58

9.5K 395 29
                                    

DISEBABKAN RAMAI YANG TAK SABAR TUNGGU BAB SETERUSNYA YA. JADI SAYA UPDATE LAH DEMI KAMU SEMUA. TAPI DUA BAB JE. LEPASNI TOLONG TUNGGU LAMA SIKIT TAUUUU. 

SABAR ITU KAN SEBAHAGIAN DARI IMAN >_<

SEBULAN telah berlalu selepas kejadian yang berlaku di kediaman Dato Malek. Mereka berdua pun sudah pulang ke kondo milik Ian. Tiada lagi gangguan dan ugutan yang diterima oleh Elyssa. 

Sekarang Rose sudah sah menjadi isteri kepada lelaki itu, Amir. Setelah dipaksa oleh Datin Farida untuk berkahwin dengan lelaki itu. Mummy dan daddy malu jika orang di luar sana tahu bahawa anak mereka mengandung anak luar nikah. Perkahwinan Rose juga hanya dilakukan di pejabat agama sahaja. 

"Abang," panggil Elyssa.

"Ya berry,"

"Abang perasan tak?"

"Tak," laju Ian menjawab. sekali dengan menggelengkan kepalanya. 

"El tak habis cakap lagi tau!,"

Ian gelak. Dia memang suka mengusik isterinya. "Haa, apa? Cakaplah." Pucuk hidung Elyssa dicuit.

"Lepas Rose kahwin, dah tiada ugutan El terima. Abang tak rasa ke orang yang selalu bagi ugutan kat El tu sebenarnya Rose," ujar Elyssa. 

Ian memandang Elyssa. Ada benar kata isterinya. "Tapi sayang, takkan lah Rose sanggup buat macam tu kat adik dia sendiri."

"Rose tak pernah anggap El ni adik dia. Dia nak abang, dia sanggup aje buat apa pun," bagitahu El. Dia pun baru dapat tahu Rose tampal gambar Ian di biliknya. Itupun Arshad yang bagitahu.

"Tapi abang tak nak kat dia. Abang anggap dia kawan, tak lebih." Pipi tembam Elyssa dicium bertalu-talu. Geram!

"Rimaslah!" Muka Ian ditolak. Ian tergelak kecil melihat muka cemberut isterinya. Kebelakangan ni, Ian suka betul gomol pipi dia.

"Abang tengok pipi berry makin berisi lah. Tembam!" Dicubit pula pipi Elyssa bertalu-talu.

"Abang nak cakap sayang gemuk lah ni!" Elyssa sudah bercekak pinggang. Punya dia jaga badan, suka hati suaminya kata pipi dia tembam. 

"Abang tak cakap, sayang yang cakap." 

Elyssa mengecilkan mata melihat wajah Ian. Kemudian senyuman yang paling manis melakar di bibirnya. 

"Ni dah kenapa?" soal Ian. Tadi macam nak marah, sekarang senyum macam orang gila pula.

Tangan Ian dicapai dan digoyang-goyangkan. "I wanna tell you something. But you can't angry."

Dahi Ian sudah berkerut. Ini mesti ada benda yang Elyssa buat tanpa pengetahuannya. "I'm not gonna get angry. What? "

"I accidentally bought my favourite car Lamborghini Revuelto." Sengihan yang lebar sehingga menampakkan barisan gigi ditayangkan kepada Ian. 

"You what?!" Dia tak salah dengar kan.

"It was an accident. El jalan-jalan lepastu nampak kedai kereta, El masuk lepastu terbeli." jujur Elyssa. 

Ian hanya diam tak terkata. Speechless. "So, you just like, okay! This my favourite car. I'm gonna buy it."Sekali dengan tangan merawang ke sana ke sini.

"Your card or my card?" tanya Ian lagi. 

Elyssa hanya memuncungkan bibir menunjuk ke arah Ian. "My card?!" Nak luruh jantung dia. Patutlah haritu ada mesej sampai, tapi dia abaikan kerana terlalu sibuk.

HAYYES DARREN ©️Where stories live. Discover now