Yine o kadar eğlendiğim bir bölüm oldu ki.. Ilgaz ve Henna'yı yazmak bana çok iyi geliyor. Her neyse, keyifli okumalar dilerim. Oy ve yorumlarınızı benimle paylaşmayı unutmayın.
Hayat çoğu zaman bizi beklenmedik yerlerden vururdu. Bazen çok yakın bir arkadaşımız bizi hiç beklemediğimiz bir yerden vururdu, bazen iş hayatımızdaki bazı olaylar, bazen ailemiz... Ama şu an bizi hiç beklemediğimiz bir yerden vuran kişi; Esila'ydı.
Esila'nın Ilgaz amca demesinden sonra – tabi ki o tam bir şekilde Ilgaz amca diyememişti- Ilgaz bir süre kitlenmişti resmen. Kendine gelsin diye onu sarstıktan sonra silkelenmiş ve bağırarak Esila'yı kucağında hoplatmıştı. Minik canavar ise bu durumdan oldukça memnundu ve takılı kalmış plak gibi aynı şeyi söylüyordu.
Ilgaz amca.
Abimin nasıl üzüleceğini düşününce kederlendim. Baba demeden bile önce Ilgaz amca demişti. Hele Engin... Ondan önce Ilgaz'a amca dediğini duysa kahrolacaktı. Düşündüğüm kıyamet öncesi senaryolardan kendimi uzaklaştırıp karşımdaki ikiliye baktım.
Ilgaz gülerek ona bir şeyler anlatıyordu. Gerçekten bir şeyler anlatmayı bu kadar seven başka bir insan yoktu. Bebeğe, hayvana, insana, bitkiye... Kimi görse bir konu bulup konuşmaya başlıyordu. Esila ise halinden gayet memnun bir şekilde Ilgaz'ı dinliyordu. Ya da dinlemiş gibi görünüyordu. Bilemiyordum. Hera köşedeki pufta geldiğimizden beri uyuyordu. Ben ise... Ben ilk hala dememesinin acısıyla karşımdaki mutlu yüzleri izliyordum.
''Sen ayıcık hak ettin. Yeni elbiseler hak ettin. Tokalar hak ettin. Aferin amcam benim. Baban gelince nasıl kuduracak var ya.''
Onun mutluluğu ona amca demesinden ziyade abimi kızdıracak olmasıydı. Her koşulda kendine bir eğlence buluyordu.
''Çocuğun yanında öyle çirkin kelimeler kullanma.''
Konuşmamla gözleri bana döndü. ''Hangi çirkin kelime?''
''Kuduracak olan.''
''Ee ne var onda? Çirkin bir kelime değil ki.''
''Değil mi? Kuduracak kelimesinin tam olarak neresi güzel?''
''Kuduracak olması.''
''Ne diyorsun Ilgaz ya?''
Güldü. ''Lütfen konuşma Henna. Keyfim şu anda çok yerinde. Resmen adımı söyledi ya inanamıyorum.''
''Aman! Allahtan bir adını söyledi on sene söylenirsin.''
''Tabi ki söyleyeceğim.''
Başımı olumsuz anlamda iki yana salladıktan sonra derin bir nefes aldım. Kapının çalmasıyla aldığım nefes resmen boğazımda tıkanmıştı.
Abimin üzüntüsü, Engin'in hayal kırıklığı...
''Geldiler.'' Ilgaz'ın büyük bir heyecanla söylediği şeyle ona bıkkın bir bakış attım. Esila'yı da aldığı gibi ayağa kalkıp kapıya doğru yürümüştü. Normalde deseydim kalk hayatta kalkmazdı ama konu eğlence olunca direkt kalkmıştı. Bende onların peşine takıldım.
''Hoş geldiniz canlarım.'' Ilgaz'ın mutlulukla konuşmasıyla herkes tuhaf bakışlarla ona baktı.
''Ne yaptın?'' Abimin sorusuyla Ilgaz anlamamış şekilde ona baktı.
''Nasıl ne yaptım?''
''Böyle sevgi dolu olduğuna göre bir şeyler karıştırdın.''
Ilgaz sırıttı. ''Yok, bir şey karıştıran ben değilim.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HENNA
Ficção Geral''Ne işin var burada?'' ''Seni görmeye geldim.'' Tek kaşım kalktı. ''Sebep?'' ''Bir sebebi mi olması lazım? Seni görmek istedim sadece.'' 29072023