Elyssa Hayyes bergerak ke pagar university untuk mengambil keretanya. Mini Cooper kesayangannya berwarna hitam. Ye, dia berhutang budi dengan lelaki itu kerana telah menolongnya. Tapi, dia tak suka lelaki itu.
Dia membawa keretanya ke suatu tempat. Tempat yang dah bertahun lamanya dia tak menjejak. Dia sibuk dengan assignment dan jadualnya pack. Jadi tiada masa untuk dia ke tempat itu. Kat situ la dia mempunyai kawan yang dapat bergelak tawa sama-sama.
Sampainya Elyssa ke tempat itu, dia memerhati signboard tempat itu "Virtuosos". Masih lagi tidak berubah. Virtuosos diambil daripada perkataan Spanish yang bermaksud a person highly skilled in music. Just a name. Tapi nama di signboard tidak sama maksud dengan apa yang ada didalam.
Elyssa berlalu masuk ke dalam. Receptionist sudah bertukar orang. Jadi perempuan itu pasti tidak mengenalnya.
"Are you a member of the club here?" tanya seorang perempuan berambut blonde.
"Yes" Jawab sepatah.
"Name?"
"Blackrose"
Damn!
She is?
Dia tahu nama itu. Nama itu selalu disebut-sebut orang dia Virtuosos. Seorang perempuan yang menakutkan. Dingin. Wajahnya kosong. Akhirnya muncul...
Receptionist hanya mengangguk.
Elyssa berlalu masuk ke dalam dan terus menuju kebiliknya untuk menukar pakaian. Harini dia nak keluarkan semua tenaga dan masalah yang dia ada.
"Wowww! Blackrose! Finally, you are here! After a long time you didn't come here." Tegur seorang perempuan yang tersenyum manis kepadanya.
"Well! All my assignment already submit. Lepasni aku boleh datang hari-hari." Elyssa mengikat rambutnya gaya messy bun.
"Lepasni kau boleh ikut kitorang kalau ada mission right? Susah kitorang tanpa kau. Aku rindu kau!" Anne memeluk Elyssa.
Elyssa hanya senyum.
Anne satu-satunya kawan susah senangnya. Dia kenal Anne dari umur 17 tahun dan sekarang umur diorang dah 24 tahun. 7 tahun sudah persahabatannya terjalin. Dia kenal Anne disebabkan diorang menyertai Virtuosos pada usia muda. Sejak itu mereka rapat.
"Kau ingat lagi tak lelaki yang aku cakap dulu?"
"Crush childhood kau? Yang kau nak cari tu?" Tanya Elyssa yang cuba ingat.
"Yee! Aku jumpa dia masa mission haritu! He is fucking handsome! Muka dia tak berubah." Mata Anne bersinar-sinar menceritakan kejadian haritu. "But, he cold like ice."
"Sokey. Nanti kau dapat dia, hilang la beku dia tu." Elyssa memujuk Anne seolah kecewa dengan perubahan crush childhoodnya itu.
"Sudah la! Aku datang sini bukan nak tengok muka monyok kau. Jom teman aku berlatih. Aku rasa skill aku dah tumpul," ujar Elyssa lagi. Elyssa memeluk bahu Anne dan mereka berdua ke tempat khas itu.
Elyssa dan Anne melangkah masuk dalam bilik khas untuk latihan menembak. Disini tempat yang dapat menyelesaikan semua masalahnya. Dia mengambil tempat yang paling tepi supaya tidak mengganggu team lain yang sedang berlatih. Elyssa terus mengambil pistolnya yang telah lama tidak beraksi itu. Pistonya berwarna hitam dan mempunyai lambang rose. Dibawah rose terdapat satu tulisan 'BR' membawa maksud BlackRose.
Picu pistol ditarik. Kemudian tangan diangkat sebaris dengan arah mata. Bulatan hitam yang berada tidak jauh dari tempat dia berdiri menjadi sasaran.
Bang!
YOU ARE READING
HAYYES DARREN ©️
RandomAkan di revamp semula kerana banyak typo dan plot yang mengarut. Nama watak pun tertukar. My 1st book [IN EDITING] ☘☘☘ Elyssa Hayyes x Ian Darren "Aku tak paham" kata Elyssa tetiba. "Hah?" Ian terpinga-pinga. Takde ribut, takde angin. Tak bercakap...