EPILOGUE

6.6K 209 17
                                    

third person's pov

Bzzzz.

Arif mencapai telefon pintarnya yang bergetar di atas meja. Pandangan dialihkan sekejap daripada buku yang sedang dibacanya dalam perpustakaan itu.

Aryka Sofea:

Arif, can we meet now?

Hm? Ada hal apa pulak Aryka nak jumpa dia ni?

Baru je Arif nak menaip untuk membalas, tiba-tiba ada mesej lain masuk.

TheStupidAdam:

Weh, jom grab lunch together.

Aik. Apehal dengan pasangan suami isteri ni, dua-dua nak jumpa dia. Takkan gaduh kut, baru minggu lepas naik pelamin.

Sekarang dah pukul 12:30. Memang dah masuk waktu lunch dah pun. Arif mula mengemas buku-bukunya sebelum melangkah keluar dari perpustakaan itu.

On je. Kat mana?

TheStupidAdam:

Nais. Restoran Umi Kalthom dekat dengan U kau kan. Haa situ jelah.

Aku lambat sikit, baru nak gerak ni.

Arif baca je mesej terakhir Adam tu tanpa ada rasa nak balas. Seterusnya, dia buka pula chat Aryka.

Aryka, sorry. Aku ada hal.

Arif menyimpan telefonnya ke dalam poket seluar sebelum meloloskan diri ke dalam Myvi hitam miliknya.

(&)

Hampir setengah jam, batang hidung Adam masih tak nampak. Tadi kata baru nak gerak. Kalau ye, dah sampai 10 minit lepas dah. Office dia bukannya jauh sangat pun. Ke tak gerak gerak ni?

Arif mengeluh. Takkan ada urgent meeting kut. Arif cuba menelefon lelaki itu namun selepas beberapa deringan, panggilannya masuk ke peti simpanan suara. Eh?

Tiba-tiba, kerusi yang bertentangan dengan Arif ditarik.

"Sorry lambat, abang Arif."

Arif mengangkat wajah. Mia?

"Apa Mia buat kat sini?" Soal Arif.

Damia tersenyum.

"Jom order dulu nak?"

Arif pandang Damia pelik. Tapi, dia mengiyakan je.

Selepas membuat pesanan, Arif kembali memandang Damia. Yang chat tadi, Adam. Tapi yang ada dekat depan dia sekarang ni adik Adam, apa kes.

"Well, Mia yang minta tolong abang Adam. Kalau Mia sendiri yang cakap nak jumpa, mesti abang Arif tak nak, kan?"

Arif hanya senyap tak menjawab. Dia pandang je Damia dan dengar apa gadis tu nak cakap.

"Hm. Mia tahu abang perasan yang Mia sukakan abang, kan? So, ni Mia nak confess betul-betul. Abang Arif, I do like you. But I know that your heart belongs to kak Aryka. Abang, I won't ask you to like me back. Just please, move on from her. You're only hurting yourself."

"Is that it? Anything else? Like please, Mia. I don't have time for all those gibberish."

Arif berura-ura untuk bangun sebelum cepat-cepat ditahan Damia.

Mr. NobodyWhere stories live. Discover now