Mesafenin önemi yoktur...
Burnunun dibinde olsa ne olacak?
Seni anlamıyorsa,
Ama birisi vardır ki dünyanın öbür ucunda...
En ihtiyaç duyduğun anda,
İki satırla bile olsa,
Bir çırpıda yanı başında...
Mesafe uzaklarda değil,
Mesafe fedakarlıkta!
Özdemir Asaf...
Okuduğu satırlar yüzünü güldürmüştü.Aralarında mesafe olmamasına rağmen konuşamıyordular.Her şey eski halinden daha kötü olmuştu.Kimse çabalamıyordu.Belkide ortada çaba sarf edilecek duygular yoktu.
"Abi,oturabilir miyim?"
"Otur Yaman."
Kitabı kenara bırakıp yanına oturan çocuğu izledi.Futbol oynamış ve terler içinde kalmıştı.
"Kaç yaşındasın Yaman?"
"Yirmi abi."
"Abin sayılırım gerçekten."
Yaman gülümseyip Onuru kafasıyla onayladı.Onur hakkında iyi şeyler duymuyordu.Ancak tüm bunlara rağmen ona adım atmıştı.Onur hakkında sevdiği şey kimseyi umursamamasıydı.
"Neden burdasın Yaman?"
"Yanlışlıkla birini bıçakladım."
"Yanlışlıkla?"
"Hastanede abi.Çıkınca bende çıkarım."
Yamanın kendinden emin konuşması Onuru şaşırtmıştı.Çocuğu eliyle koymuş gibi burdan çıkaracaklardı.Düşününce komik bulmuştu Onur.
"Gerçekten burası garip bir yer.Kimse görmüyor diye yemediğimiz bok kalmıyor.Bu yüzden kendini koru.Rüzgara kapılıp gidenin tutunacak dalı olmaz.Abi tavsiyesi..."
Yaman sırıtıp Onurun kenara bıraktığı kitaba baktı.Alıntılarla dolu hazineydi.
"Hadi al.Rastgele bir sayfa aç kaderin olsun."
Kitabı Yamana uzatıp gözlerindeki heyecanı izledi Onur.Kalbinde kötü bir şey çıkmaması için dua ediyordu.
"Işığı önünde ara.Geçmişte kalan gölgendir."
"Oooo çok havalı!"
Onur gülümseyip elini Yamanın omzuna koydu.Bu çocuğa abilik yapmak istiyordu.Çünkü yüzü gülen koca bebeğin gözlerinde korku vardı.
"Sıra sende abi."
Şansını bildiği için açmak istemiyordu.Ama Yamanı kırmamak için sonuncu sayfayı açtı.
"En kötüsü de sahip olmadığın şeylere ait olmandır.Franz Kafka."
Karşıya baktı.Duvara yaslanmış onları izleyen ela gözlerle buluşmuştu gözleri.Sahip olamayacağı tek şey ela gözlerdeki sevgiydi.
"Abi,iyi misin?"
"İ-iyiyim.Kusura bakma daldım."
Onur tekrar Yamana gülümseyip kitabı kapattı.Uzun süre açmayacağı kesindi artık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elimdeki kan
Mistério / Suspense"Gücün o kıza mı yetti lan?!" Hapishane denilen cehenemme düşerken sizden önce işlediğiniz suç girer koğuşa.Onur eski sevgilisine tacizden yargılanmıştı.Koğuşta kimse onunla konuşmazdı.Sürekli yok sayılıyor,ağır laflar işitiyordu. "Unutmuşum." Seyi...