20.Bölüm İnci'den

7.5K 301 49
                                    

İtfaiye çağırın burada yangın var 🔥

İyi Okumalar 🌷

Gece daha yeni başlıyordu bugünlük kız tarafı olmuştum,bütün hazırlıklarımız tamamdı abimleri daha doğrusu erkek tarafını bekliyorduk Sevda heyecandan bayılacaktı artık.

Ve o sırada kapı çalındı gelin kızımız son bir defa daha aynaya bakıp kapıyı açtı misafirlerine.Abim en önde elinde çiçek çikolata ve bütün yakışıklılığı ile kapıdan geleceğine doğru bakıyordu.Kapının girişinde Sevda yanında annesi Hasret teyze onun yanında Sevda'nın amcası ve yengesi onların yanında ben ve Zeynep abla bekliyorduk gelenleri karşılamak için.

Karşı tarafta ise abimin bir yanında Selim amca diğer yanında güzeller güzeli annem onun yanında Fadime teyzem ve nişan bohçası koca elinde nerdeyse kaybolmuş Cihan abi vardı,söyledikleri hâla aklımdaydı bende onun canını sıkacaktım bugün,çünkü kırgındım...

Abim içeriye girip çiçek ve çikolatayı Sevda'nın eline bıraktıktan sonra teker teker büyüklerin elini öpüp odaya girmişti,aynı şekilde Sevda da içeriye giren büyüklerin elini öpüp güleryüz ile karşılıyordu.Herkes gitmişti en son elinde bohça ile Cihan abi girdi içeriye bu adama beyaz gömlek yasaklanmalıydı gerçekten yasaklanmalıydı...

Elindeki bohçayı kucağıma bırakmak için gözlerime bakıyordu ama asla göz teması kurmuyordum bugün onun cezası bu olacaktı ya da daha fazlası bilemiyordum ama asla muhattap olmayacaktım,Cihan abi ile mesafe koyacaktım araya.

Hâla gözlerime kenetlediği bakışları ile bana bakarken hoşgeldin bile demeden elinden bir çırpıda bohçayı alıp arkamı döndüm ve onu arkamda bırakıp misafirlerin yanına girdim.

Hâl hatır muhabbetinden sonra sonunda o duygulu konuşma başlamıştı;

Selim amca bütün babacanlığı ile girdi söze;

"Bugün buraya birbirini seven iki genç çiftimiz için toplandık üzerimize düşen görevi lâyıkı ile yerine getirirsem ne mutlu bana.Bugüne kadar benden sadece bir kız istediler ilk defa oğlumuza kız isteyeceğiz."

Bukadar yumuşak ve duygulu girdiği konuşmayla herkes bir anda tebessüm edip pür dikkat dinlemeye koyulmuştu,
Sevda stres ve heyecan ile parmaklarıyla oynuyordu benim ise tamamen odağım selim amcadaydı.

"Celal bey,amca demek baba yarısı demektir kızınızı eğer sizinde izniniz olursa öncelikle Allah'ın emri Peygamberin kavliyle kızımız Sevdayı oğlumuz Kadir'e istiyoruz?"

"Ağzınıza sağlık Selim bey bizim içinde bir ilk bu durum heyecanlı ve gururluyuz elbette.Abimin emaneti kızımız bizim için pek kıymetlidir her kız evladı gibi,bu sorunun cevabını vermeden önce kızıma bir sormak isterim gönül rızası var mıdır?

Sevda lütfen bayılma arkadaşım,Sevda bana bakıp kendisini sıkıyordu.Sessiz bir şekilde ona"Sakin ol herşey çok iyi gidiyor"dedim ve o mâlum soruyu sordu Celal amca;

"Sevda kızım,senin Kadir oğlumuz ile evlenmeye gönül rızan var mıdır?evlenmek istiyor musun?"

Sevda asla kimsenin yüzüne bakamıyordu utancından ve heyecanından başını kucağında birleştirdiği ellerine eğdi ve sonunda cevabını verdi;

"Evet amca Kadir ile evlenmek istiyorum."

Hep bir ağızdan ohh çektik,resmen kasım kasım kasıldım en çok da geceden beri üzerimde dolanan bir çift gözden dolayı ama ben birazdan bilirim ona yapacağımı...

"Öyleyse bize de hayırlı olsun demek düşer verdim gitti kızımız önce Allah'a sonra Kadir oğluma emanettir Allah bir yastıkta kocatsın."

Ve bir anda herkes ayaklanıp tokalaşmaya başladı en sona ben kalmıştım abim ve Sevda'nın yanına gidip gözlerim dolu bir şekilde kocaman sarılıp tebrik ettim.

İnci | Nârin Bir HazineHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin