4| 'Niet boos?'

526 11 2
                                    

POV: Matthy

We zijn de weg overgestoken en Koen zit een beetje te kloten achterin met Milo. 'Jongens doe is normaal' zegt Raoul waarna hij mij aankijkt. Hij zit al achter het stuur en Robbie, Koen en Milo zitten achterin, waar moet Vera zitten? Die woorden spreekt Raoul ook uit. Ik voel de greep om mijn vinger verslappen en hurk weer voor haar neer naast de auto op de grond. 

'Is het goed als je op mijn schoot zit?' ze verstijft even en kijkt naar haar voetjes. 'Bij jou?' vraagt ze zachtjes voor verduidelijking. 'Ja bij mij ja, is dat goed?' ze knikt lichtjes waarna ze mij aankijkt. 'Vind je het spannend?' vraag ik zachtjes. 'Ja' komt eruit het kleine meisje. Ze kent ons natuurlijk ook pas net. 'Het komt goed oke? Het is alleen terug naar huis, daarna mag je zelf zitten' ze knikt nu iets ontspannen en ik ga weer rechtop staan en ga op de stoel in de auto zitten. Ik pak haar voorzichtig onder haar okseltjes en til haar op schoot, ze is heel licht en klein voor een meisje van 6. Ze zit met 2 benen aan de kant van Raoul en kan dus zo de auto inkijken naar de jongens op de achterbank.

Ze zit onder het rijden gespannen op mijn schoot. Iedere beweging die ik maak, al haar spieren spannen gelijk aan. 'We hebben niet eens onze namen gezegd' zegt Raoul ineens door de bus. Vera draait haar hoofdje en kijkt me aan. 'Hoe jij heette dan?' vraagt ze onschuldig. 'Ik ben Matthy' antwoord ik haar met een glimlach. 'Matthy' mompelt ze. 'Mooie naam heeft u' zegt ze daarna wat harder. Ik glimlach weer. 'Je mag ook 'je' zeggen hoor, dat is makkelijker' ze knikt verlegen. 'Niet boos?' vraagt ze zacht. Ik schrik een beetje en schud snel mijn hoofd, 'natuurlijk niet, dat wist je toch niet?' ze knikt en richt dan haar hoofdje op Raoul, daarna de rest van de jongens.

De rest van de rit is ze stil, gespannen en moe. Ondanks dat weten ik en jongens dat ze veel heeft meegemaakt, we gaan haar helpen en laten haar geliefd voelen. 


-NOTES-

Haaii ben ik weer.

Ik publiceer en veel op een avond, sorry voor de mensen die dit nog moeten ontdekken.

Anyways, ik ga stoppen met schrijven voor vandaag, gn en tot morgennnn

Je zou maar 5 vaders hebben... | BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu