HINT

10.9K 546 4
                                    

Prittttttt

Siulan ketua pengadil menandakan tamatnya perlawanan pada hari ini.

Haih.. aku bangun untuk meraikan pemain-pemain DH Knight yang sudah bertungkus-lumus selama lebih 90 minit di padang. Akhirnya, usaha mereka dikurniakan dengan satu gol persamaan yang dijaringkan oleh Adam.

Ye, betul. Adam masuk menggantikan Arif pada separuh masa kedua.

"Good job, guys," pujiku.

"Aryka, nak air satu," pinta Hud keletihan.

Aku mengangguk lalu bergegas mengambil sebotol air untuk Hud.

Kemudian, aku membiarkan mereka berehat dahulu.

"Wow, Aryka. I'm impressed. You dah jadi manager sekarang," IQ mendekati aku.

Aku tersenyum.

"Alhamdulillah. Rezeki," tuturku ikhlas.

"They are lucky to have you," pujinya.

Tak habis-habis nak puji aku.

"You did well, too," aku menukar topik.

IQ tersenyum.

"Hm.. got to go now. Jangan lupa send my regards to all your players," pesannya sambil mengerling jam di tangan.

"In Shaa Allah."

Aku mengukirkan senyum lebar sambil anak mataku menghantar langkah lelaki bernama Eeqbal Aqisha ini pergi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku meletakkan beberapa helai kertas ke atas meja guru.

Suasana bising tadi serta-merta menjadi senyap. Good.

"Okay.. bulan depan, kita ada game dengan S.M.K Kampung Sampan. One more thing, cikgu Arman mintak maaf pasal dia inform lambat yang game dengan Tengku Mahmud tu," aku bersungguh-sungguh menyampaikan pesanan cikgu Arman.

18 orang lelaki yang duduk di hadapanku ini setia mendengar sambil mengangguk beberapa kali.

"So, nanti jangan nak malas hadir practise pulak. Anything, saya akan inform dalam Whats App. Hm. Any question?" Aku menyusun kertas-kertas itu.

"Kampung Sampan tu kat mana?"

Aku memandang Qasyah. "Umm," gumamku sebelum menghulurkan helaian-helaian kertas itu kepada Ridhuan yang kemudiannya membahagikannya kepada ahli kelab yang lain.

"Hm.. answering your question, Qasyah. The adress of Kampung Sampan has been printed there. Look for it," arahku lembut.

"Okay, I got it!" Balas Qasyah selepas seminit.

Memandangkan mereka masih lagi meneliti isi kandungan pada kertas tersebut, aku mencapai pen marker hitam lalu mula menulis sesuatu pada papan putih. Pastinya senarai pemain tetap dan pemain simpanan. Sebelum mengisi nama pada ruangan itu, aku harus memastikan dahulu siapa yang akan bermain dan siapa yang tidak.

Tetapi, aku telah membentuk huruf yang akhirnya menjadi nama Arif pada ruangan Pemain Tetap. Yeah, why not? He's the captain, I thought.

"So, let's finish our meeting early so that we can go home early too!" Aku mempamerkan wajah ceria kepada mereka agar mereka juga mendapat aura ceria itu daripada aku. Sebab aku tahu, perjumpaan pada petang hari memang memenatkan.

"Wait.. Takkan kita nak start meeting without cikgu Farhan, kot," soal Arif yang kedengaran membantah pada telinga aku.

"Ha'ah.. betul tu, Ryka. Takkan kau pulak yang nak tentukan pemain?" Sokong Hud, bilik Kelab Bola Sepak ini menjadi sedikit riuh.

"Whoaa.. calm down. Well, no worries, guys. Korang tak percaya ke pada ability aku?" Soalku sedikit sinis. Yang pasti sahaja merentap hati sesiapa.

"Yes, it's me. Aku tak percaya pada ability kau." Dari mendengar suara sahaja aku dapat tebak siapa. Ianya Adam. And I was right. Alah, chill lah Aryka.. tak payah terkejut. Memang dia tak percaya aku dari dulu lagi.

Aku mengukir senyum yang aku berusaha untuk buat ia kelihatan tidak hambar kepada Adam walaupun aku tahu dia tidak melihatnya, kerana dia langsung tidak memandang ke arah aku.

Anak mata aku kemudiannya jatuh pada wajah Arif. Dia memberikan aku pandangan abaikan-mamat-tu. Aku mengangguk kecil.

Selepas itu, aku mula membuka cerita mengapa cikgu Farhan x dapat hadir meeting ni. Dan amanah yang cikgu Farhan bagi pada aku untuk memilih pemain tetap dan pemain simpanan untuk game seterusnya.

"Aryka, kitorang mintak maaf. We know that you've always hurt by us. Tadi, kitorang bukan tak percaya dengan kebolehan kau, malah kitorang percaya sangat. Tapi, kitorang cuma pelik sebab kau nak start meeting tanpa cikgu Farhan. We are sorry again, Aryka," Hud bermanis mulut, meminta keampunan dariku. Serentak dengan itu, aku terlihat bibir milik Adam bergerak seperti sedang berkata sesuatu. Dengan wajahnya yang mempamerkan riak menyampah, aku dah tahu; mengumpatkan aku lah tu.

"Mana ada aku hurt lah. Tak adenyerh. I am okay, fine and alright. Arasseo?" Aku tersengih, menampakkan barisan gigiku yang putih, bersih dan teratur.

Haih.. aku tak yakin dengan mereka. Betulkah mereka percaya dengan kebolehan aku? Kalau dengan Hud, Firash, Fyqri dan Arif boleh lah aku percaya. Sebab diorang rapat dengan aku.
Cuba kalah Farees? Qasyah? Iman? Dan yang lain lagi. You think? Aku bukanlah cakap tak percayakan ahli kelab, tapi.. aku rasa diorang yang tak percayakan aku.

Kalau dulu satu sekolah heboh dan membantah perlantikan aku sebagai pengurus DH Knight. Yang lelaki rasa jiwa kelelakian diorang tercabar. Yang perempuan rasa aku nak rampas crush diorang yang ada dalam DH Knight. Hack tuih! Ahli DH Knight apatah lagi. Mesti diorang rasa macam "euw. Our manager is a girl." Haih.. lepastu macam mana diorang nak bagi harapan untuk aku terajui DH Knight ni.

Dan yang paling teruk, about last two weeks, rhumors pasal aku on-date dengan Adam tersebar satu sekolah. Okay. Kalau ianya Arif, aku masih boleh terima. But why is it Adam? Yeck! Yeck!

"I know what was playing on your beautiful mind," seseorang menyapa membuatkan aku terpaksa mendongak sedikit wajah.

"Huh? Uh, Firash," aku memberikan lelaki itu sebaris senyuman sebelum kembali memandang ke hadapan.

"Well.. Aryka, don't worry. Kitorang really really like you," ujar Fir. Sesaat kemudian, aku merasakan bangku yang aku duduki sedikit kendur ke bawah.

"Kau cakap pasal DH Knight ke?" Soalku buat-buat tidak tahu. Sejujurnya aku hanya ingin memastikan tekaan itu. Mana tahu kut Firash cakap pasal benda lain?

"You think?"

Dari ekor mata, aku dapat mengesan bahawa Firash sedang memerhatikanku sambil menongkatkan dagu pada paha miliknya.

"Oh.. lah.. kenapa? Korang ingat aku fikir yang korang ni tak suka aku ke?," aku menguis-nguis kaki pada anak rumput.

Firash tertawa sebentar.

"Yes, exactly," jawabnya ringkas.

"Haih.. kau ni. Just drop this awkward topic, can you?" Pintaku. Langsung tak selesa apabila bercakap tentang ini dengan Firash.

"Hm.. as you wish.. oh and Aryka, tak payah kisah sangat pasal Adam. Dia actually suka ngan kau tapi ego je lebih," perkataan 'suka' yang keluar dari mulut Firash membuatkan aku sedikit tersentak. Suka?

Fir berpaling ke arahku sebelum bersuara, "Eh? No, I mean..."

Seminit berlalu apabila dia menyambung ayatnya, "... ouh yes, he likes you."

What the?

Mr. NobodyWhere stories live. Discover now