*****
Deschid ochii la inceput vazand inca in ceata, apoi zaresc frunzele unui copac mare, frunze multicolore. Ma ridic in coate si privesc in jur, ma aflu pe o campie mare, cu gazon moale sib cerul stralucitor. Cum am ajuns aici?
Acum cateva minute eram chiar....
Unde eram acum cateva minute?
De ce nu imi amintesc? Ma ridic in picioare si pasesc stangace pe iarba pufoasa. Deodata ma cuprinde un sentiment minunat de euforie. O bucurie ciudata, un senzatie de pace si liniste. Incep sa alerg si sa chicotesc. Desfac bratele si inchid ochii simtinduma ca un vultur in zbor. Libera. Ma impiedic si cad pe iarba continuand sa rad vesela, ne stiind de ce, pur si simplu ma simt bine, poate dim cauza a ce s-a intamplat inainte sa ajung aici? De ce nu imi amintesc?
Stau intinsa pe iarba privind cerul si deodata aud o voce cunoscuta.
-Shailene....sunt aici acum...va fi bine...nu te mai las niciodata...nu ma lasa te rog.
E o voce de baiat, pare cunoscuta, dar nu stiu de unde...o voce calda, calma dar tremuranda, parca plangand si abtinanduse sa nu hohoteasca.
Ma intristez di ma ridic incrucisandumi mainile in jurul genunchilor.
-Imi pare rau...
Ii saptesc voci, desi nu cred ca ma poate auzi. Dupa cateva minute de liniste o a doua voce se aude de data aceasta de langa mine.
O voce de femeie, calda si placuta.
-Buna scumpo.
Privesc chipul femei de langa mine si nu stiu de ce dar simt ca o cunosc de o viata, ca mi-a fost mereu alaturi, iar acum e aici pentru mine.
Zambesc, iar femeia alba la fata cu ochii sclipitori , de un verde smaraldiu si par lung negru imi intoarce zambetul.
-Vino cu mine Shailene. Iti voi arata cateva lucruri despre tine, vrei?
Incuvintez si ma ridic urmand-o pe femeie, abea acum vazand ca e aproape transparenta.
-Ce ai vrea sa vezi prima data? De obicei toata lumea vrea sa isi vada copilaria ca prim lucru.
-Am....ok.
Spun derutata nestind prea bine ce se petrece.
-Prindema de maini. A ...numele meu este Yoceline.
-Ma bucur sa te cunosc...am...nu vreau sa fiu nepoliticiasa dar...cine esti mai exact? De ce sunt aici?
Femeia chicoteste si imi zambeste dulce mangaindumi parul.
-Eu sunt aici sa te indrum in ultimele tale ore. Esti libera acum...ai lasat totul in urma.
Ma prinde de maini si totul incepe sa se roteasca.
*******************
Stau langa o masa cu Yoceline alaturi privind la cei trei copii ce se joaca pe covor langa pomul de Craciun frumos impodobit. O fetita cam de patru ani, cu o claie blonda stralucitoare si obrajori rozali se rostogoleste pe covor chicotind. La picioarele fetei , o fetita mai mica cam de doi ani, sta in fund cu un ursulet in mana, cu parul saten prins intr-o codita impletita. O femeie blonda si frumoasa cu trasaturi angelice si zambet fermecator intra in incapere cu o tava de prajituri in mana.
-Ile, te rog inceteaza o vei lovi pe Shay.
Fetita blonda se bosumfla ,dar se aseaza pe canapea in liniste. Un baietel cam de varsta fetitei satene intra si el trantinduse langa pom si admirand cadourile.
-Ok, vad ca Gabe e nerabdator asa ca puteti deschide cadourile copii.
Cei trei copilasi sar langa pom si incep sa sfasie hartia de i mpachetat, iar atunci imaginea se schimba.
Ne aflam langa un pat in care cele doua fetite dorm tinanduse in brate si plangand. Imi vine sa merg sa le alin, dar Yoceline imi face semn sa stau in liniste. O femeie bruneta simpla, dar draguta cu baietelul in brate se aseaza pe pat si le mangaie pe cele doua fetite pe cap, soptind.
-Mami si tati va iubesc...nu vroiau sa va lase asa...a fost necesar...
Imaginea se schimba din nou de data aceasta fata satena fiind mai mare, cam de sase ani purtand un ghiozdan in spate si parul impletit in doua codite, tinando de mana, sora ei cu parul blond si pieptanat cu grija ii zambeste.
-Va fi bine...si eu am avut emotii in prima zi ,dar scoala nu e asa rea.
Fetita satena zambeste si incep amandoua sa alerge pe drumul cu pietris.
Nu apuc sa clipesc ca ne si aflam intr-o sala mare cu multe mese si scaune, ii zaresc repede pe cei trei copii la o masa cu tavi cu mancare in fata si razand veseli, alaturi de cei trei se mai afla o fata pe care baiatul o striga Clarisse. De data aceasta copii au intre zece si doisprazece ani.
-Deci ce ai primit de ziua ta Shay?
O intreaba Clarisse pe Shailene....pe mine.
-Am primit asta de la matusa.
Spun eu ridicand o carte invelita in piele pe care scrie cu litere carliontate
" Blestemul alegerii".
Imaginea se schimba inca o data, acum totul fiind mai intetosat fata de imaginile clare ale celor trei copii.
E noapte, ne aflam langa un lac, sub o rechita mare. Asezati pe niste busteni in jurul unui foc, mai multi barbati si femei sporovaiesc. Toti sunt destul de batrani si par formali si furiosi.
-Yacinta, tu esti cea mai batrana...gandul tau e sacru pentru noi, tu vei alege pentru consiliul vrajitoarelor.
Spune un batran de pe busteanul langa care stam noi.
-E o onoare pentru mine. Dragi vrajitori si vrajitoare...in numele puterilor naturi si al zeilor cei mai puternici, blestem omenirea, care e prea rea si plina de ura ca sa merite ceva mai bun, astfel soarta omeniri sa fie pusa in balanta de alegerea fetei...
Urmasei din urma a lui Ulisse Enrin.
-Dar...Yacinda....fata e inca mica si..
-Lasa-ma sa vorbesc natangule! Ce oameni batuti de soarta sunteti voi toti.
....ziceam...atunci cand va implini varsta de 16 ani va incepe sa faca nenumatate alegeri, desigur una singura fiind cea decisivă pentru soarta umanitati, alegerea ei...poate distruge....sau salva lumea...
Vrajitori si vrajitoarele raman cu gura cascata la auzul vorbelor femei.
-Cati ani are copila acum?
-Doi doamna...Nu credeti ca e o pedeapsa prea mare?
-Nu....lumea a devenit prea rea...a indepartat doi parinti de copii lor doar pentru ca isi doreau sa vada cealalta lume...i-au exilat....Ulisse si John sunt persoane minunate...nu meritau asta.
-Dar fata? Astfel nu ii facem rau si ei?
-Nu intelegi natangule? Auucis persoane pe strada, au spanzurat copii, au ucis parinti si au ars casele famililor, exilaria luo Ulisse si John a fost ultima picatura...fata e speciala..am vazut ceva in ea...o aura sclipitoare cum nu s-a mai vazut...e puternica...va reusi...stiu eu de ce am ales-o.
-Atunci sa votam. Cine e deacord cu blestemul.....Ce fel de blestem e?
Intreaba vrajitorul.
Jacinda zambeste si ingaima.
-Blestemul alegerii.
Vrajitori si vrajitoarele o ncuvinteaza si ridica cu toti mainile, dupa care incep sa recite o poezie...imi e cunoscuta...am mai auzit-o undeva...
E poezia pe care mi-a recitat-o matusa Natalie cand mi-a povestit despre profetie.
**********************
Ne intoarcem inapoi pe campie, iar Yoceline se aseaza sub un copac, ma asez langa ea si o privesc fix in cautarea unor raspunsuri.
-Ti-ai amintit cate ceva?
Incuvintez.
-De ce sunt aici, Yoceline?
Intreb fiindumi al naibi de frica de raspuns. Yoceline deschide gura pentru a raspunde si zambeste trist inainde de a spune raspicat.
-Pentru ca ai murit.
****************************
Hey, Searchers-curses, am terminat prima parte a cartii, nu ma urati prea tare pentru moartea lui Shailene, inca nu stiti ce se va intampla in continuuare, dar va fi cu siguranta un final fericit. Va multumesc mult ca imi cititi cartea, dar mai ales ca votati si postati comentari si nu sunteti cititori anonimi :). Nu uitati sa postati cat mai multe comentari, despre orice va trece prin cap in legatura cu cartea, parerile voastre contraza pentru mine.
CITEȘTI
Blestemul alegerii-Infama vol.2
FantasyShailene a decis pentru ce vrea sa lupte, a facut o alegere, o alegere de care va depinde soarta a doua lumii. Dar cum poti sti daca o alegere e corecta daca alegerile corecte nu sunt corecte pentru toti,iar cele gresite nu sunt in totalitate gresit...