Di markas Kalpsiz:
Lydia berdiri kaku di hadapan Andres, berusaha menenangkan degup jantung yang semakin laju. Wajah lelaki di hadapannya itu penuh dengan kejahatan yang tak tersembunyi.
"Tuan suruh saya bunuh Ashraf?" Lydia bertanya, nadanya sekadar bisikan yang hampir tenggelam dalam udara tegang di antara mereka.
Andres merenungnya dengan mata yang tak pernah mengenal belas kasihan. "Ya," jawabnya tanpa ragu. "Bahagian mana pada arahan aku yang kau tak faham?"
Lydia telan air liur. Mustahil! Hati kecilnya menjerit. Ashraf adalah sahabat baik kekasihnya, dan dia diminta untuk menghapuskan nyawanya?
Namun dia tetap berlagak tenang di luar, menentang Andres bukan jalan yang terbaik buat masa ini.
"Kau jangan berani gagal macam Marcus." Nada suara Andres berubah menjadi lebih seram, dan bulu roma Lydia meremang mendengarnya.
"Kenapa kau tak jawab?!" Suara Andres meninggi, memecah kesunyian dengan getaran kemarahan yang nyata.
"Baik, Tuan... saya akan rangka rancangan untuk hapuskan...Ashraf..." Lydia akhirnya bersuara, walaupun hatinya masih berperang dengan ketakutan dan kekeliruan. Kenapa Ashraf?
Wajah Andres kembali tenang. Senyum tipis terukir di bibirnya. "Bagus... kau boleh pergi. Dan panggil Trev ke sini."
Lydia masih kaku di tempatnya, matanya menatap senjata-senjata penyiksaan yang tergantung di dinding, seolah-olah mereka berbisik menyokong tuan mereka yang kejam.
"Apa kau tunggu lagi?" Suara Andres menggeram, membuat Lydia tersentak dari lamunannya.
Lydia mengumpul keberanian. "Err...ke-kenapa tuan nak bunuh Ashraf sangat?"
Andres ketawa jahat. "Sebab dia paling liat nak mati... Lepas dia mati, aku akan hapuskan Danish dan Leone... kemudian Ariz dan Alex. Dan akhirnya!"
Dia melangkah ke arah tingkap, memandang ke luar dengan angkuh. "Aku akan hapuskan Marco dan Rolan bila mereka dah lemah!"
Lydia terkedu. "Jadi... tuan cuba kuasai Kalpsiz seorang diri?"
Andres berpaling padanya dengan senyuman jahat. "Kalpsiz lebih layak dikuasai oleh keluarga Diaz! Mereka yang lemah perlu dihapuskan."
Lydia mati kata. Bilik itu terasa semakin mencengkam, seolah-olah dinding-dindingnya semakin menyempit. Dentingan halus antara besi-besi senjata itu semakin sayup, seperti menyokong rencana keji Andres.
Dia tahu, dia tak punya pilihan lain. Ketaatannya pada keluarga Diaz sudah tertulis sejak turun-temurun.
"Keluar. Panggil Trev sekarang!" perintah Andres.
Lydia keluar dengan langkah goyah, kakinya terasa longlai. Apa patut dia buat? Tanggungjawabnya pada keluarga Diaz, dan darah yang mengalir dalam dirinya, telah menjeratnya sejak zaman datuknya lagi.
-——————————————————————————Sementara itu, di markas trio:
Ashraf usap lembut pipi Aira yang sudah lena dibuai mimpi. Wajah gadis itu tenang, dan untuk seketika, Ashraf rasa beban di bahunya berkurang sedikit. Tapi hanya sedikit. Masih banyak lagi yang menanti.
Dengan perlahan, dia bangun dari katil dan menuju ke bilik bacaan. Di situ, dia sudah mengajak Danish dan Khairul berkumpul.
Sesampainya di bilik itu,Khairul sudah ada, tenang membaca sebuah buku. Ashraf pandang sekeliling. "Mana Danish?"
Khairul sengih nakal. "Rasanya dia dalam bilik, dengan Alyssa...buat apa lah agak nya lama sangat?"
Ashraf terus bangkit dengan penumbuk yang sudah siap diangkat. "Aku geram betul dengan si Danish ni! Kau lepaskan aku, Trev!"
YOU ARE READING
THE SHADOW BETWEEN US
ActionAshraf Rizzi D'Valentini: Jejaka bermata biru yang dibesarkan dalam bayangan kematian, seorang mafia terkenal yang memburu pembunuh abang kembarnya, Arshad. Pada usia 24 tahun, dia telah menundukkan banyak musuh, menyembunyikan identiti dibawah nama...