadikan cerita, si budak Fyn ni lari pulak. Aceceeyy, aku nak tak nak pergi lah ambil buku tu sorang-sorang. Dah lah berat, kelas jauh pulak tu dari perpustakaan.
Ingatkan adalah jugak prince charming nak volunteer angkatkan. But, hmm.. hampeh.
Tapiiii..
"Akak."
Aku berpaling ke belakang, memandang seorang budak perempuan yang memanggilku tadi.
"Err.. ya?"
Ingatkan nak tolong atau nak cakap buku jatuh atau paling logik nak wish goodluck untuk trial esok.
"Ada surat." Ujar budak perempuan itu lantas menghulurkan sekeping sampul surat kecil. Eh? Ehhhhh?
"Aik.. sejak bila ada postgirl kat sekolah ni?" Aku buat lawak hambar dan budak tu ketawa. Tapi, aku tetap tak ambil surat tu sebabbbb.. nak ambik cemana dua-dua belah tangan aku pegang buku niiiii??
Menyedari masalah aku tu, budak tu menawarkan pertolongan. Tapi, tak lama sebab ada pulak sorang pengawas ni tegur dia cakap ada urgent meeting. Oh, lupa nak cakap dia ni pengawas.
Tapi yang lebih menyakitkan hati, bila aku masuk kelas tu.. boleh pulak si Aifyn ni tidur. Ya Allah, tingkatlah kesabaranku dalam melayani karenah budak bernama Aifyn ni.
Aku mengeluh. Sampul surat di tangan aku pandang. Siapa pulak buang tebiat bagi surat kat aku ni? Baru je aku nak bukak..
"Ooooooo apa tuuu." Suara bingit menerjah telinga aku.
Firash cuba mencapai sampul surat sebelum aku cepat-cepat menyimpannya di dalam laci meja.
"Surat apa tu hah? Kau jangan main-main Aryka."
"Eh.. apa kau ni.. sibuk je."
Aku menjulingkan mata bila Firash ketawa. Dia duduk di atas meja yang berseberang dengan meja aku.
"Tu hah.. boyfriend kau dah tunggu kat luar."
Bulat mata aku memandang Firash.
"B.. b.. boy.. friend?"
Firash ketawa lagi. Aku rasa macam nak sekeh je kepala mamat sorang ni.
"Seriouslah Firash!" Marahku.
"Tak ah.. Adam tu kat luar, nak jumpa dengan kau." Akhirnya, Firash memberitahu.
"Adam? Apa dia nak?" Soalku kehairanan.
"Eh, pi tanya dia sendiri lah!" Marah Firash.
Aku menjulingkan mata. Tu pun nak marah. Aku tanya diri sendiri lah! Tersilap cakap kuat.
"Emm.. apa bising-bising ni. Orang nak tidurlah. Haish."
Aku pandang ke sebelah kiri. Fyn menggosok-gosok matanya. Ha, baru reti nak bangun, minah ni.
"Kau tu, datang sekolah nak belajar ke nak tidur, mak cik?" Firash melampiaskan amarahnya pada Fyn pula. Dah kenapa lah dengan Firash harini. Aigoo.
YOU ARE READING
Mr. Nobody
Teen FictionAryka Sofea. Secantik nama, secantik itu jugalah tuan empunya nama. Namun, adakah perangainya secantik itu jua? Hahahaha Menjadi seorang pengurus kepada pasukan bola sepak sekolahnya, banyak kontroversi yang perlu dilaluinya memandangkan ahli yang h...