31| 'Lauren'

322 8 0
                                    

POV: Vera

'Hey pap hoe ging je date?' Vraag ik met een grijns als hij mijn kamer in loopt. Hij rolt met zijn ogen. 'Jaja ging goed, maarre hoe gaat het met jou?' Vraagt hij terug. 'Prima wel' lieg ik half. Gister hadden we het uitgepraat en ben ik weer in huilen uitgebarsten omdat ik me schuldig voelde tegenover mijn vaders. Gelukkig zien ze me niet anders, ook al denk ik dat soms wel. Ik weet eigenlijk niet echt hoe ik me voel. Het is vrijdagmiddag. Ik ben net uit school. Heb Stijn niet gezien. Zal vast ziek zijn ofzo.

Ineens begint papa Matthy hevig te hoesten. Ik trek een wenkbrauw op en kijk hem aan. 'Ehm gaat het wel goed met jou' zeg ik dan een beetje lacherig omdat het waarschijnlijk was omdat hij zich verslikte. Hij wuift het weg en legt de schone was op mijn bed. 'Ja gaat goed, zeker dat het met jou gaat?' Ik knik, hij glimlacht en verlaat mijn kamer.

Ik draai mijn bureaustoel en pak mijn telefoon op. Ik frons als ik zie dat een random iemand me een volgverzoek heeft gestuurd op Insta. Ik klik op zijn profiel en herken hem gelijk. Iemand van school. Wacht, waarom de fuck zoekt hij mij random op op Insta? Niemand mag mij? Ik zet de gedachtes uit. Vast zo'n gare. Kan geen kwaad als ik hem accepteer toch? Ik haal mijn schouders op en accepteer hem. Waarom niet? Ik besluit hem ook terug te volgen.

Nog geen seconde later krijg ik een paar meldingen dat hij mijn foto's en reels op Insta aan het liken is. Ik klik erop en like zonder erbij na te denken ook zijn foto's en reels. Hij heeft blond krullend haar en mooie groene ogen. Ik glimlach ernaar. Gelijk besef ik het me, wat? Ik zet de glimlach eraf tot ik opeens een dm krijg:

Hey jij zit toch bij ons op school?

Ik kijk naar mijn schermpje en realiseer ik dat ik met hem de 'knappe jongen' dm.

Ehm ja, hoezo?

Nee was een vraagje, heb je snap?

Ik ben echt beduust. Snap? Vraagt hij oprecht om mijn snap nu?

Ja, dat heb ik, wil je hem?

Nouja, wrm niet?

Ik glimlach weer, onbewust. Gelijk begin ik mijn snap te typen:

Is goed, Veraaa_<3

Ga je voegen!

Wat heb ik zojuist gedaan? Wajo. Oke raar weer, bovenin mijn scherm krijg ik ineens een melding van snap dat iemand mij heeft toegevoegd. 'Lautje068' ik voeg hem terug en gelijk stuurt hij een chat:

Lau
Hey de goeie?

Ik
Jazeker!!

Lau
Toppie

Ik zet hem in mijn snap als, 'Lauren' omdat ik weet dat hij Lauren heet, alleen ik snap nogsteeds niet waarom hij mij heeft gevoegd..

-

'Hey Veer, kom je ff' het is papa Koen. Ik kijk op van mijn scherm en draai me half om op bed. 'Ehm ja oke' ik ga overeind zitten en maak nog een laatste snap naar Lauren. De jongen waar ik het laatste half uur veel meer van weet dan net. Hij stuurt dat hij het oke vind en dan sta ik op en loop ik papa Koen achterna. 'Wat was je aan het doen, je was zo druk met je telefoon' zegt papa Koen terwijl hij de woonkamerdeur openduwt. 'Ja met vriendinnen snappen' lieg ik, wetend dat als ik nu over hem vertel dat ze gelijk gaan zeggen dat ik niet verliefd moet worden en heel die zooi. Ik ben niet verliefd, ik weet amper wat van hem.

-

'Bro wat doe jij' zegt papa Robbie ineens. Ik kijk op van mijn bord. 'Kanus man' sist papa Matthy als hij naar achter schuift met zijn stoel en zijn shirt bekijkt. Er zit een spaghettivlek op. 'Das echt dom' zegt papa Koen naast me. 'Hou je bek' zegt papa Matthy nogsteeds op een zachte toon alsof hij niet harder kan praten. Iedereen lacht en gaat verder met het verhaal. Ik kijk papa na hoe hij naar de keuken loopt en een doek pakt. Ik steun met mijn hand op mijn vork die in de tafel prikt. Ik heb wel honger maar de zin van Stijn blijft door mijn hoofd spoken. Ik wil het gewoon niet.

Ik leg zachtjes mijn vork op mijn bord neer en schuif mijn stoel naar achter, hopend dat ik straks gewoon naar mijn kamer kan vluchten. Papa is weer aan tafel komen zitten met een natte vlek op zijn shirt. Hij pakt zijn vork weer op en kijkt even naar mij, daarna naar mijn bord. Hij trekt een wenkbrauw op maar zegt niets. Daarna gaat hij weer verder met het gesprek en de locatie waar ze morgen gaan opnemen.

'Vind je dat goed?' 'H'm?' Ik schrik op uit mijn gedachtes. Al mijn vaders kijken me rond de tafel aan. 'Dat je morgen weer alleen bent, prima of moet Lieke of Jamie komen ofzo?' Vult papa Robbie het aan. 'Ehm ja prima ik ben wel alleen' zeg ik met een geforceerde glimlach. Ze knikken en even later gaan we van tafel.

-

Ik word midden in de nacht wakker van een paar deuren die openslaan en weer dicht gaan. Ik draai me om en wrijf in mijn ogen. Wat is dit nou weer? Ik kijk met spleetoogjes in het halfdonker mijn kamer in, ik spits mijn oren. Weer een deur die opengaat, het komt van de kamer hiernaast. Papa Matthy dus. Wat doet hij midden in de nacht? Na een kwartiertje woelen en draaien val ik weer in slaap.

-

Ik
I know, wat ga jij vandaag doen?

Lauren
Haha, ehm voetballen met vrienden over een uurtje ofzo. Jij?

Ik
Leuk leuk, ik ga niks doen wss.

Lauren
Hz dat?

Ik
Mijn vaders zijn heel de dag weg, ik ben alleen thuis. Is maar 2 keer in de week hoor maar alsnog.

Lauren
Aha, dat is rot ja.

Ik
Jupp

Ik zit al bekant heel de ochtend met Lauren te snappen, van dat vannacht gebeuren ben ik allang vergeten. Ik voel me steeds meer aangetrokken door hem. Of lijkt dat maar zo? Langzaam ga ik uit bed, op dit soort dagen maak ik me niet eens klaar. Ik ga naar de woonkamer druk snappend met Lauren. Ik kom de woonkamer in en loop rechtstreeks naar de keuken. Als ik terugkom plof ik op de bank. Hehe dagje voor mezelf.

-

Midden in mijn gesprek met Lauren word ik gebeld door papa Milo. Ik frons maar neem toch op:

'Hey Veer, Matthy voelt zich niet goed, hij komt naar huis toe, Koen brengt hem'

'Ho wacht even, papa voelt zich niet goed dus komt hij zegmaar nu naar huis?'

'Ja door Koen, hij had vannacht ook al overgeven maar wilde toch stug door met de opnames'

'Aaaah dat verklaart een hoop vannacht, oke ik ben gewoon thuis'

'Toppie ze zijn er over een kleine 10 minuten'

'Yesss'

Dan hangt papa Milo op. Ik ben even verbaasd maar snel vallen alle puzzelstukjes. Dus over 10 minuten zit ik hier met een zieke papa? Denk het...

-NOTES-

Hey hey heyyyy
Best feeling is toch wel s'nachts schrijven.

Hoe gaat het moppiesssssss

Btw, snapnamen zijn niet echt, ter plekke verzonnen.

Groetjessssss

Je zou maar 5 vaders hebben... | BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu