LOST

5.3K 267 35
                                    

"Aryka! Soalan nombor lima tadi kau jawab ape?" Soal Aifyn yang baru masuk ke kelas.

Aku menutup buku Fizik. Aihh.. Aifyn ni.. perkara yang lepas jangan dikenang. Cehh.. cakap orang.

"Ntah. Aku tak ingat," balasku.

Aifyn menjulingkan mata.

"Anyway, kau ada nampak Adam, tak? Sejak dua menjak ni aku langsung tak nampak dia. Aku nak tanya dia pasal Fizik ni."

Aifyn mengangkat bahu.

"Busy study kot. Pergi cari kat kelas dia, adalah tu."

Fyn duduk di mejanya lalu membuka buku Biology. Hmm.. lepasni last paper, and yepp it is Biology. And then, tamatlah trial exam kitorang. But then, datanglah SPM. Urh, so nervous.

"Haih.. maybe."

(~~~)

Aku mengintai ke dalam kelas 5 Horrizon. Aku tak tahu yang mana satu meja Adam. So, aku mencarinya di keseluruhan kelas tu but there's no him.

Aku mengeluh. Mungkin dia dah balik.

"Aryka."

Aku mengangkat wajah.

"Hey," aku berjalan menuju ke arahnya sambil tersenyum.

"Kau buat apa kat situ?" Arif menyoal. "Oh, but before that, congrates dah habis exam."

Aku ketawa. Perlu ke congrates?

"Aku.. cari Adam. Tapi, nampaknya dia dah balik," beritahuku.

Wajah Arif berubah riak. Namun, dia cepat-cepat menyembunyikan. Okay? Peliknya.

"Kenapa pulak kau tiba-tiba cari dia? Aku kan ada."

Aku pandang Arif lalu tersenyum.

"Aku nak tanya pasal Fizik."

"O.. ohh. Sorry, I can't help you with that."

"I know. That's why aku cari Adam."

Arif mengeluh.

"Sorry." Walaupun perlahan, aku masih boleh dengar Arif ungkapkan perkataan tu.

"Lah, kenapa pulak? Bukan salah kau pun. Kau kan-" ayat aku terhenti bila Arif pegang kepala aku, memaksa aku untuk memandang tepat ke arahnya.

"Listen, Aryka Sofea Bt Farid. You're *********************."

Kling! Kling! Kling! Kling! Kling! Kling! Kling! Kling! Kling!

Bunyi loceng yang amat kuat membataskan aku untuk mendengar apa yang disampaikan Arif panjang lebar tu.

Mata aku melirik ke arah luar pagar sekolah. Eh! Ada ice-cream vendor lah!

"Hmm.. Apa kata aku belanja kau ice-cream?"

Aku tersenyum. Arif menarik tangannya dari terus memegang kepalaku. Rasanya Arif tak tahu yang aku tak dengar tadi. Ah.. nantilah aku tanya dia balik. Kalau aku tak lupa.

"Why not? Chocolate flavour eh."

"Yes, princess."

Dia berjalan pergi mendapatkan vendor tersebut. Aku menurutnya dari belakang. Yay, dapat aiskrim free!

(~~~)

"Macam mana exam?" Soal mama memulakan perbualan di meja makan.

"Oh. Alhamdulillah, bolehlah," balasku sambil menyedok nasi ke dalam pinggan.

"Mama tahu Aryka boleh buat."

Mr. NobodyWhere stories live. Discover now