BAB 53: PERTEMPURAN SENGIT

7 1 0
                                    

Langit malam markas Bloodies gelap, hanya diterangi percikan api dari tembakan dan letupan. Suara tembakan bergema, diselangi jeritan kesakitan, mengisi udara dengan suasana tegang. Kedua-dua kumpulan mafia, Kalpsiz dan Bloodies, bertempur habis-habisan di medan perang markas Bloodies yang dikelilingi oleh bukit dan hutan tebal.

Di barisan hadapan sebelah kanan, Ashraf berdiri teguh bersama Khairul dan Danish. Mereka bertiga menyerbu masuk tanpa gentar, peluru berdesing di sekeliling mereka.

Ashraf, dengan tubuhnya yang tegap dan mata sebiru lautan, tampak tenang tetapi penuh dengan keganasan. Setiap gerakannya pantas dan tepat, seolah-olah segala yang berlaku di sekelilingnya berada di bawah kawalannya. Dia memegang pistol dengan tangan kanan dan pisau kecil dengan tangan kiri, bergerak seperti bayang-bayang.

"Tak pernah bosan dengan kerja macam ni, kan?" kata Danish, bibirnya mengukir senyuman nakal walaupun tangannya memegang pistol automatik.

"Kalau bosan buat kerja ni, tu bukan kau namanya" balas Ashraf sambil membedil seorang anak buah Bloodies yang cuba menyerang mereka dari belakang.

"Eleh, chill la Ash. Nak buat apa bosan, hidup kita dah macam ni," Danish menjawab, lincah melompat ke belakang satu tong besar sebelum membidik musuh dari sudut yang lebih baik. Khairul di sebelahnya sempat ketawa kecil, tetapi matanya tetap fokus pada musuh yang datang bertubi-tubi.

Di sebelah kiri medan perang, Iskandar bergerak lincah bersama Ariz, Lydia, dan Alex. Iskandar, yang sering dipanggil 'The Silent Snake', menyerang musuh dengan licik. Gerakannya seperti ular, lembut dan tidak terduga. Dia muncul dan hilang dalam bayang-bayang, melontarkan pisau dengan tepat. Setiap kali pisau itu terbang, pasti ada musuh yang jatuh ke tanah.

Ariz berdiri dengan gaya yang teguh, menembak musuh dengan tepat. Lydia dan Alex melindungi sisi mereka, Lydia dengan tembakan senapang sniper dari jarak jauh sementara Alex mengacaukan pergerakan musuh dengan ledakan bom asap.

Pertempuran semakin sengit. Darah, peluru, dan habuk bercampur aduk dalam udara. Mereka bergelut, membaling pisau, menembak, dan berlawan tanpa henti.

Khairul tiba-tiba melihat jam tangannya bergetar dan memaparkan isyarat kecemasan berkelip merah. Mukanya berubah serius. Dia berlari ke arah Ashraf, menendang seorang anak buah Bloodies yang cuba menyerangnya dari belakang.

"Ash!" Khairul menjerit sambil menyerbu ke arah Ashraf yang sedang bertarung dengan dua orang musuh sekali gus.

Ashraf menyiku muka salah seorang musuh sebelum menyambut Khairul. "Apa dia?!"

"Isyarat kecemasan dari Aiden! Dia dalam bahaya... dan aku rasa Aira diculik lagi!" Khairul kata, matanya serius.

Wajah Ashraf berubah, rahangnya mengeras. Dia menoleh ke arah musuh-musuh Bloodies yang berada di hadapan mereka dan membentak, "Korang semua cari nahas kalau sentuh Aira!"

Kegeraman memenuhi hatinya, membuat setiap gerakannya semakin ganas. Tembakan demi tembakan dilepaskan, tidak memberi peluang sedikit pun kepada musuh untuk melawan balik.

Danish di sebelahnya menendang seorang musuh dan tersengih. "Nampaknya kita kena buat Bloodies ni menangis malam ni!" katanya sambil melompat ke sisi Ashraf.

"Jom, kita terus maju! Kita tembus barisan mereka sampai dapat!" Ashraf mengarahkan, suaranya penuh dengan tekad dan kemarahan.

Kalpsiz terus menyerang barisan pertahanan Bloodies, melancarkan serangan bertubi-tubi tanpa henti. Pertempuran kian meruncing. Ledakan bom tangan membuatkan tanah bergegar, serpihan batu dan debu terhambur ke udara. Askar-askar Bloodies semakin tersepit, tetapi mereka masih berjuang dengan gigih.

THE SHADOW BETWEEN USWhere stories live. Discover now