*****
Ma trezesc intr-o pozitie ciudata cu capul sub pat, cu un picior pe noptiera si cu Bel folosinduma drept perna.
Mormai, iar ea deschide ochii larg si ma priveste somnoroasa cu ochii ei caprui cu pete auri. Zambeste si se ridica in coate.
-Neata' lume!
Striga ea trezindule si pe celelalte.
-Nu esti prea comoda.
Face Be o fata bosumflata spre mine.
-Atunci nu trebuia sa dormi pe mine.
Chicotim amandoua si ne ridicam de pe podea.
Perdelele flutura in vant din cauza ferestrei deschise. Casc somnoroasa si ma indrept spre fereastra, primind o palma de aer inghetat fix in fata.
Inchid fereastra si dau perdeaua la o parta, atunci vad o pereche de aripi mari si albe, aud un chiuit melodic, iar un zambet larg mi se intinde pe fata.
Cobor scarile in graba si strabat sufrageria lui Frank pana ce ajung afara. Vulturul meu mai scoate un chiuit , iar eu intind bratul. Luky aterizeaza pe bratul meu, si incep sa ii mangai penele imaculate de pe spate.
-Mi-a fost asa dor de tine. Pe unde ai umblat?
Vulturul ma priveste fix, parca cu luminite in ochii.
Den si Bel apar in spatele meu, iar Den scoate un mic tipat surprins.
-E un...
-E vulturul meu, Lucky.
El incepe sa bata din aripi, iar fetele chicotesc.
Intru in casa si ma grabesc in bucatarie unde Frank , parinti mei, parinti lui Be, Ilenia si Kimm i-au micul dejun.
Pe chipul surori mele apare un zambet.
-Hey....pe unde a mai fost volatilul nostru?
Ridic din umeri si ma indrept spre Frank vrand sa il intreb daca am voie sa il tin pe Luky in casa cand observ privirea acestuia. Frank are gura larg cascata si ochii mariti.
-O mare Merlin!!!
Ma incrunt. Oare despre ce vorbeste ciudatul asta?
-E...vulturul tau, Shay?
-Ăm...da...De ce?
Frank se apropie si ii studiaza penele lui Luky, apoi ochii.
-Nu pot sa cred....
-Pot sa stiu si eu ce se petrece?
Intreb exasperata. Observ ca toti ceilalti sunt la fel de nerabdatori si de surprinsi de reactia lui Frank.
-Shay...cred ca am multe de iti spus despre animalul tau.
Fac ochii mari si privesc cand la Frank cand la vulturul de pe umarul meu.
Frank imi face semn sa ma asez si imi intinde o ceasca de ciocolata calda.
Acum tot ordinul vulturului s-a asezat la masa ca si pentru un fel de reuniune neorganizata.
-Ati mai auzit de mitologie?
Intreaba el adresandunise tuturor.
-Adica cea greaca cu tot felul de zei?
Intreaba Kimm interesata de discutie.
-Intr-un fel....doar ca aici vorbim despre alt fel de mitologie, una mai putin cunoscuta...anume cea nordica.
Am auzit cate ceva despre mitologia nordica, dar sunt mult mai interesata de cea greaca.
-Cand faceam parte din consiliul vrajitorilor, dese ori vrajile folosite de noi erau inchinate divinitatilor nordice, astfel incat sa functioneze mai usor, fiecare zeu nordic avand anumite feluri de vraji cu care sa te poata ajuta. Cum ar fi zeul razboiului.......daca ii inchinai o veaja el te ajuta sa castigi o lupta grea.
Frank il priveste cu coada ochiului pe Lucky de pe umarul meu, iar eu ii fac semn sa continue.
-Asa cum in mitologia greaca Zeus e divinitatea suprema, si in mitologia nordica exista o divinitate suprema
Woden...zeul cunoasteri, experientei, intelepciuni si ......magiei.
Incerc sa fac legatura dintre cea ce ne povesteste Frank si expresia de pe chipul lui la vederea lui Luky, si chiar nu inteleg legatura. Privesc chipurile celorlalti si observ ca si ei sunt la fel de nedumeriti. Privesc spre Bel, iar ea ridica din spranceana si ridica din umeri in semn ca nu intelege o iota. Care e legatura dintre mitologie si Luky?
-Cam pe cand aveam eu varsta voastra s-a gasit un jurnal sttavechi intr-o pestera din Svalbard, s-a descoperit ulterior ca era jurnalul marelui zeu Woden in care acesta jura sa se intoarca dar sub alt chip.....un volatil, un vultur mai exact, alb cu pene stralucitoare si ochii sclipind in culoarea aurului.
Raman cu gura cascata. Toti cei din incapere se holbeaza fix la mine cu gura deschisa sau cu ochii cat cepele.
-Vrei sa spui ca vulturul lui Shay e reincarnarea unuo zeu nordic?
Intreaba tata cu putina ironie in glas.
-Te indoiesti de mine, J? Sunt vrajitor stiu ce spun.
Tata ridica mainile cu palmele la vedere in semn de scuza.
-E doar putin cam.....
-Exagerat? Incredibil? Dubios?
Incearca doamna Wallace sa ii termine propozitia tatalui meu.
-Cam asa ceva...
Raspunde el.
Frank isi da ochii peste cap si ne face semn sa il urmam. Privesc spre Lucky, iar spre surprinderea mea, vulturul misva capul intr-un fel de semn de incuvintare....sau sunt eu paranoica?
Il urmam pe Frank la etaj intr-o camera cu lacat din capatul holului, pe care nu cred ca o observasem pana acum.
-Intrati...va voi arata ceva.
Intru in incapere si imi apare un mic zambet pe buze. E o incapere gigantica cu zeci de rafturi inalte pana in tavan ine cu cartii. E o incapere aranjata in stil victorian, cu covoare persane cu modele mici si delicate, ferestre inalte cu vitrali si draperi de culori intunecoase, pereti ne zugraviti, mobila din lemn de cedru cu mici modele gratioase din fir de aur si un miros de cartii vechi si praf. Ma indrept apre un raft cu cartii si mangai cotoarele colturoase.
-Pe aici.
Ne arata Frank un perete.
Privesc atent pe perete si observ cateva fresce sterse reprezentando pe Atena, zeita intelepciuni in mitologia greaca, dupa cum spuneam ma intereseaza mitologia. Mai sus putin de fresca se observa vag conturul unei oadari in zbor. Frank ma i-a de dupa umeri si ime impinge usor in fata peretelui.
Afunci Lucky isi deschide aripile si se ridica fix deasupra capului meu privind fix spre micul desen cu pasarea in zbor. Privesc in ochii femei din fresca si deodata ibserv ca ochii ei de un cenusiu spalacit incep sa sclipeasca ca si cum in locul ochiilor ei ar fi infiltrate diamanre in perete. Privesc fascinata cum ochii pasari devin la del intalninduse cu ochii lui Lucky si atunci peretele incepe sa tremure si sa huruie. Esclam putin nedumerita si speriata, impleticinduma in spate.
Peretele incepe sa se despice in fata ochiilor mei, desfacand corpul si chipul femei in doua, astfel gasonduse cate un ochii pe fiecare parte. In fata mea se infatiseaza o incapere complet scaldata in intuneric. Privesc in spate la Frank, iar el imi face semn sa inaintez asa ca pasesc in incapere asteptand sa ma obisnuiesc cu intunericul in timp ce ceilalti ma urmeaza. Simt falfaitul aripilor lui Luky aproape si nu stiu de ce dar asta ma linisteste putin. Ochii mi se obisnuiesc cu intunericul si atunci vad piedestalul din beton pe care zace o carte groasa vizibil veche. Ma apropi cu gura intredeschisa si ating cartea, astfel simtind un curent ciudat in varfurile degetelor .
-Ma simt mandru sa va spun ca aveti in fata jurnalul zeului Woden.
Raman imobila cu carte in fata.
-Dar...cum?
Intreaba mama avansand pana sa ajunga langa mine, iar atunci ceva o arunca in spate.
-Ce...?
Frank o ajuta sa se ridice, iar mama se uita bulbersata spre aerul din jurup piedistalului.
-E un baraj de forta macnetica.
Replica Frank explicandule celorlalti.
-Dar atuncide ce Shay e acolo fara probleme?
Intreaba Bel cu o mica cuta intre sprancene.
-La asta vroiam sa ajung. In jurnal scrie ca Woden se va intoarce cand va fi nevoie si se va atasa de o persoana care va avea nevoie de protectie magica. Shailene e aceea.
-Deci Luky...vulturul..adica Woden...e protectorul lui Shay?
Frank incuvinteaza.
-De aceea e asa puternica si are aura sclipitoare?
Intreaba Ryan privinduma intr-un fel ciudat, impresionat, bulbersat dar si admirativ.
-Nu....astea sunt unele din lycrurile care l-au ajutat sa o aleaga pe Shay. Ideea e ca atata timp cat zeul magiei ii va fi aproape el ii va da toata energia si puterea lui ei, facand-o si mai puternica.
CITEȘTI
Blestemul alegerii-Infama vol.2
FantasyShailene a decis pentru ce vrea sa lupte, a facut o alegere, o alegere de care va depinde soarta a doua lumii. Dar cum poti sti daca o alegere e corecta daca alegerile corecte nu sunt corecte pentru toti,iar cele gresite nu sunt in totalitate gresit...