1| Ik wil hier zo graag weg.

652 11 2
                                    

POV: Vera

'Hoe vaak moet ik je nog wakker maken!?' ik schrik op maar het is al te laat... Ik word aan mijn enkels getrokken en uit bed gesleurt. Voor mij staat de boze mevrouw waarvan ik niet eens weet hoe ze heet... 'Ik vroeg wat!' 'S-sorry, zal niet gebeuren meer' stamel ik en kijk haar aan. 'Als je ook nog is gaat janken he!' schreeuwt ze waarna ze kamer verlaat. Ik hou mijn traantjes binnen voor zover het kan en kijk op de klok. De grote wijzer staat op de 12 en de de kleine op de 6. Zo laat moet ik altijd wakker worden. Ik weet niet eens hoelaat dat is...

Als ik me heb omgekleed in het enige pakje wat heb loop ik zachtjes naar beneden. 'Hehe, nou afwassen die handel' zegt de vrouw als ze een sponsje in mijn handjes duwt. Ik knik lichtjes en pak het krukje bij de keuken muur en schuif hem naar de wasbak. In de woonkamer zag ik nog niemand, de andere kindjes zijn nog niet eens wakker. Ik ben altijd eerder, ze mag me niet ofzo. 

Even later komt ze terug, 'oh ja en morgen komen er gezinnen langs' met dat verdwijnt ze weer, er groeit een sprankje hoop, misschien kan ik hier morgen wel weg! Ik ben nog nooit uit huis geweest. Even later hoor ik geschreeuw en geroep en komen de andere kindjes naar beneden. 'Ralf, afdrogen' de rest mag op de bank zitten. Ralf komt naast me staan op het kleine krukje en begint met afdrogen van een glas. Ik wil hier zo graag weg.

Na een tijdje mogen we op de bank zitten en krijgen we allemaal een broodje. We wonen in een huis met 1 vrouw die vaak een man uitnodigt om te blijven avondeten. Dat moet ik altijd afwassen want altijd is de vaatwasser stuk ofzo. Verder wonen hier dus 7 kinderen. 

Ralf is 6 jaar, Luna is 7, Thobias is 6, Lias is 7, Liza is 7, Peter is 6 en ik ben ook 6. 

Ik slaap alleen, de rest weet ik niet. Het boeit me allemaal niet zoveel. De rest van de dag moeten we klusjes doen, niet zoveel anders dan de andere dagen. Na het avondeten zegt ze dat er morgen 2 gezinnen komen tegen de rest en moeten we 'opdonderen' van haar. 

Ik ben zo moe van dit huis, ik wil zo graag weg. Ik ren zachtjes naar boven met de rest en verdwijn in mijn kamer. Ik kleed me om en ga in het kleine bedje liggen. Het is prima voor mezelf. Ik sluit mijn ogen en wacht tot de nacht weer dag word.


-NOTES-

Heyyyy, nieuw boekkkkk.

Hopend dat jullie het wat vinden ga ik verder. 

En ofcourse is de hoofdpersoon weer Vera, sorry :)

Groetjessss

Je zou maar 5 vaders hebben... | BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu