'Mensen, het is over 2 weken voorjaarsvakantie, ik wil dat jullie daar een verslag over maken en die inleveren. Je krijgt er uitsluitend een cijfer voor-' de rest hoor ik niet meer. Als de bel gaat druppelt de klas leeg. Snel loop ik ook de klas uit, rechtstreeks naar de meiden-wc. Daar aangekomen sluit ik me op in 1 van de hokjes en haal ik mijn telefoon uit mijn tas. Ik log in en klik op de chat van mij en Amy. Ik staar naar wat Lauren heeft getypt. Daarna had hij haar geblokkeerd. Misschien was het wel goed dat Lauren dat heb gedaan.
Stijn is helemaal van jou. X
Gisteren om 20:21"U heeft dit contact geblokkeerd"
Mijn vingers trillen als ik mijn telefoon weer uitdruk. Het is de zoveelste keer dat ik naar dat appje kijk. Ik weet niet, maar was het niet te rude?
Geen idee.
Ik wil net weer weg gaan als ik een bekende stem hoor.'Kijk, dit had ze als laatst gestuurd, dit kan toch niet?' 'Huh maar hij was toch haar vriendje?' Zegt een ander meisje. Amy begint te lachen, ik hoor een kraan open gaan. 'Ook al was het haar vriendje, ik had hem toch afgepakt' ze praten over mij, zie je wel, dat zou ze toch doen. Ze zou toch wel Stijn afpakken. Haar andere vriendin begint ook te lachen en het lopende water stopt. 'Nou kom, ik wil naar huis' dan gaat de meiden-wc deur dicht. De adem die ik ingehouden had adem ik rustig uit om zo min mogelijk geluid te maken.
-
'Pap ik ben thuis' gelukkig op de terugweg naar huis geen Amy of Stijn gezien. 'Ben in mijn kamer kom is' word er geroepen. Ik trek een wenkbrauw op en trap gauw mijn schoenen uit. Het is echt super warm, nu al. Dus heb ook geen jas aan. Ik gooi mij tas onder de kapstok en loop naar de deur van papa Matthy. 'Ja pap' ik doe de deur open. Aan het bureau zit papa met zijn bril op. Ik grinnik even om het uitzicht. Hij draait zijn stoel en zet zijn bril af. 'Weetje, ik weet niet wat Lauren had gedaan gisteravond maar laat maar even zien' hij kijkt van zijn bril in zijn handen naar mij. Het is stil. Dan knik ik en loop verder de kamer in.
'Hierzo' zeg ik zachtjes en leg mijn telefoon op het bureau. Papa legt zijn bril ernaast en pakt de telefoon op. 'Alleen dit?' Ik knik, 'ja alleen dat' hij haalt een hand door zijn haar en knikt. Hij legt de telefoon weer terug en kijkt me aan. Dan staat hij op, 'je mag altijd alles vertellen he, maakt niet uit wat, wie of hoe' hij slaat zijn armen om me heen. Ik sla ook mijn armen om hem heen. 'Dat is het juist, het is moeilijk om iets te vertellen. Zeker als jij er niet bij bent of geen idee heb waar het over gaat' zeg ik zachtjes. Ik trek me terug. 'Dan leg je alles uit' met een lieve glimlach kijkt hij me aan.
'Alles?' Onzeker kijk ik terug.
'Alles'-
Zo ging er een uur voorbij.
Een uur van huilen, uitleggen en knuffels.
Papa Matthy wist het 1 en ander al natuurlijk.
Dat schilde.
Maar hij moest ook nog de rest weten.
Of nouja, alles.
Nu zit ik op de bank. Tussen papa's armen, samen in gedachten hoe we dit op gaan lossen voor de vakantie aanbreekt.'Weetje wat we moeten doen' breekt hij opeens de stilte. Ik schud mijn hoofd tegen zijn borst. 'Je moet alles vertellen tegen je andere vaders, dan ga je met Stijn praten, dan met Amy, dan met Lauren' het idee om me iedereen te praten maakt me misselijk. 'Kan het ook niet doormiddel van een appje ofzo' zeg ik zachtjes. 'Dat kan' na elke zin voel ik hoe zijn borst omhoog gaat. 'Maar het liefst natuurlijk praten, gewoon oog in oog' ik ben nu al bang. Hij maakt het zo simpel. Het is niet zo wat het lijkt. Stijn gaat me wurgen als ik zeg dat ik met Lauren verder wil gaan. En dat recht in zijn gezicht.
'Vind je het eng' ik zucht een keer en dwing mezelf om ontspannen te liggen. 'Ja' zeg ik dan ook. Zachtjes voel ik hoe zijn hand door mijn haar gaat en cirkeltjes trekt over mijn hoofdhuid. 'Dan ga ik je helpen, eerst alle vaders, tijdens het avondeten' ik knik langzaam, moe van alles.
Moe van iedereen.-
'Ja dat' het ging makkelijker dan verwacht, iedereen wist het wel, alleen niet alles. Het is nu ook even stil. Rustig roer ik door de spinazie. De groene brei ziet er vies uit. Net zo vies als Stijn. Oke wat denk ik.
Het is wel waar.
'Fijn dat je het ons heb verteld Veer' ik kijk op. Papa Raoul glimlacht naar me. Ik glimlach maar wat terug. Rustig beginnen de gesprekken weer op gang. Maar volgens mij is niet iedereen erbij met zijn hoofd. Toch, willen ze het beste voor me en dat is echt lief.-
'Oh uh' ik stap de keuken de volgende dag na school in en gelijk zie ik de camera aan staan. 'Wat doe jij al zo vroeg thuis?' Vraagt papa. Hij duwt me half de keuken uit en kijkt me aan. 'We hadden maar 2 uur dus ben weer thuis' zeg ik met een glimlach. 'Uh ja is goed maar we zijn echt net aan het opnemen, weet niet of je mee wil doen' met een vragende blik kijk ik hem aan. 'Wat zijn jullie aan het doen dan' vraag ik. Hij haalt een hand door zijn haar en op de achtergrond hoor ik alle andere papa's de intro al opnemen, niet dat ze een intro hebben maargoed. Iets wat er op lijkt. Papa Matthy kijkt me speels aan en grinnikt even. 'Het grootste worstenbroodje ooit maken!' Hij draait zich om terwijl hij dat zegt en stampt de keuken in. Ik blijf even staan en loop dan achter hem aan. 'En ik doe mee!' Zeg ik enthousiast. Even kijken ze me raar aan waarna papa Robbie begint te lachen.
'Ja mensen, jullie weten dit waarschijnlijk wel, dit is Vera' ik steek peace vingers op naar de camera. 'En ze doet dus kennelijk mee! Lets go!' Roept papa Koen. Ik begin te lachen.
Even is alles vergeten.
Alle mensen en dingen wat ik haat.
Zijn even vergeten voor deze middag.
Ik doe gewoon mee in een video.
En ik heb er sinds een lange tijd, zin in.-
'Dit is oprecht facking lekker' 'Gadverdamme wat ben jij vies' zeg ik lachend als ik zie dat papa Robbie nog een hap neemt uit het zompige gehakt. 'Proef dan' zegt hij met volle mond. Ik grinnik even. Hij zet een stap opzij en ik neem zijn plaats in. 'Hoe wil je dat ik dit ga eten' papa Matthy schiet in de lach en pakt de hand camera erbij. Van dichtbij filmt hij hoe ik lachend een hap neem van het gehakt. Ik proef even en knik dan. 'Mwja, lekker' knik ik. Iedereen begint te juichen en te lachen.
'Mensen, ze vind het gewoon lekker' zegt papa Koen voor de camera van papa Matthy.
Ik schiet in de lach.
Eigenlijk heb ik dit echt gemist.-NOTES-
Weetje, eigenlijk is dit echt een rotdeel.
Plus, ik ben laat. Voel me echt schuldig.
Sorry💕Ben trwns echt he-le-maal obsessed met de video clip van "Bro code"
Matthy is 🔥
En er komt weer een nieuwe ieeeeeeHoe gaat het allemaal verder?🫶🏻✨
Groetjessssss
JE LEEST
Je zou maar 5 vaders hebben... | Bankzitters
Fanfiction- V O L T O O I D - Vera is 6 als ze word geadopteerd door 5 mannen. Ze hebben een YouTube kanaal en niemand weet dat ze een meisje van 6 rond hebben lopen in Casa Del Huts. Vera heeft ondanks haar leeftijd al veel meegemaakt en de jongens willen h...