8| 'Ikke zelf wel kan hoor'

518 11 0
                                    

POV: Matthy

Ik word langzaam wakker van de zon die fel in mijn ogen schijnt. Ik heb gister de gordijnen niet dicht gedaan, ugh. Ik ga overeind zitten en wrijf in mijn ogen. Dan schiet ineens een klein wezen overeind naast me. Mijn hoofd schiet die kant op. Ze kijkt zoekend om zich heen en haar ogen staan bang. Als ze ineens mijn ogen te pakken krijgt ontstaat er een soort rust.

Ze laat zich weer achterover vallen en een diepe zucht komt er uit het kleine meisje. Ik glimlach maar wil wel weten wat dat net was...

'Goedemorgen' zeg ik maar. Ze komt weer overeind en glimlacht klein. 'Goedemollen' zegt ze terug. Ik glimlach om haar uitspraak en ik stap uit bed. Ik loop om het bed heen en kijk haar aan. 'Wat was dat net Vera?' zeg ik terwijl ik het oogcontact verbreek en naar mijn kast loop. 'Ehm, nou ik zoek klok, maar klok in mijn oude kamer en hier niet' ik snap er eigenlijk niks van, klok? Oude kamer? Die kamer waar ze eerst sliep? 'Moest je op tijd wakker worden?' dat is toch de enige conclusie die ik kon trekken in mijn hoofd. Ik draai me weer om en ik zie haar net klein knikken. Ik besluit er maar niet verder op in te gaan en ga naar de badkamer.

-

'Mogge' zeg ik als ik de woonkamer binnenkom. Vera trippelt achter me aan, 'hoi Lobbie' zegt ze zachtjes. Ik glimlach, haar uitspraak is wel het schattigst. 'Hey Vera' antwoord hij. Ik loop door naar de keuken en zie Raoul staan. 'Goedemorgen' zegt hij, ik antwoord terug en hij vraagt gelijk door, 'ging het goed met slapen?' Ik knik terwijl ik naast hem ga staan voor de kookplaat. Hij staat eieren te bakken. 'Top, zal ze ei lekker vinden?' 'Weet ik veel, vraag ik wel ff' Raoul knikt en ik loop de keuken uit. 

'Hey Vera' zag ik als ik een stap uit de keuken zet. Ze zit in het hoekje tegen Robbie aan op de bank. Ze kijkt op, 'ja Matthy' zegt ze met een glimlach. 'Vind je ei lekker?' Haar hoofd verandert van verschillende emoties. Eerst verbaasd, dan blij en dan enthousiast. 'Ja' zegt ze blij en nestelt zich nog wat tegen Robbie aan. 'Nou toppie, komt eraan' ze knikt enthousiast en kijkt weer naar de tv. 

'Volgensmij heeft ze nog nooit ei op, of heel weinig' zeg ik zodra ik naast Raoul sta. 'Dat hoorde ik ja, nou het is bijna klaar, is iedereen beneden?' Ik haal mijn schouders op, 'weet ik veel, Robbie mag Koen halen hoor' Raoul schud zijn hoofd, 'Misschien vind Vera dat wel leuk' Ik knik en loop deze keer helemaal terug naar de woonkamer. Ik plof naast Robbie, 'wil jij misschien samen met Vera Koen wakker maken?' vraag ik zo lief mogelijk.

POV: Robbie

'Jaja, dat zeg je alleen maar omdat je het zelf niet wil' ik geef hem een por in zijn zij. 'Ja das waar, gek' ik grinnik en stoot het kleine meisje een beetje aan. 'Hey, wil je samen met mij Koen wakker maken?' Ze moet even nadenken maar knikt dan waarna ze van de bank afglijd. 'Je mag zeggen als je het niet wil hoor' ze schud haar hoofd. 'Ik wel wil! Koen moet wakker, kom Lobbie' Ik grinnik en sta op, 'nou Koen moet wakker volgens Vera, joe' Matthy grinnikt hoorbaar en samen lopen we de kamer uit naar boven. 

'Hier slapen Koen?' vraagt ze zachtjes. 'Ja hier slaapt Koen, doe maar de deur open' ze knikt en gaat op haar teentjes staan en doet de klink naar beneden. De deur schiet open en ze duwt hem verder. 'Roep Koen maar' zeg ik zachtjes. Ze loopt naar het bed toe, 'Koen, wakker worden' zegt ze terwijl ze op haar teentjes gaat staan en recht in het slapende gezicht van Koen kijkt. 'Koen grappig als hij slaapt' grinnikt ze. 'Hey dat hoorde ik' zegt Koen met een krakerige slaapstem. 'Oh sorry Koen' zegt ze wat terugtrekkend en gaat weer op haar platte voetjes staan. Hij komt overeind, 'oh hoi Rob' zegt hij met een kraakstem. Vera komt weer naar me toe gelopen en samen willen we de kamer uitlopen.

'Oh en Koen, ei Laoul hebben' zegt ze nog voordat ze drempel overstapt. Koen glimlacht een keer naar mij en samen lopen we de trap af.

-

POV: Matthy

'Hierzo' zeg ik als ik een klein bordje met een gebakken ei erop voor haar neerzet. Ze zit op schoot bij Robbie en ik ga er naast zitten. 'Dankje Matthy' zegt ze zachtjes waarna ze haar kleine vorkje pakt en het een beetje probeert te snijden ermee. Robbie pakt ook zijn broodje met ei en hij eet het behendig op. 'Moet ik je helpen?' vraagt hij na 2 happen. 'Ikke zelf wel kan hoor' zegt ze standvastig en gaat met haar vorkje door het gebakken eitje heen. Even later heeft ze er mooie stukjes van gemaakt en genietend stopt ze er 1 in haar mond. 

Raoul, Robbie, Koen en ik kijken tussen het gesprek door naar het genietende meisje. Dat iemand zo blij kan zijn met zo iets kleins...

-

'Hey josties!' Roept Milo als hij de woonkamer inloopt. 'Hey Vera!' zegt hij daarna. Vera glimlacht een beetje van streek en drukt zichzelf wat meer tegen me aan. 'Hoi Milo' hoor ik eruit komen. Ze hoeft niet per se te antwoorden. Milo zegt niks terug en gaat naast mij zitten.

-

'Matthy?' hoor ik ineens naast me. Ik kijk naar beneden. 'Ja?' antwoord ik terug. 'Mag ik naar uw- eh- jou kamer?' Ik knik met een glimlach, 'is goed hoor, ik kom zo nog wel even oke?' Ze knikt en glijd van de bank af waarna ze de woonkamer uitloopt. Iedereen kijkt naar me, 

'Wat?' vraag ik onschuldig. 'Bro, ze noemde je 'u' en daarna 'je'' zegt Milo een beetje ongelovig. 'Ja i know, ik had gezegd dat ze mij en jullie gewoon 'je' mag noemen maar soms verspreekt ze zich' 'Ze vertrouwd jou zoveel meer dat is niet normaal' zegt Robbie daarna. 'Tja' antwoord ik. 'Trouwens' zegt Raoul opeens. Iedereen kijkt naar Raoul. 'Hoe gaan we dat doen met opnemen? Overmorgen moeten we opnemen anders komt er geen video volgende week' 'Oh ja shit' antwoord Koen als eerst. 

Na een korte stilte begint Robbie 'Kan Lieke of Carolijn niet oppassen ofzo?' 'Ja dat kan maar dan moet ze hun wel een beetje vertrouwen' zeg ik. 'Zullen we Caro doen? Zij is de vriendin van Mat en Mat vertrouwd ze het meest, dus als ze ziet dat Mat heel veel van Caro houd, doet zij hetzelfde omdat ze Mat vertrouwd' 'Komt Raoul weer met zijn hele theorie hoor' grapt Koen. 'Maar eerlijk, het is wel logisch' zeg ik daarna. 'Naja, ik zal kijken of ze morgen kan dan kan Vera alvast wennen en dan kan je duidelijk maken dat we een dagje weg zijn' gaat Raoul verder.

'Ja is goed, ik hoop dat ze Carolijn snel vertrouwd'


-NOTES-

HOENKIEPLANKIE

Oke bruh, maar ehm, ja dat was het deel.

echt een kuthoofdstuk maargoed.

Morgen meer!

Groetjessssss

Je zou maar 5 vaders hebben... | BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu