52| Goed genoeg.

247 8 40
                                    

'Am, nee je snapt-' 'ik snap het wel, je heb een relatie met hem, je bent zijn vriendin, zie je wel. Ik had het goed' 'Nee Amy luister, ik kan het uitleggen' 'Nee laat maar, ik weet dat je een leugenaar was en nu blijkt dat maar weer' met ruk draait ze zich om en snel loopt ze het fietsenhok uit. Ik blijf staan. Starend naar de plek waar ze net stond raast het gesprek door mijn hoofd.
Ik een leugenaar?
Ze snapt het niet.
Ze laat me niet eens iets uitleggen.
Ze komt gewoon op me afstappen en zegt dingen recht in mijn gezicht die niet waar zijn.
Het- het is niet eerlijk.
Het is nooit eerlijk geweest.
Als ik het kon uitleggen zei ik dat ik Stijn een kutjoch vond.
Als ik het kon uitleggen zei ik dat zijn zus met mijn vader heeft.
Daarom komt hij naar mijn huis.
Het is Stijns schuld.
Hij zei dat in het bijzijn met haar.
Het is nu te laat.
Ze is nu weggelopen.

Ik haal mezelf uit de staar en slik de opkomende tranen weg. Als ik voetstappen hoor. Snel draai ik me om en stap ik naar mijn fiets als ik ineens de fiets van Lauren zie. Oh ja, die kwam mee, nou dat hoeft ook niet meer. Of wel? Dan kan ik Stijn laten zien dat hij achterstaat en dat ik voor Lauren heb gekozen. Een smiechtig plannetje word in mijn hoofd gesmeden en snel vis ik mijn fietssleutels uit mijn broekzak.

Dan voel ik 2 handen op mijn schouders. Ik schrik me kapot en draai me met een ruk om. Lauren, 'kutjoch' zeg ik terwijl ik hem een speels duwtje geef. Met een grijns kijkt hij me aan, 'zag je niet aankomen he?' 'Jaja wrijf het er nog maar lekker in' ik rol met mijn ogen en haal mijn fiets uit het rek. Ik merk aan mezelf dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de vorige actie met Amy, hopelijk gaat Lauren geen vragen stellen, daar heb ik geen zin in.

-

'Heyy Lauren jij weer hier?' Papa Robbie steekt zijn vuist vooruit. 'Ja zeker, Veer heeft me meegenomen' hij slaat zijn vuist tegen die van hem en kijkt dan naar mij. Ik rol met mijn ogen en trap mijn schoenen uit. 'Ging je meekijken met de Bankzitters vid?' Gaat hij verder. Samen met Lauren loopt hij naar de woonkamer.

Deze tijd gebruik ik even om tot mezelf te komen. Rustig hang ik mijn jas op en glip ik snel even naar mijn kamer. Daar gekomen doe ik de deur dicht. Ik laat mezelf er tegenaan leunen en glij over de deur naar beneden. Ik kom op de grond terecht. Alle tranen die ik had ingehouden ondanks de fietstocht met Lauren, laat ik lopen. Mijn wangen worden nat en ik probeer geen snikken te laten horen.

Na ongeveer 5 minuten alle frustratie eruit te hebben gehuild sta ik langzaam op en breng ik mezelf naar de badkamer. Ik maak mijn gezicht nat. Even adem ik een keer diep in en uit. Dan til ik mijn hoofd op en kijk ik naar mezelf in de spiegel. Goed genoeg. Op naar de woonkamer.

Ik duw de deur open en loop bijna tegen iemand aan. Ik kijk omhoog en ontmoet de blauwe ogen van papa Milo. 'Hey gaat het wel? Je was ineens weg zei Rob' ik knik, 'ja gaat wel, beetje moe' antwoord ik, niet gelogen, ik ben ook moe, halve waarheid. Hij lijkt me niet te geloven. Ik zucht, 'ik weet dat je me niet gelooft maar ik wil het er nu niet over hebben' iets wat geïrriteerd draai ik mijn lichaam en glip ik langs hem de gang op.
Die standaard zinnetjes van:
"Gaat het wel?"
En
"Je ziet er niet goed uit"
Kunnen echt de pot op.
Ik ga toch zeggen dat het goed gaat.
Wat maakt dan het verschil dat je het überhaupt vraagt?

Als ik de woonkamer in kom kijkt Lauren gelijk op. Hij kijkt met zijn bezorgde blauwe ogen. Ik plof naast hem op de bank alsof er niks is. 'Gaat het echt goed met je?' Ik knik vrijwel gelijk. Na een paar seconden komt ook papa Milo de woonkamer binnenlopen. Hij geeft me een blik, een blik die zegt dat hij wil praten. Ik schud mijn hoofd. Geen zin in. Hij negeert het en schraapt zijn keel. 'Wie wil er wat drinken?' Vraagt hij.

-

'Oke deze' ik kijk op het tv scherm. 'Ja de nieuwe duh' zeg ik plagerig. Stijn en Olivia zijn in de gang. Ze zijn net aangekomen en komen zo de woonkamer in waarschijnlijk. Lauren zit in het hoekje van de bank, daarna ik. Naast mij papa Milo. De deur gaat open en precies tegelijkertijd komt papa Raoul aanlopen met chipszakken en nootjes. Drinken was al ingeschonken. Nu ons helemaal krom lachen om de Bankzitters video. Hopelijk.

-

*bzzt*
*bzzt*
Een beetje geïrriteerd om niks te missen van de video pak ik mijn telefoon op. Ik log in en voel gelijk dat Lauren naast me meekijkt. Hij had toen de video net begonnen was een arm om me heen geslagen. Gelijk toen hij dat deed voelde ik de ogen van Stijn van jaloersheid branden. Hij zei ook de vorige dat ik al van hem was. Ik ben van plan me daar aan niks van aan te trekken. Dat is nog best moeilijk.

06-********

Vraag me niet hoe ik aan je nummer kom. Ik wil alleen weten hoe en wat met Stijn.
Ben je echt zijn vriendin?
Hallo??
Ik weet dat je dit hoort.
Aah, je leest het nou antwoorden.
20:19

Ik slik even en weet niet goed wat ik hiermee aan moet.
De video vervaagt en in de achtergrond hoor ik papa Milo ergens lachen om zijn eigen grap in de video.
Straks is dit Amy helemaal niet.
Ze heeft me niet eens iets uit kunnen leggen.
Dus ze verdiend de waarheid niet.
Als ze me liet uitpraten wist ze die al.
Ookal is Amy dit wel, wat wil ze hiermee.
Stel dat Stijn mijn vriendje was, had ze die toch afgepakt.
Waarom wil ze het zo graag weten?

Dan word opeens mijn telefoon uit mijn handen gepakt. 'Nee Lau' zeg ik zachtjes. Hij luistert niet en haalt zijn arm van mijn schouders af. Ik probeer mijn telefoon van hem af te pakken. 'Nee Veer, ik handel dit af' streng kijkt hij mij aan. Ik rol met mijn ogen en boos sla ik mijn armen over elkaar. Hij typt iets en drukt daarna mijn telefoon uit. Dan drukt hij hem tussen de leuning en kussen van de bank. 'Lau, ik wil weten wat je heb gezegd, geef' ik steek mijn hand vooruit en kijk hem aan. Driftig schud hij zijn hoofd. 'Vertrouw me' hij pakt mijn uitgestoken hand en slaat zijn arm weer om me heen. 'Komt goed oke' zachtjes knijpt hij in mijn hand. Ik zucht, wetend dat ik die telefoon niet terug krijg.

Even kijk ik naar naast me op de bank. Iedereen is druk bezig bij de video. Alleen papa niet. Hij kijkt naar me en vangt mijn blik. Ik geef hem een waterige glimlach en probeer me weer te focussen op de video.

-NOTES-

Okeeeeeeeeeeee

Lauren wat ben jij een kutkind.

Goed, dat, gister kwam ik hier niet aan toe. Ben namelijk ook bezig met 2 andere boeken voor Wattpad!! Super veel zin om die te publiceren!!

Hoe gaatie allemaal?💕

Groetjessssss

Je zou maar 5 vaders hebben... | BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu