שעה וחצי לפני המרתון אני מוציא את ארוחת הבוקר מהמקרר, בזמן ששוב ליז לצידי, צופה בי צופה בשעון סופר את הדקות עד הארוחה.
"אני צריכה ללמוד ממך, כזה מסודר ומאורגן" היא אמרה בפליאה. היא אמנם לא הייתה בחורה מבולגנת, אבל גם לא הייתה מטוקטקת. אמנם היא הייתה מאד מסודרת במראה שלה, תמיד גבות ישרות ואיפור נכון, בגדים ריחניים, אבל הארון שלה לא היה מאורגן לפי צבעים ומצעי המיטה לא היו מוחלפים כל שבוע. היא הייתה בין לבין.
קראתי שבוקר האירוע צריך להיות הכי מרגיע שיש, כדי להימנע מלחץ ובכך לחסוך אנרגיות. אז אני דואג להתרחק מהטלפון וקראתי לליז שתישאר לישון אצלי.
"פראנץ טוסט לך, גברתי" הגשתי לה את הארוחה החמה שהכנתי לה לפני כן.
"ושתי פרוסות לחם לבן, וחביתה בשבילי" הנחתי את הארוחה שלי.
"שאני אבין, אתה כרגע הוצאת מהמקרר, שני פרוסות לחם בקופסת זכוכית?"
"כן"
"אה?"
"שיהיה מסודר" הסברתי.
"ומה ההבדל בין פרנץ טוסט, לבין לאכול פרוסות לחם עם חביתה?" היא שואלת.
"נקודה יפה, זה קשור למשמעת ואווירה"
"כמובן"
אני מכין קפה לשנינו, אמנם אין לי מכונה מפוארת כמו בישראל, אני מודה שהפעם נפלתי למכשיר יחסית זול, לא בגלל חיסכון, אלא לשם האסתטיקה. התאהבתי במכונת קפה לבנה, נקייה, מינימליסטית ופשוט מושכת. כך שלא היה לי את הרצון לרכוש אחת איכותית, שתגרום לי להתנשא מעל אחרים. זה גם עזר לי לשתות פחות קפה במהלך היום, אני מספיק צריך לעשות הלבנת שיניים כל כמה שבועות בגלל הסיגריות, לא רוצה להחמיר את המצב עם משקאות.
"קפה בבוקר המרתון זה בסדר?" ליז שוב מופתעת, שוכחת שמאחורי כל צעד שלי יש שעות מחקר.
כחכחתי בגרוני,מכין את התשובה.
"אוקיי, אני יושבת, תוציא את זה"
אני פותח את המחברת שלי כדי להקריא את מחקר הקפה הגדול "אז ככה, ראשית, קפאין הוא תרכובת פסיכואקטיבית, כלומר כזו המשפיעה על איזורים מסויימים במוחנו- הוא פועל במערכת העצבים המרכזית. הקפאין בעל יכולת היקשרות לקולטן המיועד לקשירה של חומר אחר – אדנוזין. קשירתו של הקפאין במקומו של האדנוזין גוררת שרשרת תגובות בניהן עלייה ברמתם של הורמונים מעוררים. שרשרת זו היא הגורמת לשיפור בביצועים הספורטיביים.....
שנית, אני משתדל להכין את הבוקר הכי רגועה שיש כדי למנוע לחץ ולהכניס אותי לאווירה חיובית ופרודקטיבית, ובשבילי קפה הוא קצת מסמל את זה, אני תמיד שותה קפה כשאני לומד, כמו שאני שם משקפיים כשאני רוצה לקרוא, במקום פשוט להשתמש בעדשות, זה בשביל האווירה הכללית."
YOU ARE READING
רץ כדי למצוא אותך - BxB
Romanceלהנרי היה כל מה שאדם יכול לחלום עליו - הוא זמר מפורסם, אהוב על אין-ספור מעריצים. עם כסף, תהילה, מסיבות נוצצות, ומכוניות יוקרה, חייו נראו מושלמים כלפי חוץ. אך כל זה לא מנע ממנו להרגיש ריק מבפנים. אחרי שבועות של דיכאון, סגור בחדרו ובאותם בגדים, הוא מח...