Part 20

3.1K 164 7
                                    

Lelaki yang melangkah ke arahnya ditenung bersama senyuman mengusik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lelaki yang melangkah ke arahnya ditenung bersama senyuman mengusik. Tangan diseluk ke dalam seluar. Ketika lelaki itu berdiri di sebelahnya, dia masih memandang lelaki itu. Kali ini, lebih galak dia senyum.

"Amacam semalam? Dah lega dah dapat tengok cinta hati dekat rumah?" Usik Fayyad bersahaja.

Fareeq picingkan mata ke arah adiknya. Kepala digeleng seketika. "Tak payah merepek. Ni, doktor cakap apa? Ada apa-apa info tak?"

"Doktor cakap kecederaan dekat perempuan tu boleh tahan teruk juga. Sekarang pun dia masih tak sedarkan diri. Mungkin kesan dari ubat tidur yang doktor bagi sebab doktor kata perempuan tu nampak tak cukup tidur. Atau lebih tepat lagi, ada masalah untuk tidur."

Fareeq melepaskan keluhan. "Agaknya apa yang jadi dekat dia sebenarnya? Takkan bapak dia sendiri dera dia?"

Fayyad mengeluh. "Doktor kata bukan orang lain yang dera dia."

"Self-harm?" Pintas Fareeq yang seperti mengagak apa yang terjadi. Apabila mendapat anggukkan daripada Fayyad, dia kembali menarik nafas berat.

"Dia cederakan diri sendiri. Atas sebab apa, masih tak pasti. Tapi mungkin Encik Hakim salah satu penyebab dia jadi macam tu. Selalunya, orang terdekat yang menjadi punca utama."

"Lelaki tu dekat mana sekarang? Anak terlantar dekat hospital pun tak reti nak jenguk?" Angin pula hati apabila dia datang ke sini dan bayang Encik Hakim langsung tak kelihatan. Fayyad pula yang beria menunggu seperti lelaki itu menjaga mangsa.

"Dia dah larikan diri. Tapi jangan risau. Aku dah minta Sean cari dia."

Fareeq mengetap rahang. Makin bengang pula hati apabila mendengar kata-kata Fayyad. Larikan diri? Gila!

"Aku yakin dia ada kaitan dengan Kumpulan Phantom."

"Tak apalah, kita cari dia dulu. Nanti kita tengok macam mana." Ujar Fareeq.

Fayyad mengangguk. "Aku nak balik kejap mandi. Nanti aku datang balik."

"Tak perlulah. Hari ni kau rehat. Nanti aku suruh anak buah aku jaga sini sampai perempuan tu sedar. Lagipun aku tahu kau penat sepanjang hari dekat sini."

Kalau begitu yang dikatakan Fareeq, dia ikutkan saja lah. Tidak menunggu lagi, terus dia ayunkan kaki pergi daripada situ.

•••

Tubuhnya terus ditolak ke hadapan sehingga dia terduduk di atas lantai. Kepala hanya ditunduk ke bawah. Dada berombak kencang. Rasanya dia sudah cuba melarikan diri sejauh mungkin tetapi bagaimana dia masih dapat dikesan?

𝐃𝐀𝐋𝐀𝐌 𝐉𝐀𝐆𝐀𝐀𝐍𝐍𝐘𝐀Where stories live. Discover now